במרכז הפועל קיימו הערב (ראשון) אירוע הנצחה לזכרם של ספורטאי ומאמני אגודות הפועל שנפלו במלחמת חרבות ברזל, לצד ציון הישגיהם של ספורטאי הפועל בשנה החולפת, שנערך ב"עדן על המים".
במהלך הערב הוקרנו תמונותיהם וסופרו סיפוריהם של 22 ספורטאים, מאמנים ואוהדים מאגודות הפועל שנפלו מאז ה-7 באוקטובר: עדי דנן ז"ל, מיכאל בן חמו ז"ל, עמית גואטה ז"ל, שילה הר-אבן ז"ל, אלעד מיכאל ששון ז"ל, רועי נהרי ז"ל, רועי דאוי ז"ל, אסף חממי ז"ל, בן זוסמן ז"ל, יפתח גורני ז"ל, יאיר זלוף ז"ל, עדי אוחנה ז"ל, בן פישמן ז"ל, עומר בלוה ז"ל, אלון קליינמן ז"ל, אופיר ציוני ז"ל, אבי צידון ז"ל, יותם חיים ז"ל, מעיין עידן ז"ל, אלון לולו שמריז ז"ל, נטע אפשטיין ז"ל, ואלון שמלי ז"ל.
2 צפייה בגלריה
אסף יסעור, יעל ארד, כינרת צדף
אסף יסעור, יעל ארד, כינרת צדף
גם הוא בין הספורטאים שזכו להוקרה. אסף יסעור
(צילום: ארז עוזיר)
במהלך הטקס הוכרזו אנשי השנה של מרכז הפועל: ספורטאי השנה: אסף יסעור (טאקוונדו) ספורטאיות השנה: שרון קנטור (שייט) ומורן סמואל (חתירה), מאמני השנה: שחר צוברי (שייט) ויחיעם שרעבי (טאיקוונדו), מאמנת השנה: איילת זוסמן (התעמלות) ומנהל השנה: זאב גלאובר (שייט).
בנוסף הוענקו פרסים לקבוצות הפועל בענפי הספורט השונים על הישגיהם הבולטים. הפרסים היו על שמות ספורטאי האגודות שנפלו בחרבות הברזל וחולקו ע"י משפחות המונצחים.
אסף יסעור, שזכה כזכור במדליית הזהב במשחקים הפראלימפיים בפריז, נשא דברים בטקס: "לפני שבועיים התחרתי במשחקים הפראלימפיים, והיה לי חלום - להיות אלוף אולימפי. מאז ה-7 באוקטובר המוטיבציה באימונים הייתה כפולה ומכופלת. היה לי דחף להילחם עבור המדינה. דבר אחד הניע אותי וזה להניף את דגל המדינה".
מנכ"לית מרכז הפועל, כנרת צדף: "ערב זה מסמל את הרוח המיוחדת של משפחת הפועל - זיכרון והוקרה לאלה שאינם עמנו לצד חגיגת ההישגים והמצוינות. אנו גאים בספורטאינו שמייצגים את ישראל בכבוד בזירה הבינלאומית, ומחזקים את ידי המשפחות השכולות. הפועל תמשיך להוביל בספורט הישראלי ולטפח את הדור הבא של הספורטאים, תוך שמירה על ערכי המצוינות, השוויון והאחדות".
2 צפייה בגלריה
יו"R מרכז הפועל כינרת צדף
יו"R מרכז הפועל כינרת צדף
"גאים בספורטאינו שמייצגים את ישראל בכבוד". יו"ר מרכז הפועל כינרת צדף"
(צילום: ארז עוזיר)
עוד הוסיפה צדף: "אנו רואים בספורט כלי לחיבור בין אנשים ולחיזוק החוסן הלאומי. בשנה האחרונה למדנו שכל יום הוא יום זיכרון וכל יום אנחנו נלחמים על העצמאות שלנו, ודרך הספורט הכל בא לידי ביטוי. השילוב בין זיכרון והנצחה לבין הישגים וניצחונות מתגלם בכל תחרות ובכל הישג, ומחזק את רוחנו כעם וכמדינה".
אמו של בן פישמן ז"ל, אסיה: "כואב לי מאוד לשאת את העובדה שבמקום שהבן שלי בן פישמן ז״ל שהיה אמור להיות היום באחד המשחקים השגרתיים של הפועל תל אביב האדומה האהובה שלו, אני עומדת כאן באירוע הנצחה לזכר אוהדיה שנרצחו ב-7 באוקטובר. תודה רבה לכם משפחת הפועל. אתם לא נותנים לנו להישאר לבד בתוך התופת של האובדן. אתם מלווים אותנו המשפחות השכולות ברגישות אנושית".