אין הרבה נערים ישראלים שזכו לענות לטלפון ולשמוע אליל כדורגל מהצד השני של הקו. סוף פודגוראנו הוא אחד מאלה שכן. זה היה פרנצ'סקו טוטי שהתקשר, הוא ולא אחר.
טוטי הקים לאחר הפרישה חברת סקאוטינג המתעסקת באיתור והעברת כישרונות צעירים לקבוצות גדולות. לא רק שחלוץ העבר האגדי עשה את החיבור בין הישראלי לרומא, אלא דאג שהוא ירגיש שזה המהלך הנכון.
4 צפייה בגלריה
סוף פודגוראנו
סוף פודגוראנו
הגיוני שהוא יהיה שחקן קבוע בקמפיין הבא. פודגוראנו
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
סוף פודגוראנו
סוף פודגוראנו
ערך בעברית בוויקיפדיה אין לו, באיטלקית דווקא יש. פודגוראנו במדי ספציה
(צילום: שאטרסטוק)
החיים של פודגוראנו השתנו בזכות זאת. אוהדים רבים בקושי יודעים איך מבטאים את שמו של פודגוראנו או היכן שיחק בישראל, בטח לא איך נראה פרצופו, למרות שמדובר בשחקן נבחרת ובליגה הבכירה באיטליה. לא בנוער, כפי שהיה בעונה שעברה, אלא אחד שהתחיל לקבל דקות בקבוצת ספציה, ומספר ההופעות שלו כבר שווה לאלה שרשם בליגה הישראלית. ערך בעברית בוויקיפדיה אין לפודגוראנו, אבל באיטלקית דווקא יש. סיפור לא שגרתי בכדורגל הישראלי.
פודגוראנו, בן ונכד לכדורגלני הפועל חדרה בעבר, גדל גם הוא בחדרה ועבר למכבי חיפה בגיל 12. הוא היה שחקן מוביל במחלקות הצעירות של הירוקים, כאשר לפני שנתיים עבר להתאמן עם הקבוצה הבוגרת ואפילו רשם חמש הופעות כמחליף. 35 דקות קריירה במצטבר בליגת העל לא הופכות אותך לשם מוכר, אבל אנשי מקצוע באיטליה הכירו היטב את החלוץ.
בעולם הסקאוטינג קשה לשמור על סודות. מישהו ממליץ לקבוצה על שחקן, אבל תמיד יכול לזרוק מילה גם ליריבה הגדולה שלה. פיורנטינה, למשל, שמה עין על פודגוראנו עוד לפני שהגיע לרומא, אבל הוא היה צעיר מדי וחתם על חוזה ראשון במכבי חיפה בגיל 15. לפני קרוב לשנתיים רומא הגישה הצעה כספית שנדחתה. חיפה קיוותה שיחתום על חוזה חדש, אבל אז טוטי התקשר.
4 צפייה בגלריה
סוף פודגארנו
סוף פודגארנו
טלפון מטוטי. פודגוראנו בימיו ברומא
(צילום: שחר גרינברג)
פודגוראנו מחזיק בשילוב תכונות שתופס במהירות את העין של אנשי המקצוע. הוא בולט גם לאור גובהו (1.93 מ') וגם בזכות חוכמת המשחק. לא מדובר בשחקן צעיר שתמיד ינסה לעבור את השומר שלו וחייב לשפר את קבלת ההחלטות, כפי שנהוג לומר על שחקנים ישראלים צעירים. סקאוטים מחפשים היום חוכמת משחק בגיל צעיר ואת זה הם ראו אצל פודגוראנו.

מיליארדים על הנייר

העונה ברומא לא עברה חלק. מבחינת כדורגל פודגוראנו היה שחקן מוביל בנוער עם שלושה שערים ושישה בישולים, אבל הקורונה לא הקלה על החיים. עונה ראשונה בארץ חדשה אינה דבר קל לאף לגיונר, בטח לא לילד בן 18. עכשיו תוסיפו מגפה ועוד באיטליה, המדינה שהפכה לסמל שלה. ביקורים בישראל לא היו אפשריים, ביקורים מישראל גם לא. רבים היו נשברים. פודגוראנו התגורר אז בטריגוריה, מתחם הספורט המפורסם של רומא. בפרימוורה, הקבוצה הצעירה, הוא שיחק לרוב באגפים במערך של שלושה בלמים, וזו אחת הסיבות שהוא נמצא היום בסגל של וילי רוטנשטיינר.
4 צפייה בגלריה
אל-חמיד ורוטנשטיינר
אל-חמיד ורוטנשטיינר
החליט להכליל את פודגוראנו בסגל. רוטנשטיינר
(צילום: ראובן שוורץ)
בקיץ האחרון הגיע ז'וזה מוריניו לרומא והוחלט להשאיל את פודגוראנו. היו מספר אפשרויות וסוכנו שחר גרינברג דחף להישארות באיטליה. ספציה לא רצתה רק להשאיל אלא שילמה לרומא כחצי מיליון יורו תמורת רכישה. ריקרדו פצ'יני, המנהל המקצועי, היה בעבר הסקאוט הראשי של סמפדוריה והכיר את סוף. הוא נחשב לאדם שמחפש תמיד להשביח צעירים. תחת המאמן תיאגו מוטה פודגוראנו מתפתח. יש לו ארבע הופעות בליגה הראשונה בספציה מפתיחת העונה, אחת מהן בהרכב, והוא גם רשם בישול לשער ניצחון של ויקטור קובאלנקו, שחקן נבחרת אוקראינה, מול סלרינטנה.
ספציה שייכת למשפחת פיונטק האמריקאית השווה מיליארדים, אבל עקב בעיות משפטיות היא כנראה לא תוכל לרכוש שחקנים חדשים בחלון ההעברות הקרוב ואולי אף למשך שנתיים. מבחינת פודגוראנו לא מדובר בדבר רע כמובן.

בין חברים

העיר לה ספציה נמצאת על החוף המערבי של איטליה, בין גנואה ופיזה, שם משחק יונתן כהן. שעה נסיעה בלבד מפרידה בין הישראלים שנמצאים בקשר טוב. מי היה מאמין שדווקא פודגוראנו, שכמעט לא מוכר אצלנו, יהיה כרגע שחקן נבחרת ולא כהן. רק בספטמבר זומן פודגוראנו לנבחרת הצעירה, שמנסה לעלות ליורו. חודש מאוחר יותר הוא כבר זינק לבוגרת וזכה למספר דקות מול מולדובה. אם ההתקדמות תימשך, הגיוני שפודגוראנו יהיה שחקן קבוע בקמפיין הבא, ואז כבר כל אוהדי הכדורגל בישראל יזהו אותו.