אולם לה-שאפל, שהוסב ממגרשה הביתי של קבוצת הכדורסל של פריז לאולם התעמלות אמנותית, עשוי לספק היום (שבת, החל מ-15:00) את המדליה השביעית של המשלחת הישראלית, כשנבחרת ההתעמלות תעלה לגמר הקרב-רב.
אלופות העולם מהשנה שעברה סיימה את שלב המוקדמות בצורה פושרת למדי. החמש עלו רק מהמקום השישי לשמיניית הגמר, אחרי שבתרגיל החישוקים נפל להן החישוק פעמיים ובתרגיל הכדורים והסרטים סרט אחד נקשר ופגע להן משמעותית בביצוע - מה שהתבטא בציון.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ההתעמלות האמנותית
נבחרת ההתעמלות האמנותית
חולמות על מדליה. נבחרת ההתעמלות האמנותית
(צילום: עוז מועלם)
מיד אחרי שני התרגילים במוקדמות, החמישייה עברה לאימון, בו בחנו את הטעויות שינסו לתקן לקראת הגמר. היום הן מקוות לפתוח חדש מבחינתן, כשהציונים מהמוקדמות אתמול התאפסו ואינם רלוונטיים, זאת כשאחת המועמדות לעמוד על הפודיום לפני התחרות, ספרד, לא הצליחה לעלות לגמר.
"אנחנו מרגישות טוב, שמחות שעלינו לגמר", אמרה הקפטנית שני בקנוב. "אנחנו מגיעות מפוקסות כדי לעשות את הטוב ביותר. הרגשנו טוב במהלך התרגיל, הכי חשוב שנהננו. נגיע היום מרוכזות יותר ונתקן את כל הטעויות. נגיע עם כל הכוחות לקראת הגמר".
המנהלת המקצועית איילת זוסמן יודעת שבגמר היום אין יותר מקום לטעויות, מקווה שההתרגשות מהופעת הבכורה במשחקים האולימפיים חלפה ושהמתעמלות שלה יציגו את היכולת הרגילה שלהן, ששווה פודיום.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ההתעמלות האמנותית
נבחרת ההתעמלות האמנותית
"נגיע מרוכזות יותר"
(צילום: עוז מועלם)
יום בחיי נבחרת ההתעמלות האומנותית לאולימפיאדה ורטיקלי
(צילום: עוז מועלם)
"הגענו לגמר, עשינו את המטרה שכיוונו והיום הכל מתחיל מחדש", אומרת זוסמן. "נגיע יותר מפוקסות וחזקות יותר. אני מרוצה מהיום הראשון כי הכי חשוב היה להיות בגמר. היה לנו יום מטורף במוקדמות. דברים לא צפויים כמו ספרד שמועמדת ממש רצינית למדליה לא תהיה בגמר, כמו שבתחרות האישית בולגריה, שהייתה מועמדת לפודיום לא עלתה לגמר".
זוסמן הוסיפה: "אנחנו רק צריכות לעשות את העבודה. המוקדמות לא הטרידו אותי כי זה קורה. הכי חשוב מה יקרה היום, תתפללו. הרמה של הנבחרות מטורפת. צריך להישאר בריכוז יום אחרי יום, זה לא פשוט. ראינו את האלופה האולימפית מגרמניה, בת ה-17, שלא היו לה ביצועים מלהיבים במוקדמות, וזכתה אתמול בזהב באישי, זה מעודד".
אחת היריבות הרציניות ביותר של ישראל על הפודיום תהיה הנבחרת האיטלקית, שנראתה מצוין במוקדמות, סיימה במקום השלישי בטוקיו וארבע מהספורטאיות היו חלק באולימפיאדה לפני שלוש שנים. אחת מהן היא הקפטנית אלסיה מאורלי, שאמרה ל-ynet: "אני התחרתי בריו ובטוקיו ועכשיו פה. הכי חשוב לנו שהרגשנו נוח על המשטח וזה לא קל , כי זו תחרות מקסימה. אנחנו אנושיות והטעויות אורבות מעבר לפינה. לא יודעת אם אנחנו פייבוריטיות. בארבע אליפויות עולם סיימנו במקום הרביעי. ישראל נבחרת חזקה מאוד, העבודה שלהן מצוינות והן עובדות הרבה. הן ראויות ליותר מהמקום שקיבלו במוקדמות. אני מקווה שאנחנו נעמוד על הפודיום הכי חשוב לעשות תחרות טובה ושהטובה ביותר תנצח".