16 מחזורים עברו ביורוליג, ואפשר בהחלט להגיד כמה דברים שבולטים מהדירוג של הקבוצות עד כה:
1. אין על תלכיד - כל מאמן היה רוצה ליצור תלכיד, קבוצה שמחוברת בה כל שחקן יודע בדיוק מה הוא נותן לקבוצה, כל שחקן שעולה מספסל את האקסטרה שלו, ויותר מכך יש אופי לקבוצה הזו. איך מייצרים תלכיד זו שאלת השאלות. אפשר לראות אצל 4 הראשונות (באסקוניה כרגע יוצאת דופ, קיבלה התייחסות משלה ) דמיון כללי בהרכב ממשיך משנים קודמות שנוספו לו שחקנים שתורמים משמעותית לקבוצה: מירוטיץ' חזר לברצלונה טובה יותר עם סטורנסקי, ו־וסלי. מונאקו - אלי אוקובו וגו'ן בראון מרימים את הקבוצה לגבהים חדשים, אולימפיאקוס שעשו שניים־שלושה שינויים, כמו בולמובוי שנותן אחלה עונה.
1 צפייה בגלריה
קולסון
קולסון
קולסון
(צילום: טל שחר)
2. הפתעת העונה - תמיד תהיה אחת כזאת והנה היא הקבוצה שמתפוצצת על כולן, כל החתמה שהיא עשתה פשוט עובדת - באסקוניה. קצב משחק מעולה, 3 גארדים אדירים בדמות תומפסון, הנרי והווארד שמובילים את המשחק והרכב פורוורדים שטס את המגרש. הקבוצה הכי אתלטית ביורוליג, פשוט כיף של כדורסל ויש מצב שהסוס השחור הזה מגיע לפיינל פור כי חייבת תמיד להיות אחת כזו.
3. הכשרון עוד יופיע - פנר פתחו מעולה את העונה, אבל כמה פציעות הוציאו אותם מהקצב ולוקח להם זמן לחזור. כישרון יש, חיבור יש, עוד משחק שניים והם שוב למעלה. ריאל מדריד מתחברת לאט עם ההרכב השני-שלישי הכי טוב ביורוליג, מאמין שריאל כמו ריאל תצא לסיבוב השני בטיסה לרביעייה הראשונה.
אנאדולו ידידתנו מהמשחק האחרון, מקום 8 אבל לארקין רק חזר. אז אמנם משהו בקצב לא נראה הכי טוב, בואו נסמוך על התלכיד הכי טוב ביורוליג שכל מה שהם צריכים זה חיבור אטומי בין לארקין- מיציץ'- קלייבורן. שווה לשים לב לאמירה של עופר שלח שמיצ'יץ' זורק יותר מבחוץ וחודר לסל פחות בגלל הפציעה. אם זה נכון זה משמעותי.
4. הקבוצה שלנו - יכול להיות שעודד מצא את התלכיד שלו. פוית'רס פצוע, אדאמס התמקם, מרטין מביא אגרסיביות ונקודות, ניבו מרחף לשחקים ועושה המון, בולדווין חסר אז בראון לקח פיקוד, והכי חשוב קטש מצא הרכבים שיודעים לתת לו מה שהוא צריך, הרכב האגרסיבי בראשותם של קולסון, ניבו ומרטין. אם יש שחקן ששמחבר את הקבוצה מעבר לנקודות זה קולסון. פשוט שחקן נהדר, שעושה הכל על המגרש – נלחם, אגרסיבי, נקודות בזמן ובעיקר לא מוותר. אז כרגע הבשורות הטובות הן שיש חיבור, בואו נקווה שבולדווין ישתלב חלק כשיחזור, ובעיקר שקטש לא יהסס לנהל את ההרכב ולהוציא שחקנים שלא מחוברים בזמן.
5. קבוצות בינוניות עם מאפיינים דומים: פנא, באיירן, ולנסיה, וילרבאן – די אותו דבר – קבוצות בלי אופי אפשר להגיד עם הרכבים לא טובים ובלי חיבור.
6. קבוצות מסוכנות שיכולות להתחבר בזמן: פרטיזן, הכוכב, מילאנו, וירטוס, ז'לגיריס. המאפיין המשותף הוא שהן יאיימו תמיד על השמינייה, קבוצות של אווירה. כל הקבוצות הללו עשו שינויים ועדיין עושות כנראה, אבל יש שם חיבור שבכל משחק נתון יכול להתרומם. שימו לב לוירטוס שמתחילה להתחבר יפה. ההרכב חזר, הניצחון האחרון על פנר לא היה מקרי – כל השחקנים נתנו תרומה ואיזה כיף לראות את בלינלי. שתי הקבוצות האקס יגוסלביות עושות הכל בשביל שאחת מהן תהיה בטופ 8, במיוחד הכוכב שהחתימה כבר שני סטארים ( אחד נפצע, וילדוזה) ועוד אחד בדרך. לאיפה זה יוביל לא ברור, אבל שתיהן קבוצות קשות עם קהל, ועקשניות על המגרש.
9. מילה אחרונה על אופי של שחקנים: מירוטיץ' חזר ווינר מתמיד ואולי סוף סוף כמו מסי זו השנה שלו לקחת את היורוליג. הווארד של באסקוניה שחקן ענק עם קליעה שלא הייתה כמוה. מייק ג'יימס הוא מנהיג אמיתי שאם חשבו מה יקרה שאוקובו יגיע אז הנה. סלוקאס תמיד יודע מה לתת ולזוז כשצריך בשביל הקבוצה. לגבי גבריאל דק, היה ברור שאין לו מה לחפש ב־NBA, אבל שחקן נשמה כמוהו אין הרבה. שווה לשים לב למוסא שמתמקם כשחקן הכי משמעותי עבור ריאל. סקוטי שלנו לומד את מקומו ואם הוא רוצה להיות גדול אז זה הזמן להקשיב למאמן גדול. ואחרון חביב בראון של מכבי מעורר ערגה לרכזים גדולים שהיו כמו פעם - אריאל מקדולנד, שאראס, מנהיג שקט שמתפוצץ ולומד את הקבוצה שלו. תן לו משחק גדול והוא שם. תענוג של שחקן, שאם דברים ימשיכו להתחבר הגעגועים לעונת 2019 לא רחוקים. אחרון חביב הוא דווין בייקון, שחקן ענק אבל לא סתם פנא בסוף כי הוא אגואיסט וזה מספיק. סיבוב יורוליג שני מהנה לכולנו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.