שנתיים אחורה. פנדל מוצלח של חלוץ הפועל ר"ג מיקו ממן מול הפועל ראשל"צ מעלה ממש ברגע האחרון את בני-יהודה לפלייאוף העליון של הליגה הלאומית. השער הזה מציל את הכתומים ממאבקי הישרדות, בעונת שפל חסרת תקדים, ואולי גם מירידה לליגה א', שהייתה מביאה ככל הנראה להיעלמותו מהמפה של אחד המועדונים החשובים בכדורגל הישראלי. עכשיו האימפריה לשעבר עושה קולות של קאמבק ונמצאת חזק בתמונת העלייה לליגת העל, שבה הייתה שחקנית מרכזית לאורך עשרות שנים.
הבעלים הקודם ברק אברמוב העיד כי התמהיל בחדר ההלבשה פירק את הקבוצה, דווקא אחרי תקופת זוהר שכללה שתי זכיות בגביע המדינה, השתתפות במפעל אירופי והופעות בפלייאוף העליון. ההידרדרות הייתה מהירה, האוהדים התרחקו, ואפילו ברחוב האצ"ל בשכונת התקווה כבר הפסיקו לעקוב ולהתעניין.
5 צפייה בגלריה
תחזור למרכז הבמה? שחקני חוף השנהב חוגגים בבלומפילד
תחזור למרכז הבמה? שחקני חוף השנהב חוגגים בבלומפילד
תחזור למרכז הבמה? שחקני חוף השנהב חוגגים בבלומפילד
(אופיר מגדל, one)
5 צפייה בגלריה
אחד המאמנים המוערכים בליגה הלאומית. פרץ
אחד המאמנים המוערכים בליגה הלאומית. פרץ
אחד המאמנים המוערכים בליגה הלאומית. פרץ
(רדאד ג'בארה, one)
בינתיים אברמוב עזב לבית"ר ירושלים, ולפני שנה וחצי לקח עליו את המועדון אלירן עובד, שעבד לפני כן מאחורי הקלעים. עובד, איש עסקים הוא היום האיש הדומיננטי בבני-יהודה, הקבוצה שאותה הוא אוהד וששימש בה ספונסר. הוא מעורב בכל מהלך ואחראי גם להבאתו של עומר פרץ, שנחשב לאחד המאמנים המוערכים בליגה הלאומית. אחרי שהעלה את כפר-שלם מליגה א' ועמד על הקווים בהפועל ראשל"צ ובכפר-סבא, עובד הגיע למסקנה שהמאמן הצעיר (38) בשל לאמן קבוצה כמו בני-יהודה, ולהוביל אותה חזרה למרכז הבמה.

המיוחד

בליגה הלאומית מעידים על מאמן יסודי שדוגל בשיטת 3-3-4 עם הנעת כדור מסודרת. פרץ שם דגש על הנושא הטקטי ומתייעץ רבות עם עובד, כשמשה דמאיו ויעקב קורץ מתעסקים יותר בניהול השוטף.
פרץ קיבל מהבוס שלו את אחד התקציבים הגבוהים בליגה הלאומית, סדר גודל של שישה מיליון שקל, כל מה שצריך כדי לעלות ליגה. לפחות עד כה המאמן עומד בציפיות כשהקבוצה מדורגת במקום השלישי, עם מספר נקודות זהה לשנייה קריית-שמונה ובמרחק נקודה בלבד מהמוליכה עירוני טבריה. ההצלחה של פרץ כבר סידרה לו הארכת חוזה של שלוש שנים נוספת - לא עניין של מה בכך במועדון חסר יציבות כמו בני-יהודה.
עובד אמר אחרי החתימה: "יש חיבור בין פרץ לאנשים ולמקום, לשדרה הניהולית, לצוות המקצועי שמסביבו. עומר הוא אחד המאמנים המוכשרים, המבטיחים והמתקדמים בארץ. הוא משקף את האסטרטגיה של המועדון - בין ווינריות למקצוענות עם ידע נרחב שמובילים לכך שאני רואה אותו מתפתח כמאמן יחד עם התפתחות המועדון. החיבור האישי ביני לבין עומר מצוין, ישנו שיתוף פעולה מלא בינינו, הדדי ופורה.
"אנחנו רואים אותו מיישם את ערכי המועדון ואת החזון שלנו, אני מאמין בו ואומר בלב שלם שהוא שותף אמיתי לדרך של בני-יהודה. מבחינתי עומד דבר אחד לנגד עיניי והוא לקדם את המועדון ולהחזירו למקומו הטבעי, יחד עם חיבור לקהל האוהדים המסור שלנו, עשייה חברתית ושמירה על מעטפת מקצועית וניהולית נכונה ומתאימה".
5 צפייה בגלריה
עטר
עטר
מנהיג את חדר ההלבשה. עטר
(צילום: יאיר שגיא)

