נבחרת השליחות של ישראל סיימה הערב (שישי) במקום השמיני והאחרון את משחה הגמר ל-4X200 מטר באליפות אירופה הנערכת בבודפשט שבהונגריה. רק מספר דקות לפני כן, אנסטסיה גורבנקו הדהימה שעלתה לגמר ב-200 מטר מעורב מהמקום הראשון הכללי.
הנבחרת הכוללת את לאה פולונסקי, אנדי מורז, דריה גולובטי וגורבנקו עצמה הגיעה לתחרות בידיעה שזאת ההזדמנות האחרונה שלה כדי להתברג בסוף החודש עם אחד מארבעת הזמנים הטובים בעולם מאלו שטרם העפילו, ולהשיג את הכרטיס לאולימפיאדת טוקיו גם במשחה זה.
2 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
סיפקה תוצאה נדירה. אנסטסיה גורבנקו
(צילום: AP)
בבוקר הבנות השיגו זמן מדהים של 8:00.51 דקות, מדובר על שיפור של 6.4 שניות! לשיא הישראלי הקודם שנקבע בחודש שעבר בשבדיה, מה שסידר להן את המקום במשחה הגמר. דווקא שם ישראל לא הצליחה לספק תוצאה טובה יותר וגורבנקו נגעה בקיר אחרי 8:07.69 דקות.
בדירוג הכרטיסים ישראל ירדה למקום הרביעי, כשגם בריטניה השיגה זמן מהיר יותר (7:53.15 דקות), שגם הביא להן את מדליית הזהב וצרפת, שסיימה רביעית (7:59.45 דקות).
עוד קודם, לאחר התייעצות של צוות מאמני נבחרת ישראל, הוחלט כי גורבנקו לא תשחה בגמר ה-100 מטר כדי לא להעמיס עליה, אבל היא שחתה בחצי הגמר ב-200 מטר מעורב, ושם היא כיכבה.
2 צפייה בגלריה
נבחרת השליחות של ישראל
נבחרת השליחות של ישראל
עדיין עם סיכוי לטוקיו. נבחרת השליחות של ישראל
(צילום: איגוד השחייה)
ילדת הפלא של השחייה הישראלית, עדיין רק בת 17, סיימה ראשונה במקצה שלה עם פיניש מדהים, קבעה תוצאה של 2:10.35 דקות, זמן מהיר מ-1.57 שניות משיא הישראלי מ-2019, והעפילה לגמר מהמקום הראשון. רק כדי להבין כמה זה היה מהיר – התוצאה הזו הייתה שווה מקום שביעי באליפות העולם האחרונה ומקום חמישי בגמר האולימפי בריו.
מורז לקחה חלק גם בחצי הגמר ל-100 מטר חופשי, כשהשוותה את השיא הישראלי אותו קבעה בפתיחת האליפות, 54.18 שניות. היא סיימה במקום התשיעי ופספסה בשש מאיות בלבד את הכרטיס לגמר.
בתוך כך, קיבלנו גם דרמה גדולה בבריכה, כשגמר 100 מטר גב לנשים יתקיים פעם נוספת, זאת לאחר שתקלה באחד המסלולים גרמה לכך שלא נשמע הזינוק והשחיינית לא זינקה בזמן. בתום התייעצות ובדיקה עם כל השחייניות, הוחלט לקיים אותו פעם נוספת.