ב-30.12.2022 קרה דבר יוצא דופן. כוכב בקנה מידה עולמי כמו כריסטיאנו רונאלדו עבר בגיל 38 לשחק בקבוצת אל נאסר מערב הסעודית. לנו אוהדי הכדורגל זה היה מעט מוזר, אחד השחקנים הטובים בהיסטוריה מגיע לליגה שלא שמענו עליה בכלל.
זה די נהוג ששחקנים לקראת סוף הקריירה הולכים לליגה קטנה בשביל כסף גדול. הם עברו בדר"כ לסין, לארה"ב ואפילו ליפן. כשרונאלדו עבר לפני 8 חודשים, הוא היה השחקן הראשון שעשה את המעבר מקבוצת דרג ראשון באירופה לערב הסעודית, ואז נפתח הסכר. שחקנים טובים, צעירים בהרבה מרונאלדו, ראו כי טוב ושכר הסעודים הוא פי כמה מאירופה, והחלו לנהור לליגה.

1 צפייה בגלריה
שחקן אל-נאסר כריסטיאנו רונאלדו
שחקן אל-נאסר כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
(Gualter Fatia/Getty Images)

ריאד מחרז עבר בגיל 32 לאל אהלי בשכר של 26 מיליון ליש"ט; ג'ורדן הנדרסון עבר בגיל 32 עבר לאל אתיפאק בשכר של 19 מיליון ליש"ט; קארים בנזמה יקבל מאל איתיחאד 172 מיליון אירו! והרשימה התארכה וממשיכה: רוברטו פירמינו בגיל 31, אנגולו קאנטה בגיל 32, קוליבאלי, ברוזוביץ', מילינקוביץ-סאביץ', פופאנה, מלקום, דמבלה ואפילו השוער הנהדר של צ'לסי אדוארד מנדי בגיל 31.
הקש ששבר את גב האוהדים היה רובן נבש, שבחר לוותר על קריירה אירופית ועבר לאל הילאל בגיל 26 בלבד! וכאן התחילו הדעות לצוף. הרוב המוחלט דיבר על טרלול, על שייח'ים סעודים שהרסו את הכדורגל, שמשלשים שכר לשחקנים ומבריחים אותם מאירופה. טענות שלשחקנים אין כבוד למקצוע ולא זיקה לתארים, ובורחים לליגה שוממת לשם הדולר בלבד. אז האמת היא שזה דבר נפלא.
בעידן בו הקבוצות החזקות באירופה שולטות בכדורגל, והופכות לסוג של דיקטטוריות כמו במקרה של הסופר ליג - הליגה הסעודית היא דבר נפלא. כבר דובר על אפשרות לצרף כמה קבוצות כמו אל נאסר, אל הילאל ואת אתיפאק לליגת האלופות במטרה להשיב אש לסופר ליג. כשהכסף מהמפרץ השתלט על קבוצות כמו פ.ס.ז', מנצ'סטר סיטי ועוד זה בסדר? לשלם על ניימאר 222 מיליון אירו זה כשר פתאום? בעולם של צביעות, עבירות על חוקי הפייר פליי וקניות מכל הבא ליד - גם כשזה מגיע לליגות נחשלות זה תופס.
הסעודים מבינים שאפשר להשקיע גם במדינה שלהם ולא רק בקבוצות אירופיות: להביא קהל למגרשים, לגייס ספונסרים, לעודד תיירות ולארח טורנירים גדולים כמו מונדיאל 2030, לשם היא מכוונת. לנבחרת הסעודית שניצחה את ארגנטינה בגביע העולם נפתח התיאבון. אם זה היה קורה בישראל כולם היו מברכים, אז תשאירו את הצביעות בצד.
ככל שיעברו יותר שחקנים לסעודיה כך ייטב, ייטב גם לאירופים הזחוחים שיבינו שיש כאן שחקן חזק שלא הולך לפרוש כל כך מהר. המטרה של הסעודים במרוצת השנים היא לגייס שחקנים בשיא הקריירה ולהפוך לליגה בכירה בעולם. כרגע רוב השחקנים מגיעים לפנסיה, כמו רונאלדו, בנזמה או קאנטה, שירוויח בעונה אחת מה שהרוויח כל הקריירה. אם הליגה הסעודית תשודר הרייטינג יהיה גבוה. אם קבוצות שמשחקים בהן שחקנים כמו מחרז, פירמינו, נבש, קוליבאלי, רונאלדו, הנדרסון ומאנה ישחקו מול ליברפול או מילאן - הרייטינג יהיה גבוה.
הליגה הסעודית כאן כדי להישאר, ואנחנו נצפה ונהנה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.