ההודעה על אי השתתפותו של רפאל נדאל ברולאן גארוס טרפה את הקלפים. עם כל הכבוד למתחרים, הספרדי זכה בטורניר 14 פעמים (הפעם האחרונה לפני שנה) והפסיד רק בשלושה מתוך 115 המשחקים שלו באליפות הפתוחה של צרפת לאורך השנים.
הפציעה שגרעה אותו מהטורניר, נותנת תקווה גדולה למתחרים אחרים ומעלה את הסיכוי שלהם להיות המנצחים הגדולים על מגרש החימר, לקראת יריית הפתיחה של האליפות היוקרתית ביום ראשון הקרוב.
7 צפייה בגלריה
קרלוס אלקרס
קרלוס אלקרס
מכה קלה בכנף בדרך לפריז. אלקראס
(צילום: Tiziana FABI / AFP)
7 צפייה בגלריה
גוקוביץ'
גוקוביץ'
רואה את השיא בעיניים. ג'וקוביץ'
(צילום: AP Photo/Gregorio Borgia)
עם כל הכבוד לקרלוס אלקראס המדורג הראשון בעולם ולסרבי נובאק ג'וקוביץ', שמפנטז על שיא בדמות גראנד סלאם 23 בקריירה, נדאל (שמדורג 15 בעולם ומתמודד עם פציעות טורדניות), עדיין היה הפייבוריט של הקהל לזכייה בטורניר. אגב, בהגרלה שהתקיימה בחמישי נקבע כי אלקראס וג'וקוביץ' יוכלו להיפגש בחצי גמר הרולאן גארוס.
אלקראס, אם יזכה, יהיה הטניסאי החמישי בלבד שזוכה בטורניר מאז 2005. אלוף ארה"ב בן ה-20 שהחמיץ את אוסטרליה בשל פציעה, זכה מאז בארבעה טורנירים מתוך שישה בהם נטל חלק – בבואנוס איירס, אינדיאן וולס, ברצלונה ומדריד. בצד הפחות נוצץ, הוא חשף לפני עשרה ימים חולשה מדאיגה כשהודח בסיבוב השלישי ברומא, אחרי הפסד להונגרי פביאן מרוסאן, המדורג 115 בעולם.
7 צפייה בגלריה
דנייל מדבדב
דנייל מדבדב
היישר מההצלחה על החימר ברומא. מדבדב
(צילום: AP Photo/Gregorio Borgia)
ג'וקוביץ' בן ה-36 קטף חמישה מתוך שבעת הגראנד סלאמים האחרונים בהם נטל חלק. ניצחון ברולאן גארוס יהיה השלישי שלו, אבל בעיקר ימצב אותו טוב יותר מול נדאל - שזכה לאורך הקריירה ב-22 תארי גראנד סלאם. כאמור, ג'וקוביץ' יוכל לחלוף על פניו עם 23. למרות פציעה במרפק שמנעה ממנו השתתפות באליפות מדריד הפתוחה, וההדחה ברבע הגמר באליפות הפתוחה ברומא, הוא עדיין נראה על הנייר הטניסאי הבכיר שיוכל ללכת הביתה עם התואר.
ומי מצטרף לשניים? דניל מדבדב הרוסי, שעקף את ג'וקוביץ' בדרך למקום השני בדירוג העולמי לאחר שזכה השבוע בפעם הראשונה באליפות רומא הפתוחה. אבל מדבדב לא נמנה על הטניסאים שאוהבים להתגושש על מגרש החימר. הולגר רונה (שישי בעולם) שהפסיד בגמר רומא למדבדב, מסומן כמי שיכול לנער את האבק, לאסוף את השברים ולהגיע רחוק בטורניר, בזכות רקורד חימר מוצלח.

שוויונטק, סבאלנקה או ריבאקינה

בקרב הצמרת של טניס הנשים, לא צפויות היעדרויות בולטות, אולם הנסיגה ביכולת של המדורגת ראשונה בעולם, הטניסאית הפולנייה איגה שוויונטק (הזוכה ברולאן גארוס ב-2020, 2022), פתחה גם כן את האפשרות לאחרות. ארינה סבאלנקה ואלנה ריבאקינה יכולות ללכת עד הסוף ולזכות בטורניר.
שוויונטק, בשל פציעות חוזרות ונשנות, רחוקה מלשחזר את הצלחות השנה שעברה, כשניצחה 37 משחקים ברציפות. מתחילת 2023 היא "הסתפקה" בשני תארים בלבד (דוחא ושטוטגרט) ומרגישה את הבלארוסית והקזחית נושפות בעורפה.
7 צפייה בגלריה
איגה שווינטק
איגה שווינטק
נושפים בעורפה. איגה שוויונטק
(צילום: AP Photo/Jean-Francois Badias)
7 צפייה בגלריה
סבאלנקה על החימר במדריד
סבאלנקה על החימר במדריד
סבאלנקה על החימר במדריד
(צילום: AP Photo/Manu Fernandez)
סבאלנקה (המדורגת שנייה בעולם), אלופת אוסטרליה המכהנת, זכתה ביותר תארים (שלושה) והגיעה ליותר גמרים (חמישה) מכל אחת אחרת השנה. על החימר, היא כבר הפסידה לשוויונטק, ברומא.
ריבאקינה (הרביעית בעולם), אלופת ווימבלדון, נצמדה לשלוש הגדולות בזכות הזכייה בתואר הגדול ביותר בקריירה שלה על מגרש החימר, ברומא, לפני מספר ימים. אם כי יש לציין שהזכייה הגיעה לאחר שראתה לא פחות משלוש יריבות פורשות עקב פציעות. אחת מהן, טניסאית בשם שוויונטק.
7 צפייה בגלריה
ילנה ריבאקינה
ילנה ריבאקינה
אחרי רומא. ילנה ריבאקינה
(צילום: AP Photo/Andrew Medichini)
7 צפייה בגלריה
קוקו גוף
קוקו גוף
הבשורה הצעירה. קוקו גוף
(צילום: gettyimages)
מי עוד יכולות לנסות ולאתגר את השמות הגדולים? ילנה אוסטפנקו הלטבית מחזיקה בתואר בודד על משטח חימר, אותו קטפה אי שם ב-2017, וברומא היא אותתה לסביבה על רצינות כוונותיה ברולאן גארוס כשהגיעה עד לחצי הגמר. ותרשמו גם את הצעירה האמריקאית, קוקו גוף (שישית בעולם), שהפסידה לשוויונטק בגמר בשנה שעברה.
ויש גם את המקומית, המדורגת החמישית, קרולין גרסיה, ששואפת להפוך לצרפתייה הראשונה שזוכה באליפות ליחידים מאז שנת 2000, אז זכתה מרי פירס. עד היום הסתפקה גרסיה במעמד רבע הגמר (2017), אבל היכולת שלה ברומא (הדחה בשלב 32 האחרונות) לא מעודדת.