נונס פטרס הצרפתי מקבוצת AG2R La Mondiale ניצח היום (שבת) בקטע השמיני של הטור דה פראנס, לאחר שחצה את קו הסיום בתום 4:02:12 שעות. בדירוג הכללי השלישיה הראשונה נשמרה, אדם ייטס הבריטי מקבוצת מיצ'לטון–סקוט המשיך יום נוסף לשמור על החולצה הצהובה. אחריו ממשיך לדלוק פרימוז' רוגליץ' (ג'מבו-ויסמה) בפער של שלוש שניות. גיום מרטין (קופידיס) מדורג שלישי, תשע שניות מהמוביל.
הקטע היום נמשך לאורך 141 קילומטרים ופתח מסע של יומיים הרריים, שהוביל את הרוכבים לרכס הפירנאים בסמוך לגבול עם ספרד. הפעם הם יצאו מקאזרה סור גארון והגיעו לסיומו בלונוויל. למרות הספרינט בפתיחה (לאחר 42.5 קילומטר), ציפו לרוכבים שלושה טיפוסים: תחילה קול דה מנט (קטגוריה 1), הפורט דה באלה שהיה הגבוה והארוך ביותר (1,755 מטר, בטיפוס של 11.7 קילומטרים) והקול דה פיירסורד (11.5 ק"מ לסיום בירידה).
3 צפייה בגלריה
נונס פטרס
נונס פטרס
נונס פטרס חוגג ניצחון
(צילום: EPA)
ישראל סטארט-אפ ניישן פתחה היטב ובעיקר בן הרמנס, שמימש את התכנית ונכנס לבריחה עם עוד 12 רוכבים בתחילת השלב. התקווה הייתה שהפלוטון ייתן לבריחה פער משמעותי ובן יקבל הזדמנות להילחם על הניצחון. וכך אכן היה. עוד לפני העלייה הראשונה, קבוצת הבריחה השיגה פער של כמעט 13 דקות, כך שהסיכוי לקבל מנצח שאינו מקבוצת הבריחה היה קלוש, ובניהם כאמור הרמנס.
בעליה השנייה, ז׳רום קאזן הצרפתי מטוטאל דיירקט אנרג'י ניסה לרוץ לבדו, אבל לאחר 15 קילומטר הוא נתפס בחזרה. בדרך הוא הספיק לקבל עידוד מראש ממשלת צרפת ז'אן קסטקס, שגם הצטרף לרכב לחלק מהמסלול. בסופו של דבר, מי שהיה הכי רענן ורץ קדימה היה פטרס, שגם חצה ראשון את קו הסיום.
3 צפייה בגלריה
בן הרמנס
בן הרמנס
בן הרמנס. מקום שישי
(צילום: רויטרס)
הראשון מבין הקבוצה הישראלית היה כאמור הרמנס, שסיים שישי, 3:42 דקות מהמנצח. גיא ניב סיים במקום ה-158 ובהפרש של 32:39 דקות מהמנצח.
ג'אקומו ניצולו ששבוע לפני הטור זכה באליפות אירופה ולפני כן באליפות איטליה, החליט לסיים את המרוץ השנה מוקדם מהצפוי ופרש בגלל בעיות בריאות כשנותרו 83 קילומטרים לסיום. כמוהו פרשו שלושה רוכבים נוספים.
3 צפייה בגלריה
ג'אקומו ניצולו
ג'אקומו ניצולו
ג'אקומו ניצולו. פרש
(צילום: רויטרס)