אז נכון, מאמן נבחרת הולנד פרנק דה בור הצליח כמאמן במועדון שבו עשה את הקריירה שלו כשחקן, אך מעבר לכך לא הצליח באף מקום בו אימן – אנגליה, איטליה וארה"ב. גם עונתו האחרונה באיאקס הייתה לא מוצלחת, והוא איבד אליפות במחזור האחרון (מול דה חראפשחאפ) כשהיה תלוי רק בעצמו.
דה בור הגיע לנבחרת אחרי ההצלחה הגדולה של רונלד קומאן והבטיח להמשיך בדרכו של המאמן האהוד שבחר לעבור לברצלונה, אולם עד כה לא ניצחה הנבחרת בהדרכתו. בבכורה הפסיד למקסיקו במשחק ידידות בארנה באמסטרדם, ואח"כ סיימה בתיקו מביש בבוסניה. בשני משחקים אלו הוכיח דה בור שאינו ממשיך דרכו של קומאן. הוא חזר מיד ל-3-3-4 המסורתי של הכדורגל ההולנדי והנבחרת חזרה לגמגם. במשחק השלישי, מול איטליה בגביע האומות, חזר ל-2-3-5 של קומאן והנבחרת נראתה הרבה יותר טוב, אבל כבר ברביעי מול ספרד חזר אחורה.
1 צפייה בגלריה
דה בור
דה בור
דה בור
(צילום: AP)

לדבריו הוא מעריץ של לואי ואן חאל, אך ברור שדה בור חסר את הגמישות המחשבתית של האחרון, ולקח ממנו יותר את חשיבותה של המשמעת. לפני מינויו עלתה (כמו תמיד) מועמדותו של ואן חאל, אולם אז הודיע הקפטן, וירג'יל ואן דייק, כי השחקנים מתנגדים להגעתו של המאמן הקשוח. ואז מונה מעריצו דה בור... קומאן היה מאמן של השחקנים. חדר ההלבשה שלו פרח, הוא התייעץ ושיתף אותם בהכל. ואן דייק היה מאמן שני על המגרש, ויינאלדום היה המנהיג החברתי, דפאי עשה דברים שאינו עושה בליון. השחקנים שיחקו בשביל קומאן והוא עמד לצידם (בולטת ההחלטה על הקמפיין של הנבחרת נגד הגזענות, אז קומאן הותיר את ההחלטה אם לרדת מהמגרש במקרה של גילויי גזענות בידי השחקנים).
כל הדברים הללו לא יקרו אצל דה בור, שגישתו הרבה יותר מרוחקת וקרה. הוא גם רואה דברים אחרת לגבי שחקנים שונים, וזימן שמות חדשים למרות ההצלחות הקודמות, מה שפגם באחדות ובהרמוניה ומתפרש בהולנד כרצון להראות את טביעת האצבע הייחודית שלו. בנוסף, הוא נחשב כאיש של איאקס, בניגוד לקומאן שאימן בקבוצות שונות. כבר השבוע עלו שאלות היכן שחקני פיינורד שעדיין לא נוצחה השנה; מדוע מזומן מגן ימני צעיר וחסר ניסיון מאלקמאר ולא ריצ'ארדו האבס שנותן עונה מצוינת (וגם מבקיע); מדוע טים קרול נבחר לשוער בזמן שאינו משחק באופן סדיר.
לדעתי מדובר באיש הלא נכון במקום המאוד חשוב הזה, ומגמת השיפור והחזרה לצמרת של הנבחרת ההולנדית נעצרה... הלוואי ואתבדה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.