הפעם האחרונה שבה אינטר קיבלה את הכבוד להניף גביע אירופי הייתה בשבת ה־22 במאי 2010. ולמזלה, מדובר בגביע האלופות (כן, זה עם האזניים הגדולות). באותו גמר היא פגשה בסנטיאגו ברנבאו את באיירן מינכן המוכשרת, שלא הפריעה לה לנצח אותה 0:2 מצמד של דייגו מיליטו.
מאז עברו הרבה מים בנהר. ואם תשאלו את אוהדי אינטר, הם יגידו לכם שהם זרמו מהמקום הנכון למקום הלא נכון. זו גם הייתה העונה האחרונה שבה הנראזורי זכו באליפות הסרייה א' עם רצף של חמש צלחות, שנקטע בעונה שלאחר מכן על ידי היריבה העירונית מילאן.
1 צפייה בגלריה
שחקני אינטר חוגגים
שחקני אינטר חוגגים
שחקני אינטר חוגגים
(צילום: AP)
שחקנים רבים שוחררו או פרשו מכדורגל, ולאט לאט הקבוצה הפכה מאחת מאריות אירופה לכזו שבקושי מעפילה לליגה האירופית, כשעל ליגת האלופות והאליפות המקומית אין על מה לדבר.
בעונת 2015/16 חלה התאוששות קלה. אינטר סיימה רביעית, מה שהקנה לה את הכרטיס לליגה האירופית, אך אותה עונה הסתיימה בכישלון בשתי המסגרות. הראשונים שיוכלו לספר לכם למה הזירה האירופית הייתה רעה במיוחד עבור הנראזורי הם אוהדי הפועל באר שבע. האדומים הוגרלו בשלב הבתים של הליגה האירופית עם אינטר, סאות'המפטון וספרטה פראג, ואי אפשר לשכוח את צמד המפגשים עם האיטלקים: 0:2 מדהים בסן סירו ו־2:3 עוד יותר הירואי בטוטו טרנר, במשחק סופר דרמטי שבו הנראזורי הוליכו 0:2, אך ספגו מהפך ובן שהר כבש שער ניצחון בדקה ה-93. בסריה א' אינטר סיימה באותה עונה במקום השביעי ולא העפילה לשום מפעל אירופי.
לאחר עונת הבלהות הקבוצה האיטלקית פיטרה את המאמן סטפאנו וקי ומינתה במקומו את לוצ'אנו ספאלטי המנוסה. בעונה זאת סיים מאורו איקרדי כמלך השערים עם 29 כיבושים (ביחד עם צ'ירו אימובילה), שעזרו לאינטר לתפוס את המקום הרביעי ולהעפיל סוף סוף לליגת האלופות לאחר היעדרות של שש שנים.
המומנטום נמשך בעונה שלאחר מכן, אותה סיימה אינטר במקום הרביעי והעפילה שוב לצ'מפיונס. בעונה החולפת היא עשתה עוד קפיצת מדרגה, סיימה במקום השני, אבל הדובדבן שבקפצת היא העלייה לגמר הליגה האירופית מול סביליה הערב. האם ההמתנה המייגעת והמתישה של האוהדים לתואר ראשון אחרי תשע שנים ותואר אירופי אחרי 10 שנים הולכת להסתיים סוף סוף? נחכה ונראה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.