(צפו בסרט)
לקראת גמר ליגת האלופות שייערך ביום שבת (28.5) בפריז ולרגל שנים רבות של תמיכה באופ"א, הפיקה חברת "מאסטרקארד" סרט חדשני שערכה בעזרת טכנולוגיית AI בו כוכב הכדורגל לאו מסי נפגש עם עצמו בתור ילד.
בסרט המרגש, מסי, שזכה ארבע פעמים בליגת האלופות, חוזר לימי ילדותו וחוקר את ההשפעה הגדולה של הכדורגל על חייו. "הייתי שמח אם באמת הייתה קיימת אפשרות כזו לדבר עם עצמי כילד. הייתי רוצה לתת לו את הביטחון ולהגיד לו שהעבודה הקשה וכל ההקרבה תשתלם בסופו של דבר. הייתי מספר לו שגם היום הוא עדיין משחק את המשחק שהוא כל כך אוהב".
אחד האתגרים הקשים של יוצרי הסרט היה להביא את לאו מסי הצעיר לחיים. לצורך כך, השתמש צוות ההפקה בשיטת VFX (אפקטים ויזואליים) חדשנית בשם "Neural Rendering" שמפיקה גרפיקה בעזרת טכנולוגיית AI.
תהליך הבינה המלאכותית כלל הזנת אלפי פריטים ונתונים אודות מסי הצעיר לתוך פלטפורמה ייחודית. המידע שהוזן כלל תמונות, סרטונים וקטעי שמע. בעזרת המידע, הפלטפורמה יצרה תמונה דיגיטלית ולאחר מכן הטמיעה אותה בתוך סרטון חי, כפי שרואים בווידאו. זאת הפעם הראשונה שנעשה שימוש כה מדויק בתהליך ה-VFX בפרסומת. הסרטון הופק על ידי טיאגו פורטו מחברת The Mill המתמחה בטכנולוגיית VFX.
"הטכנולוגיה הזאת מדהימה", הוסיף מסי. "כשהראיתי למשפחה ולחברים הם לא האמינו – זה מרגש אותי לראות אותי מתחבר אל עצמי בתור ילד".
"אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה עם כוכב הכדורגל ליאו מסי. מדובר בתזכורת חשובה לאנשים שתמיד כדאי ללכת אחר התשוקות שלהם ולתת קדימות לדברים החשובים להם ביותר", אמר ראג'ה ראג'אמאנר, סמנכ"ל שיווק ותקשורת במאסטרקארד.
על פי מחקר שערכה מאסטרקארד לקראת גמר ליגת האלופות, 69% מחובבי הכדורגל באירופה נכחו פיזית במגרשים ב-2021 ו-32% שיחקו כדורגל בשנה החולפת. בנוסף, כ-50% מהמשיבים למחקר טוענים כי הפופולריות של ענף הכדורגל עוד תעלה בשנת 2022.