עולם הטניס הספורט נפרד מאחד הספורטאים המקצועניים המעוטרים, המרשימים והגדולים ביותר אי פעם - רוג'ר פדרר. השווייצרי בן ה-41 הודיע מוקדם יותר היום (חמישי) כי יפרוש בסיום החודש, מייד בתום גביע לייבר. יחד עם סרינה וויליאמס, שהודיעה גם היא השנה על פרישה הענף מאבד שניים מגדולי האייקונים שלו אי פעם, שזכו יחדיו ב-43 תארי גרנד סלאם!
מי שהיה יריבו הגדול של פדרר במשך רוב הקריירה שלו, רפאל נדאל, נפרד בפוסט מרגש: "רוג'ר היקר, חברי ויריבי. קיוויתי שהיום הזה לעולם לא יגיע. זה יום עצוב בשבילי מבחינה אישית וגם בכלל בשביל כל אוהבי הספורט ברחבי העולם. זה היה תענוג וגם כבוד ופריבילגיה לחלוק את כל השנים הללו איתך, ולחוות כל הרבה רגעים מדהימים על המגרש ומחוצה לו. יהיו לנו עוד הרבה רגעים בעתיד לחלוק יחדיו, יש לנו עוד הרבה דברים לעשות - אנחנו יודעים את זה. לעת עתה, אני מאחל לך את כל האושר עם אשתך, מירקה, ילדיך והמשפחה. תהנה ממה שיגיע. נתראה בלונדון".
אלוף ארצות הברית הטרי והמדורג ראשון בעולם, קרלוס אלקראס: "רוג'ר היה אחד מהאלילים שלי ומקור להשראה. תודה על כל מה שעשית עבור הספורט שלנו. מאחל לך את כל ההצלחה בעולם".
טניסאי העבר הארגנטינאי, חואן מרטין דל פוטרו: "אני אוהב אותך רוג'ר. תודה על כל מה שעשית עבור הטניס וגם עבורי. עולם הטניס לעולם לא יהיה אותו דבר בלעדייך". טניסאי העבר האמריקאי, אנדי רודיק: "ברכותיי רוג'ר. תודה על כל הזיכרונות חבר יקר. היה לי הכבוד לחלוק איתך זמן וחוויות. אל תיעלם". הטניסאי הקנדי דניס שפובלוב הגיב להודעה של פדרר: "אגדה, תודה על הכל רוג'ר". טומי האס כתב על השווייצרי: "יחיד מסוגו".
כאמור, גם מחוץ לעולם הטניס עשו כבוד לפדרר. הכדורגלן הגרמני ג'רום בואטנג, שמשחק בליון מהליגה הצרפתית כתב: "תודה על הכל". הכבוד לטניסאי האגדי הגיע גם לעולם הקולנוע. יו ג'קמן שהרבה לעבוד בהוליווד וברודויי כתב: "השארת חותמת בלתי ניתנת למחיקה על עולם הטניס, לעד. תודה רבה לך".