עונת הסנוקר חזרה אחרי פגרת קורונה ארוכה – והייתה למעשה לאירוע הספורט הראשון בבריטניה המועבר בשידור חי בטלוויזיה מאז פרוץ המגפה והפסקת התחרויות בענפים השונים.
לוקה ברסל, כישרון בלגי צעיר, התכבד לזכות בתואר הראשון מאז החזרה – כשניצח בטורניר הצ'מפיונשיפ ליג והכניס לכיסו פרס בסך 30 אלף פאונד. הפגרה הכפויה כנראה עשתה טוב לברסל בן ה-25 שעד כה סבל מעונה רעה.
1 צפייה בגלריה
רווח של 30 אלף פאונד. לוקה ברסל
רווח של 30 אלף פאונד. לוקה ברסל
רווח של 30 אלף פאונד. לוקה ברסל
(צילום: gettyimages)
בטורניר הנוכחי שנערך בשיטת בתים, בניגוד לרוב הטורנירים הנערכים בפורמט נוקאאוט, ברסל צלח שני שלבי בתים לפני שהעפיל לבית הגמר. אחרי שניצח 0:3 את סטיוארט בינגהאם במשחק הראשון בבית הגמר וסיים ב-2:2 מול ראיין דיי, ברסל ידע כי תיקו מול בן וולסטון במשחק האחרון יבטיח לו את התואר. היה זה דווקא וולסטון שעלה ל-1:2, אבל ברסל שמר על קור רוח ועם ברייק של מרשים של 111 נקודות במשחקון הרביעי, השווה ל-2:2 והבטיח את הזכייה.
"אני לרוב מאוד נינוח כשאני תחת לחץ, אבל הפעם הייתי מאוד לחוץ", סיפר ברסל לאחר מכן, "היד שלי רעדה בכל מכה. זה היה המבחן הכי גדול של הקריירה שלי, וולסטון שיחק מעולה ולי היה קשה מאוד להטביע כדורים. רק כשהגעתי ל-60-50 נקודות ידעתי שמהנקודה הזו אני לא אחמיץ".
אחד הדברים שבלטו בטורניר הזה היה הלוק שבו בחרו השחקנים להופיע אחרי היעדרות ארוכה מהשולחנות. כך למשל אלוף העולם המכהן ג'אד טראמפ הופיע עם שיער ארוך מהרגיל, קיירן ווילסון הפתיע עם שיער אפור – אבל מעל לכולם היה רוני אוסאליבן שגידל שפם לתפארת. "מרגע שנכנסנו לבידוד, החלטתי לגדל זקן אבל זה התחיל לגרד לי, אז זוגתי אמרה לי: 'למה שלא תגדל שפם?'. כמה אנשים אמרו לי שאני נראה כמו ברון הסמים המקסיקני אל צ'אפו, היה גם מישהו שאמר שאני נראה כמו פרדי מרקורי", אמר אוסאליבן שהודח אגב בשלב הבתים השני.
הלוק החדש של אוסליבן
ביום שבת הבא ייפתח באותו האולם במילטון קיינס טורניר אליפות הסבב בהשתתפות שמונת השחקנים שצברו הכי הרבה נקודות העונה. הכוכב הסיני דינג ג'ונווי שהעפיל לאליפות ונמצא כעת במולדתו, החליט מטעמי קורונה שלא לחזור בשלב זה לאנגליה – ופרש מהאליפות. את מקומו יתפוס סטיבן מגווייר הסקוטי.