שובו של עטר

פרץ עשה מהפכה של ממש בקיץ ושיחרר את כל השחקנים, למעט גיא סביליה והקפטן אלירן עטר. אחת המשימות המשמעותיות שלו הייתה להחיות מחדש את הקריירה של החלוץ הוותיק, שעבר תקופה לא פשוטה, כולל תקרית אישית שהובילה לגיחה קצרה בחו"ל. בינתיים החיוך חזר לעטר, שכבש מאז שלושה שערי ליגה ובעיקר מנהיג את חדר ההלבשה.
נקודת תורפה נוספת שבה טיפל פרץ הייתה עמדת השוער. יהונתן שאבי, שהתייבש על הספסל של הפועל ירושלים, פורח עד כה בבני-יהודה. הוא ייצב את ההגנה, שלהוציא את זו של קריית-שמונה ספגה הכי מעט בליגה - 16 שערים ב-18 מחזורים. גם שני הבלמים עושים עבודה מצוינת: ג'ונתן אגיאפונג בן ה-19 שהגיע ממחלקת הנוער, וצעיר מבטיח נוסף, סולימאן פופאנה מחוף השנהב (20).
מלבד עטר, ישנם עוד שני שמות ותיקים ומוכרים שנמצאים בתקופת פריחה מחודשת וכבשו יחד 12 שערים: הקשר אלמוג בוזגלו, שכבר שיחק בקבוצה, ושחר הירש. אליהם ציוות פרץ את הקשר אבובאקר בארי, שאותו אימן בעונה שעברה בכפר-סבא. הצלחה נוספת הם האחים דניאל, סולומון הבכור ושלו הצעיר.
על מנת לשדרג עוד יותר את הסגל הוחלט בבני-יהודה לצרף בחלון ההעברות הנוכחי את קבלן העליות מוטי ברשצקי, שלא השתלב במכבי פ"ת העונה.
5 צפייה בגלריה
אלמוג בוזגלו
אלמוג בוזגלו
פורח מחדש. בוזגלו
(צילום: עוז מועלם )
5 צפייה בגלריה
עם ההצלחות מגיעה גם ההתעוררות של האוהדים
עם ההצלחות מגיעה גם ההתעוררות של האוהדים
עם ההצלחות מגיעה גם ההתעוררות של האוהדים
(חגי מיכאלי, one)

מאבק מרובע

נראה שהמאבק על שני הכרטיסים לליגת העל יהיה בין ארבע קבוצות - טבריה, קריית-שמונה, בני-יהודה ומכבי יפו, שמתקרבת לדבוקת הצמרת. הקבוצה של פרץ נמצאת כיום בכושר הטוב בליגה, ושרדה לאחרונה שני מבחנים משמעותיים: ניצחונות על קריית-שמונה בליגה ועל הפועל ר"ג בדרך לשמינית גמר הגביע.
ביום שישי הקרוב יחכה לבני-יהודה משחק עונה נוסף - מפגש חוץ בעפולה עם המוליכה הלוהטת טבריה. בסיבוב הראשון זה נגמר ב-1:4 מהדהד לטובת הכתומים, אך מאז הקבוצה מהצפון נמצאת במומנטום מצוין, ואף הדיחה מהגביע את מ.ס אשדוד מליגת העל.
עם ההצלחות מגיעה גם ההתעוררות של האוהדים, שרבים מהם איבדו אמון בקבוצה בשנים האחרונות, ועכשיו חלקם חוזר בהדרגה ליציעים - גם אם בלומפילד רחוק עדיין מלהיות מגרש ביתי אמיתי. אבל תהיו בטוחים שבמקרה של משחק עלייה, האצטדיון ביפו ייצבע בכתום בדיוק כמו בימים הגדולים.
פורסם לראשונה: 01:30, 30.01.24