ריאיון עם אסף יסעור, אלוף העולם בטאקוונדו פראלימפי
(צילום: שחר גולדשטיין)
פחות מחודשיים אחרי הזכייה באליפות העולם בטאקוונדו, הלוחם הפראלימפי אסף יסעור, רשם ציון דרך נאה. בדירוג העולמי שהתפרסם השבוע הוא ממוקם שלישי עם 178 נקודות, 20 פחות מהטורקי עלי אסוקאן - אותו ניצח הישראלי בגמר בדצמבר האחרון. בפסגה ניצב הצרפתי קונג בופה עם 212 נקודות.
נכון, יש עוד זמן עד לפריז 2024, אבל אם הדירוג העולמי יישאר כך גם בעוד שנתיים - יסעור יגשים את חלומו וישתתף במשחקים הפראלימפיים לראשונה בחייו. הסיבה: על-פי הקריטריון, 6 הלוחמים הראשונים בדירוג העולמי, לפני תחרויות המיון ב-2024, מעפילים אוטומטית לטורניר הפראלימפי. היתר יצטרכו או לזכות באליפות היבשתית או לפלס את דרכם דרך תחרויות ההזדמנות האחרונה.
3 צפייה בגלריה
אסף יסעור
אסף יסעור
"האימונים שלי אחרי הזכייה הם עם הרבה ביטחון". יסעור
(צילום: עוז מועלם)
ההישג של יסעור מרשים, גם מפני שהוא מקדים ב-50 נקודות את המדורג רביעי בעולם, אלוף אירופה המכהן - אשקאט אקמטוב הרוסי. "החלום מתקרב", סיפר יסעור ל-ynet. "המטרה הגדולה היא כמובן להגיע לפריז. למרות הדירוג העולמי, למדתי שדברים דינמיים וזזים מקצה לקצה. זה מדרג אותי במקום טוב".
יסעור, כאמור, רשם בדצמבר האחרון את אחד ההישגים הגדולים בתולדות הענף בארץ - כשזכה באליפות העולם בטורקיה. "כישרון ומזל אלה שני דברים שצריך ביחד. רק בעזרת מזל, אתה לא יכול לזכות בתואר", הסביר. "זה היה שילוב של השניים. היכולות שלי הגיעו לידי ביטוי, הצגתי באמת קרבות טובים. וכן, זה מטורף להגיד גם היום שאני אלוף העולם".
3 צפייה בגלריה
אסף יסעור
אסף יסעור
יסעור והמדליה מאליפות העולם
(צילום: ההתאחדות הישראלית לטאקוונדו)
"מאז ירדתי לקרקע", ציין יסעור. "ומהר מאוד. כבר באותו יום שהגעתי ארצה מהאליפות - התאמנתי בערב. מקצועית, האימונים שלי אחרי הזכייה הם עם הרבה ביטחון. אני מנסה למנף את ההישג גם על המזרן. ללמוד, לקחת את הכי טוב, לשפר. להכיר את הספורטאים, המתמודדים הבאים שלי".

"שרק ימשיך ככה"

סיפורו של יסעור בן ה-19, תושב אלוני הבשן שברמת הגולן, ריגש מדינה שלמה. הוא איבד את שתי ידיו שבוע לפני שחגג את בר המצווה כאשר התחשמל מכבל מתח גבוה בעת ששיחק עם חבריו וניסה לחלץ כדור שנתקע בחדר החשמל. לאחר מכן עבר תקופה קשה של אשפוזים בבית החולים שיבא, טיפולי פיזיותרפיה והכנה לפרוטזות.
3 צפייה בגלריה
אסף יסעור בפעולה
אסף יסעור בפעולה
התחרות הבאה: בעוד פחות משלושה שבועות
(צילום: עוז מועלם)
המגבלה שממנה סבל יסעור לא שינתה אפילו במעט את אהבתו לספורט. להפך. תחילה התאמן בהישרדות ובהגנה עצמית אצל המאמן רן שטיינברג. הוא כתב בפוסט מרגש ששאיפתו הגדולה היא להיות אלוף אולימפי. מאמן נבחרת ישראל בטאקוונדו, יחיעם שרעבי, שקרא את הפוסט, יצר איתו קשר והזמין אותו להתאמן. גם שטיינברג המליץ ליסעור לעבור לטאקוונדו, והילד נענה להזמנה. מאז הוא מתאמן עם ספורטאי נבחרת ישראל, ספורטאים בריאים ברמה גבוהה שאינם סובלים ממוגבלות, ואף זכה במאי 2021 בתחרות שבה השתתפו ספורטאים בלי נכות.
בעוד קצת פחות משלושה שבועות יסעור ייצא לתחרות הגדולה הראשונה שלו מאז אותה אליפות - גביע העולם באלבניה. "הטאקוונדו הישראלי לגמרי על המפה. אנחנו בדרך הנכונה. יש לנו ספורטאים נהדרים, מאמנים מהשורה הראשונה, שרק ימשיך ככה", סיכם יסעור.