מרוץ הלילה השנתי של באר שבע, LIGHT RUN IKEA BE'ER SHEVA, ייערך השנה בפארק הגדול בישראל – פארק נחל באר שבע. לראשונה במרוץ יהיה מקצה תחרותי מקצועי של חצי מרתון באורך 21.1 ק"מ.
המרוץ יתקיים ביום רביעי, 24 בנובמבר, וצפויים להשתתף בו אלפי רצים ומעודדים. מעבר לכך יתקיימו פעילויות חווייתיות לכל המשפחה במתחם הזינוק והסיום בפארק נחל באר שבע, לצד האגם.
2 צפייה בגלריה
מרוץ הלילה בבאר שבע
מרוץ הלילה בבאר שבע
מרוץ הלילה השנתי בבאר שבע
(צילום: רונן טופלברג)
יהיה זה מרוץ הלילה הראשון בישראל ובין היחידים בעולם עם מקצה של חצי מרתון. בנוסף יתקיימו גם מקצים באורך 10 ק"מ (מגיל 14), 5 ק"מ (מגיל 12) ומסלול עממי באורך 2.5 ק"מ (מגיל 10). לכל אורך המסלולים יוצבו אלמנטים מיוחדים של תאורה שיאירו את רחובות העיר. במות מוזיקה לאורך המסלולים יכניסו את הרצים לאווירה ולקצב. לצד מקצי הריצה, יתקיים גם הפנינג ספורטיבי הפתוח לקהל הרחב, שיכלול פעילויות ספורט, מסיבה זוהרת והפעלות.
מרוץ הלילה מתקיים ביוזמת עיריית באר שבע וחברת "כיוונים" – החברה העירונית לתרבות הפנאי, ובהפקתה של חברת כפיים ונותנת החסות הראשית IKEA. המרוץ הוא חלק ממגמת פיתוח הספורט וסגנון חיים בריא ופעיל בעיר.
ערכות המשתתפים יחולקו בסניף איקאה באר שבע ביומיים שלפני המרוץ. פארק נחל באר שבע החדש משתרע על פני 5,400 דונם וכולל בין השאר אגם מלאכותי מהגדולים בישראל, אמפי פארק המארח הופעות חיות וכן את מתחם בית אשל וגשר הצינורות. מסלולם של הרצים במקצים 2.5 ק"מ ו-5 ק"מ יהיה כולו בתחומי הפארק.
2 צפייה בגלריה
פארק נחל באר שבע
פארק נחל באר שבע
פארק נחל באר שבע
(צילום באדיבות פארק נחל באר שבע)
ביום המרוץ, באר שבע כולה תלבש חג וברחבת מגרשי הספורטק החדשים יוקם מתחם EXPO שיכלול פעילויות הפתוחות לקהל הרחב ללא עלות, כמו במת חימום ומתחמי הפעלה לכל המשפחה. לפני המרוץ ייהנו המשתתפים ממתחם ענק של איפור זוהר ואלמנטים זוהרים, שיבליטו את הרצים לאורך המסלול. בסיום המרוץ תתקיים מסיבה.
רוביק דנילוביץ', ראש העיר באר שבע: "לראשונה במרוץ לילה בישראל יתקיים בבאר שבע מקצה תחרותי של חצי מרתון. אלפי משתתפים יוכלו לרוץ לצד טובי הרצים בארץ וליהנות מהנוף המרהיב והייחודי של פארק נחל באר שבע. אני מזמין את תושבי באר שבע, הנגב והארץ כולה להשתתף במרוץ וליהנות מאווירה ספורטיבית חגיגית ומהנה לכל המשפחה".
שוקי קובלנץ, מנכ"ל איקאה ישראל: "מאז פתיחתה של חנות איקאה באר שבע, אנו שומרים על קשר הדוק עם תושבי הדרום והסביבה, נהנים לפגוש אותם בחנות ושמחים להעניק להם שירות בדרך האיקאית שכולנו מכירים ואוהבים. כחלק משיתוף הפעולה שלנו ורצוננו להיות חלק פעיל בפעילויות של תושבי הדרום, אנו מעניקים חסות זאת השנה השלישית למרוץ LIGHT RUN IKEA BE'ER SEVA, ונרגשים לחלוק עם אלפי הרצים חוויית ספורט חד-פעמית".