קרלוס אלקראס נגד סשה זברב - זה יהיה גמר רולאן גארוס. גם עבור הספרדי וגם עבור הגרמני זו תהיה ההופעה הראשונה בקריירה במעמד בפריז, כאשר זברב מחפש את הזכייה הראשונה שלו בטורניר גראנד סלאם, בעוד אלקראס מחפש הנפה שלישית בטורניר מייג'ור.
אלקראס (3 בעולם) השיג את הכרטיס לגמר לאחר קרב אדיר וניצחון 6:2, 3:6, 6:3, 4:6, 3:6 על יאניק סינר, שצפוי לעלות למקום הראשון בעולם. מצד שני, זברב (4) עשה זאת בארבע מערכות, ותוך כדי שהוא "מנצל" את מחלתו של יריבו קס]ר רוד (7) בדרך ל-6:2, 2:6, 4:6, 2:6.
2 צפייה בגלריה
הטניסאי הספרדי קרלוס אלקראס
הטניסאי הספרדי קרלוס אלקראס
גמר רולאן גארוס ראשון בקריירה. קרלוס אלקראס
(AP Photo/Jean-Francois Badias)
קרלוס אלקראס (3) - יאניק סינר (2) 6:2, 3:6, 6:3, 4:6, 3:6 | הספרדי בן ה-21 פתח לא טוב את ההתמודדות נגד אלוף אוסטרליה הטרי ומי שצפוי לעלות בתום הטורניר בפריז למקום הראשון בדירוג העולמי. סינר נראה נהדר ושלט ללא עוררין במערכה הראשונה. אלקראס התעשת במערכה השנייה, בה הספיקה לו שבירה אחת כדי להשוות, אך במערכה השלישית שוב האיטלקי השתלט על העניינים ונטל מחדש את ההובלה.
אלקראס לא הסכים לוותר במערכה הרביעית, אך גם סינר היה נחוש וכל אחד שמר על ההגשה שלו, עד המשחקון העשירי, בו הצליח סוף סוף האלוף מווימבלדון להשיג שבירה שסידרה לו ניצחון במערכה וקבע 2:2. במערכה החמישית והמכרעת נראה היה שהמומנטום כולו נמצא אצל אלקראס, ששמר על הגשותיו ושבר במשחקון השני, מה שהעניק לו 0:3 שהוציא את האוויר מהמפרשים של סינר. הספרדי שמר על קור רוח וסידר לעצמו גמר רולאן גארוס ראשון בקריירה.
2 צפייה בגלריה
הטניסאי הגרמני אלכסנדר סשה זברב
הטניסאי הגרמני אלכסנדר סשה זברב
גם עבורו זה גמר ראשון בפריז. סשה זברב
(REUTERS/Stephanie Lecocq)
סשה זברב (4) - קספר רוד (7) 6:2, 2:6, 4:6, 2:6 | אחרי שלוש פעמים רצופות שנעצר בחצי הגמר בפריז, סוף-סוף שבר זברב את המחסום ויופיע לראשונה בקריירה שלו בגמר. מדובר בהופעה שנייה שלו בסך הכל בקריירה בגמר של טורניר מייג'ור אחרי שב-2020 היה בגמר בארה"ב.
המערכה הראשונה הייתה שייכת לרוד, שנראה מצוין, ניצח בשלושת המשחקונים הראשונים, ושבר גם בשמיני בדרך ל-2:6 מרשים. עם זאת, הנורבגי עלה עם כאבי בטן וזה בא לידי ביטוי החל מהמערכה השנייה, כשזברב השתלט על העניינים. רוד לא הצליח לשבור את הגרמני בשלוש המערכות הבאות, בעוד זברב עשה זאת פעמיים במערכה השנייה והרביעית ופעם אחת בשלישית, בה רוד הראה הרבה נחישות - אך זה לא הספיק.
מגדל אייפל וסמל המשחקים האולימפיים
(ONE)