גרנד סלאם מונגוליה ננעל היום (ראשון) עם מדליית זהב שנייה למשלחת הישראלית מצדה ענבר לניר. רז הרשקו קיוותה גם היא לזכות בזהבב, אך הפסידה בקרב הגמר (78+ ק"ג) ללווקאבה טומיטה באיפון, אך זה לא גרע מהיום הנהדר של המשלחת הישראליות - שהבטיחו שתי מדליות.
לניר (78 ק"ג), אלופת העולם הטרייה, התחרתה לראשונה עם הפץ' האדום על גבה ושלטה בקרבות שלה לאורך כל היום. בגמר היא הציגה את אחד הקרבות הטובים שלה בקריירה, כאשר גברה בגמר בשני ווזארים מרשימים בזה אחר זה את אלופת העולם לשעבר, מאמי אומקי היפנית.
2 צפייה בגלריה
ענבר לניר רז הרשקו
ענבר לניר רז הרשקו
עוד יום מוצלח לנבחרת הנשים. לניר והרשקו
(צילום: באדיבות איגוד הג'ודו )
2 צפייה בגלריה
ענבר לניר שני הרשקו רז הרשקו
ענבר לניר שני הרשקו רז הרשקו
ישראל מסיימת במקום השני הכללי אחרי יפן. ענבר לניר, שני הרשקו ורז הרשקו
(צילום: באדיבות איגוד הג'ודו )
רז הרשקו, מדלסטית הארד מאליפות העולם, שממשיכה לגרוף מדליות ללא עצירה, נפצעה בברך במהלך הגמר מול ווקאבה טומיטה היפנית, והפסידה לאחר שספגה איפון בשלב ניקוד הזהב. בדומה ללניר, הרשקו עברה בהצלחה שלושה קרבות מהמוקדמות עד לגמר, אך שם נעצר הרצף שלה.
נבחרת הנשים מסיימת תחרות מוצלחת וסופרת סך הכל שש מדליות: הזהב של גפן פרימו והארד של תמר מלכה משישי, הארד של גילי שריר ומאיה גושן אתמול וזהב של לניר יחד עם מדליית הכסף של הרשקו.
לאחר הזכייה בזהב אמרה ענבר לניר: "אני מאוד שמחה על הזכייה היום בגרנד סלאם מונגוליה. זאת הפעם הראשונה שאני זוכה במדליית זהב בסבב העולמי מלבד אליפות העולם בקטאר. מודה על כל הזדמנות להשתפר ולצלוח אתגרים חדשים. תודה רבה לשני הרשקו, עידו בר וצ׳ארלס צ׳יבאנה, ולברנרדו ברקן שליוו אותי במהלך היום ותמיד. תודה לכל הצוות המקצועי ולנבחרת המדהימה שלי.כל הכבוד לגפן, רז, תמר, מאיה, שירה וענבל על תחרות מדהימה".
רז הרשקו הייתה מאוכזבת לאחר שלא הצליחה לזכות בזהב: "אני מאוד מאוכזבת מההפסד בגמר, הרגשתי טוב לאורך כל היום וגם בקרב הגמר ולצערי לא הצלחתי לזכות בזהב. אני בטוחה שנמצא את הפתרונות כדי לנצח בפעם הבאה, אני מחוייבת להמשיך ולעשות את כל המאמצים כדי להצליח ולהגיע ברמת המוכנות הגבוה ביותר למשחקים האולימפיים.אני רוצה להודות מכל הלב לצוות שמלווה אותי ברשות המאמן שני הרשקו, המאמנים עידו בר וצ׳ארלס צ׳יבאנה וכל הצוות המקצועי".
מאמן נבחרת הנשים שני הרשקו: "נבחרת הנשים מסיימת את הגרנד סלאם באולנבטור עם 6 מדליות, 3 קרבות גמר ו-2 מדליות זהב. בסך הכל 8 ספורטאיות מתוך 10 שהשתתפו הגיעו לקרבות המדליות ובסיכומו של דבר הנבחרת מסיימת במקום השני הכללי אחרי יפן. אני כל כך גאה בספורטאיות ובצוות שלצידי ורוצה להודות באופן אישי למאמנים עידו בר וצ׳ארלס צ׳יבאנה על המחוייבות וההשקעה".
עוד הוסיף המאמן: "יום תחרויות מצוין לרז הרשקו שמגיעה לגמר נוסף וזוכה במקום השני ולענבר לניר שזוכה במדלית זהב נוספת אחרי הזכיה באליפות העולם ומוכיחה שוב את היכולות המטורפות שלה. ננוח 24 שעות ונמשיך לעבוד במוטיבציה ומחוייבות לקראת המשימות הבאות".