כשיש משהו שעובד טוב, אסור להחליף אותו. על כך נאמר הפתגם "לא מחליפים סוס מנצח". בקיץ 2022, כשהנהלת מכבי ת"א החתימה שחקני רכש מפתיעים ונחשבים, היא לא האמינה עד כמה היא החתימה בדיוק את הסוסים המנצחים. אם ווייד בולדווין, לורנזו בראון, ג'וש ניבו ובונזי קולסון נשמעים לכם מוכרים, זה ודאי כי הם היו הסטארים במדים הצהובים, הם אלה שהחזירו את מכבי ת"א לטופ האירופי, הם היו הסוסים, הסוסים המנצחים.
כשפתחתי ואמרתי שלא מחליפים סוס מנצח, הכוונה הייתה במידה וניתן לא להחליף את אותו הסוס. למכבי ת"א לא הייתה ברירה אלא להחליף את הסוס שלה. זה היה מלווה בהרבה דמעות. עצב. תקווה שהתנפצה. אך לבסוף זה קרה, ואותם סוסים נפרדו מהכרכרה. אותה סיטואציה התחלפה בטייטל הבא: "מכבי תל אביב נכנסת לעונה המאתגרת בתולדותיה".

2 צפייה בגלריה
האליפות של מכבי
האליפות של מכבי
בראון, קולסון ובולדווין
(צילום: עוז מועלם)

בטור זה לא תשמעו ביקורת על ההנהלה של הקבוצה, מדוע לא הכניסה את ידה אל הכיס כדי להביא שחקנים יותר איכותיים, כמו היריבה העירונית לדוגמה. בטור זה ננתח את הסיטואציה הקיימת. לגבי הקשיים של מכבי ת"א לקראת העונה הקרובה, ומה בכל זאת אמור להשאיר לצהובים קצת תקווה? היידה, נתחיל.

היה ונעלם

הסגל של מכבי ת"א עונת 2024/25 הוא משמעותית פחות איכותי משהיה בשתי העונות האחרונות. ג'ורדן לויד, תמיר בלאט, דריל מייקון, ג'ון דיברתולומאו, רוקאס יוקובאיטיס, עומר מאייר (?), ליוואי רנדולף, ג'יילן הורד, ווניין גבריאל, ג'ייק כהן, רפי מנקו, חסיאל ריברו ורומן סורקין.
מכבי ת"א איבדה את רוב הזרים המובילים שלה מהעונה הקודמת. הקושי בלבנות קבוצה מסביב שחקנים שרק הגיעו, הוא קושי עצום שישפיע רבות על העונה של הצהובים. עד שבמכבי ת"א מצאו נוסחה מנצחת, בשילוב זרים וישראלים השותפים לתהליך, הדבר הזה נקטע ונעלם כלא היה. מעבר לעובדה שהשחקנים עצמם התחלפו, יש כאן אתגר מנטלי עבור השחקנים שהמשיכו מהעונה שעברה. תחושה שצריך להתחיל הכל מהתחלה, שוב.

המרחק מהבית

לפחות על פי המצב כרגע במדינה, לא נראה שמכבי ת"א תארח משחק יורוליג העונה. בעונה אשתקד, הצהובים הצליחו להתגבר על המרחק מהבית בדרכים אחרות - סגל איכותי שהצליח להתעלות על עצמו. ההבנה שצריך "לשרוד" את העונה ולהפיק ממנה את הטוב ביותר.
העונה, נראה כי מכבי ת"א תתמודד עם האתגר של משחקי יורוליג מחוץ להיכל, כשלא בטוח שיש לה את האמצעים לגבור על האתגרים הללו. להוסיף את המצב בארץ? מלחמה? את הנסיעות? הטיסות? יהיה מאתגר. מאוד מאתגר. בלשון המעטה.

מרוץ ההתחמשות

ככל שהעונות מתקדמות ועוברות, הליגה השנייה בטיבה בעולם, הלא היא ליגת היורוליג- הולכת ומתחזקת. הקבוצות משתדרגות מעונה לעונה. "הנשירה" מליגת ה-NBA הופכת לגדולה יותר ובכך ישנן יותר קבוצות יורוליג טובות שמתמודדות על מקום בפלייאוף.זוכרים את הדרמה שהייתה בסוף העונה הסדירה אשתקד? בתוך זה, למכבי תל אביב יהיה קשה להתברג בשמינייה הראשונה עם סגל בינוני שמציג יכולת בינונית. אולי פעם זה היה מספיק, היום לא.

התקווה: הישראלים וההמשכיות

הדבר היחיד שיכול להפוך את העונה המאתגרת הצהובים להצלחה אלו הישראלים וההמשכיות שלהם במועדון (פלוס עודד קטש המאמן וחסיאל ריברו המכונה "פאפי הקובני"). מי שאמורים לתת מקום של שקט וביטחון עבור המכבים הם בלאט, סורקין, ג'ונדי וג'ייק כהן שכבר היה עם שתי רגליו מחוץ לקבוצה. בעזרתם מכבי תל אביב תוכל להציג כדורסל קבוצתי ומתואם. להיעזר ביכולות של ג'ונדי וסורקין, להישען על התיאום בין בלאט וריברו, על החוכמה והניסיון של כהן. אין לדעת. אולי הישראלים הם יהיו אלה שינהיגו את הקבוצה לעבר הצלחות בעונה החדשה. מעניין.

2 צפייה בגלריה
כהן
כהן
ג'ייק כהן
(צילום: ג'ורג'ה קוסטיץ')

שלא תטעו, למכבי תל אביב בגרסה החדשה יש סגל לא רע. סגל באמת טוב ביחס לעונות הרעות שהיו בעשור האחרון, אך פחות טוב מהעונה שעברה. לצהובים יש פוטנציאל להיות קבוצת יורוליג טובה. לא מצוינת. אך גם לא גרועה ברמת אלבה ברלין.
העונה הזו תהיה המאתגרת ביותר בתולדות המועדון הצהוב מת"א, לאחר שהצליחה למצוא בקיץ 2022 את הסוסים שלה ונאלצה להיפרד מהם בלית ברירה. מכבי תל אביב תקווה שהקיץ היא מצאה את הסוסים המנצחים החדשים שלה. הם אמנם פחות נוצצים, אולם נראה כי אותם סוסים באים להילחם עד קו הסיום. ומי יודע? אולי הם הסוסים המנצחים שרק עכשיו הגיעו לארווה המיועדת להם...
בשורות טובות לכולם.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.