רק כמעט. תמנע נלסון לוי הפסידה הערב (שני) בקרב על מדליית הארד באליפות העולם בג'ודו וסיימה את התחרות במקום החמישי המכובד.
חודש אחרי שזכתה במדליית הארד באליפות אירופה, הג'ודוקא הישראלית (במשקל של עד 57 ק"ג) המשיכה בכושר הנהדר שלה, אך נעצרה בקרב על הארד: מול ג'סיקה קלימקייט הקנדית - לה הפסידה בכלל שבעת המפגשים בין השתיים עד כה.
3 צפייה בגלריה
תמנע נלסון לוי
תמנע נלסון לוי
לא הצליחה לעמוד על הפודיום. תמנע נלסון לוי
(צילום: Francois Nel/Getty Images)
נלסון לוי פתחה את היום שלה עם ניצחון על מתחרה מבריטניה בריתוק שנתן לה את האיפון. בסיבוב שלאחר מכן נראתה טוב יותר כשניצחה גם כן באיפון מתחרה מבולגריה, אחרי שריתקה את הג'ודאית היריבה ועלתה לרבע הגמר.
בשלב הבא חיכתה לה משוכה לא פשוטה, בדמות המדורגת הראשונה בעולם, כריסטה דגוצ'י הקנדית, שניצחה את הישראלית ושלחה אותה לבית הניחומים. הקרב היה מהיר כל כך, שהקנדית הספיקה לרשום שני ווזארים (השווים לאיפון) על לוח הניקוד תוך 43 שניות מפתיחת הקרב. הראשון היה כעבור 22 שניות בלבד ואחריו הגיע עוד אחד תוך 21 שניות, מבלי שהישראלית תצליח להגיב.
3 צפייה בגלריה
נלסון לוי
נלסון לוי
נלסון לוי מול קלימקייט
(צילום: Giuseppe CACACE / AFP)
נלסון לוי ניצחה ב"חצי הגמר" של של בית הניחומים יריבה ממונגוליה ובקרב על המדליה, כאמור, נוצחה על-ידי קלימקייט הקנדית בווזארי מהיר שנשמר עד לסיום.
ישראלי נוסף שהתחרה היום הוא טל פליקר (66 ק"ג), אולם הוא סיים את דרכו אחרי שני קרבות בלבד. פליקר בן ה-32, שהפסיד לברוך שמאילוב בקרב על הכרטיס הבודד לפריז מעולם לא היה במשחקים אולימפיים, לאחר שבקמפיין לטוקיו הפסיד לשמאילוב גם כן ובקמפיין לריו לגולן פולק.
3 צפייה בגלריה
טל פליקר
טל פליקר
הודח בסיבוב השני. פליקר
(צילום: AFP)
מדליסט הארד מאליפות העולם מ-2017, פתח את היום שלו בניצחון אחרי שיריבו הקזחי נפסל בשל תנועה האסורה בחוקי הג'ודו, היכולה לפגוע בספורטאי. בסיבוב שלאחר מכן הוא פגש מתחרה מיפן, לו הפסיד בווזארי והודח מהתחרות.
ראיון עם רז הרשקו
(שמוליק דודפור)
פורסם לראשונה: 13:28, 20.05.24