הספורטאית הישראלית האגדית אסתר רוט-שחמורוב (71) אושפזה לפני מספר ימים בבית החולים בילינסון ומתמודדת עם כשל בכליות. מבית החולים נמסר כי היא מקבלת טיפול תרופתי מאזן ובהמשך ייתכן שתזדקק להשתלת כליה נוספת.
רוט שחמורוב, שבגופה הושתלה כליה לפני 14 שנים, עברה סדרת בדיקות לאחריהן נמצא כי היא מתמודדת עם דחייה של כלייה וכרגע היא מקבלת טיפול תרופתי מאזן, בהמשך ייתכן ותזדקק להשתלת כליה במחלקת ההשתלות של בילינסון.
2 צפייה בגלריה
אסתר רוט שחמורוב
אסתר רוט שחמורוב
אסתר רוט-שחמורוב
(צילום: עוז מועלם)
ד"ר רותי רחמימוב, מנהלת היחידה להשתלות כליה במערך לנפרולוגיה של בית חולים בילינסון אמרה: "הגוף של אסתר דוחה את הכליה והיא כרגע מקבלת טיפול תרופתי לטיפול בדחייה, יתכן ובהמשך תהיה זקוקה להשתלה חוזרת".
ב-2009 עברה רוט-שחמורוב השתלת כליה באזרבייג'ן עקב מחלה תורשתית ממנה סבלו גם אמה וסבתה. בריאיון ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" סיפרה: "אמא וסבתא נזקקו לדיאליזה במשך 15 שנה, וראיתי עד כמה איכות החיים יורדת. זה היה תורשתי במשפחה והחלטנו שאני חייבת להחליף כליה. טסתי לאזרבייג'ן לעבור את הניתוח".
רוט-שחמורוב נחשבת לאתלטית הישראלית הטובה בכל הזמנים והגיעה להישגים חסרי תקדים. באולימפיאדת מונטריאול 1976 הגיעה לגמר בריצת 100 מטר משוכות וסיימה במקום השישי. זהו הישג השיא של מדינת ישראל בענף האתלטיקה באולימפיאדה, שהוא הענף היוקרתי ביותר במשחקים. באולימפיאדת מינכן 1972 הגיעה לשלב חצי הגמר ב-100 משוכות אבל פרשה עקב רצח י"א הספורטאים, בין הנרצחים היה גם מאמנה עמיצור שפירא ז"ל.
2 צפייה בגלריה
אסתר רוט שחמורוב במינכן 1972
אסתר רוט שחמורוב במינכן 1972
אסתר רוט שחמורוב במינכן 1972
(צילום: גטי אימג'ס)
היא החזיקה בשיאים שהחזיקו עשרות שנים. השיא שלה ב-100 מטרים החזיק 44 שנה עד שנשבר ע"י דיאנה ויסמן ב-2018. שיאה ב-100 מטר משוכות החזיק 26 שנה. רוט-שחמורוב זכתה בשבע מדליות זהב במשחקי אסיה. ב-1999 זכתה בפרס ישראל וב-2004 הדליקה משואה בערב יום העצמאות.