המדורג 1 בעולם, קרלוס אלקראס, לא ישתתף באליפות אוסטרליה. הספרדי בן ה-19 הודיע כי לא יצליח להחלים מהפציעה ברגל ממנה הוא סובל.
"כשהייתי בהכנות לעונה בשיא הכושר שלי, נפצעתי ברגל במהלך אימון בעקבות תנועה מקרית ולא טבעית", סיפר אלקראס ברשתות החברתיות. "עבדתי קשה מאוד כדי להגיע לאוסטרליה בכושר שיא, אבל לצערי לא אוכל להשתתף. זה קשה, אבל אני חייב להיות אופטימי ולהתאושש לקראת ההמשך. נתראה ב-2024".
1 צפייה בגלריה
קרלוס אלקראס טניסאי ספרדי
קרלוס אלקראס טניסאי ספרדי
קרלוס אלקראס
(צילום: רויטרס)
כעת מי שיהפוך למדורג הבכיר בטורניר הוא רפאל נדאל, האלוף המכהן והמדורג שני בעולם. נובאק ג'וקוביץ', שיוכל להתחרות השנה לאחר שנמנעה ממנו הכניסה למדינה אשתקד בשל אי חיסונו לקורונה, גם כן הבטיח את מקומו בתחרות שתצא לדרך ב-16 בינואר.
האמת, זה היה די צפוי שאלקראס יחמיץ את הטורניר. משחקו האחרון של אלקראס בסבב היה לפני כחודשיים, בתחילת נובמבר, אז נאלץ לפרוש בפיגור מול הולגר רונה בעקבות פציעה בשרירי הבטן ברבע גמר טורניר פריז. הוא חזר באמצע דצמבר במשחק ראווה באבו דאבי ואמור היה לערוך את הבכורה שלו ב-2023 במלבורן בשבוע הבא, אך זה לא יקרה.
גם ונוס וויליאמס לא תשחק באליפות אוסטרליה. האמריקאית בת ה-42 סובלת מפציעה והודיעה כי גם תיעדר מהטורנירים הקרובים באוקלנד, ניו זילנד.