איגוד הג'ודו העולמי (IJF) ערך היום (ראשון) את אירוע ג'ודוקאי השנה בטקס שנערך בפעם הראשונה בזום בגלל וירוס הקורונה.
הטקס שהיה אמור להתקיים בתחילת השנה נדחה בגלל התפשטות הנגיף. בחודש האחרון ניתנה הזדמנות לגולשים להצביע בקטגוריות השונות פעם אחת ביום.
5 צפייה בגלריה
שגיא מוקי
שגיא מוקי
שגיא מוקי זוכה בגראנד פרי תל אביב
(צילום: אורן אהרוני)
האיפון של אלוף העולם שגיא מוקי בגמר גראנד פרי ת"א, מול איביילו איבאנוב הבולגרי, נבחר לאיפון של שנה. "תודה לכל מי שהצביע לי", אמר מוקי בטקס. "זה מרגש מאוד. זה היה מיוחד כי עשיתי את זה מול הקהל הביתי, ידעתי מתי להשתמש בזה, כשהיריב מתנגד וכש-5,000 איש מעודדים אותי ויצא לי האיפון היפה הזה. אני מקווה שנראה עוד ועוד ישראלים מועמדים לפרסים בשנים הקרובות".
בתחילת השנה מוקי השתתף בגראנד סלאם פריז בו סיים שביעי. לאחר מכן הגיעה הקורונה וגם פציעה בגב, שמנעה ממנו השתתפות בגראנד סלאם בודפשט ואליפות אירופה בפראג, כאשר הוא צפוי לחזור בתחילת השנה הקרובה למאסטרס בדוחא.
5 צפייה בגלריה
שגיא מוקי
שגיא מוקי
שגיא מוקי בטקס הווירטואלי
(צילום מסך)
בתחילת הטקס דיבר נשיא איגוד הג'ודו העולמי, מריוס וייזר: "אירוע זה מוכיח שאנחנו יותר מספורט. חזקים ומאוחדים. היום שמעתם ספורטאים שמתכוננים לשנה הבאה, איך התמודדנו עם תחרויות בזמן הקורונה ואגדות. יש לנו ספורטאים נהדרים, ואנחנו מתכוננים לשנה נהדרת שתגיע לשיאה באולימפיאדה".

פיטר פלצ'יק הזמין את טדי רינר לקרב

בפאנל הראשון השתתפו בין היתר אלוף אירופה במשקל 100 ק"ג, פיטר פלצ'יק, האלוף האולימפי הצרפתי טדי רינר והאלופה האולימפית הקוסובאית מאילינדה קלמנדי.
פלצ'יק נשאל על הזכייה שלו באליפות אירופה ואמר: "האולימפיאדה זה הדבר הגדול ובזה אני מתרכז. זו תהיה האולימפיאדה הראשונה שלי. יש בזה חיסרון, כי אני לא יודע למה לצפות, אבל גם יתרון בכך שאני מגיע מאוד רעב ומתרכז בניצחון. אני לא מתרכז במה שהיה עכשיו אחרי אליפות אירופה. זה היה כיף, אבל אני עם הרגליים על הקרקע".
5 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
(צילום: אורן אהרוני)
5 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק וטדי רינר בשיחה בזום
פיטר פלצ'יק וטדי רינר בשיחה בזום
פיטר פלצ'יק וטדי רינר בשיחה בזום
(צילום מסך)
טדי רינר הוסיף: "ההרגשה שלי טובה, אני מקווה לזכות במדליית זהב שלישית באולימפיאדה ומקווה שהעונה הקרובה תעבור מהר. הקורונה לא שינתה אותי, היו רגעים מיוחדים. יש לנו נבחרת צרפתית חזקה בנשים ואני מקווה לזכות בתחרות הקבוצתית. אם לא הפעם, אעשה הכל כדי להגיע גם לאולימפיאדה רביעית שלי בפריז ולנצח שם. המטרה שלי היא לזכות בארבע מדליות זהב בתחרויות שנותרו עד אז". התחרות הקרובה בה מקווה רינר להשתתף תתקיים בינואר בדוחא שבקטאר.
כשביקש רינר לתת טיפים לפלצ'יק לאולימפיאדה ראשונה סיפר הצרפתי: "זה אתגר גדול להגיע לאולימפיאדה ראשונה. צריך להתרכז במטרה שלך. זה אירוע גדול, כולם מתאמנים לזה ובאיפון הראשון כבר הכל נשכח ומתרכזים במטרה. אתה לא רואה אף אחד מסביב".
5 צפייה בגלריה
טדי רינר
טדי רינר
טדי רינר
(צילום: EPA)
פלצ'יק הגיב: "טדי מדבר ויש לי עור ברווז". בהמשך הזמין הישראלי את הצרפתי לקרב: "במחנה האימונים הבא אנחנו מתחרים אחד בשני. אני שמח לשמוע את העצות שלו. יש לי גם אמונה באליפות אירופה - מחקתי את כל הרשתות החברתיות וכל מי שקרוב אליי יודע שהוא לא יכול לדבר איתי, אלא אם זה מקרה חירום. העצות של טדי יעזרו לי גם ואקח אותן".
לקראת האולימפיאדה, הוסיפו הספורטאים לגבי תחושותיהם. "זה מאוד מרגש ומיוחד", סיפר פלצ'יק. "אני נרגש כבר להיות באירוע הגדול בעולם. זה אירוע מאוד מיוחד ולא משנה כמה אתה חזק - לאולימפיאדה יש חוקים אחרים וכל דבר יכול לקרות. אשתדל להיות בפוקוס, אזיז כל מה שיפריע לי להשיג את המטרה ואנסה ליהנות מהדרך שלי, כמו שאני עושה בכל טורניר. כשיש תוצאה טובה אני נהנה עוד יותר".
קלמנדי: "אני מנסה לא לחשוב על זה יותר מדי, אחרת אני לא יכולה לישון. צריך לחשוב שהכל כרגיל, אני רוצה להתאמן חזק ואז לראות מה קורה".
פורסם לראשונה: 15:09, 27.12.20