רקדנית הברייקדאנס האוסטרלית רייצ'ל גאן, הידועה בכינויה "בי-גירל רייגאן", לא הצליחה לצבור אפילו נקודה אחת באולימפיאדת פריז עם הופעותיה הוויראליות שעוררו סערה, אך כעת מסתבר שהיא זו שצוחקת אחרונה. על פי הדירוג החדש שפורסם על ידי התאחדות הריקוד העולמית (WDSF), הגוף המנהל של הברייקדאנס, רייגאן היא כעת הברייקרית (רקדנית ברייקדאנס) מספר 1 בעולם.
אף אחת מהזוכות במדליות בברייקדאנס נשים באולימפיאדה - היפנית אמי יואסה, הידועה כ"בי -גירל אמי" (זהב), הליטאית דומיניקה בנביץ', הידועה כ"בי-גירל ניקה" (כסף), והסינית ליו צ'ינגיי, הידועה כ"בי גירל 671 (ארד) - אינן מדורגות כרגע בעשירייה הראשונה.
3 צפייה בגלריה
רייצ'ל "רייגאן" גאן
רייצ'ל "רייגאן" גאן
במקום הראשון בעולם. רייגאן
(צילום: Elsa/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
רייגאן
רייגאן
הוסיפה קפיצות קנגורו. רייגאן
(צילום: Ezra Shaw/Getty Images)
רייגאן זכתה באליפות אוקיאניה של ה-WDSF ב-2023, שהעניקה לה 1,000 נקודות דירוג, ואת המקום בפריז. אבל כזכור, במשחקים האולימפיים עצמם היא סיפקה הופעה מחפירה למדי, בה הסתובבה על הרצפה בתנועות חסרות פשר והוסיפה קפיצות קנגורו, שעוררה לעג בסרטונים וסידרה לה כאמור אפס נקודות. אז איך זה קרה? איך רייגאן היא מספר 1 בעוד ששלוש הזוכות במדליות האולימפיות אפילו לא היו בעשירייה הראשונה? מספיק אנשים שאלו את השאלה הזו כדי שה-WDSF תפרסם הצהרה המסבירה את הסוגייה.
הדירוגים מבוססים על נקודות מארבעת הביצועים הטובים ביותר של כל ברייקר ב-12 החודשים האחרונים, וכפי שמספר ענפי ספורט עושים לפני האולימפיאדה, הברייקדאנס שינה את לוח הזמנים שלו ואת הענקת הנקודות כדי לאפשר לספורטאים להתמקד בהכנות לקראת פריז.
3 צפייה בגלריה
הזוכות במדליות בתחרות הברייקינג לנשים בפריז 2024
הזוכות במדליות בתחרות הברייקינג לנשים בפריז 2024
אפילו לא בעשירייה הראשונה. הזוכות במדליות בתחרות הברייקינג לנשים בפריז 2024
(צילום: Elsa/Getty Images)
בשל כך, שלושה אירועים גדולים לא תרמו לנקודות הדירוג: מוקדמות האולימפיאדה בשנחאי ובבודפשט, והמשחקים האולימפיים עצמם. כך שבעוד רייגאן לא הרוויחה נקודות מהאולימפיאדה בשל ביצועיה, גם הזוכות במדליות לא הרוויחו למרות שסיימו בשלושת המקומות הראשונים. ולא רק ששלושת האירועים הגדולים הללו לא תרמו לנקודות, אלא שהם היו חלק מהאירועים היחידים שהתקיימו בשנה האחרונה.
"יתרה על כן, בהתאם למערכת הכשירות האולימפית, אירועי דירוג לא התקיימו במכוון בין ה-31 בדצמבר 2023 למשחקים האולימפיים פריז 2024'', נכתב בהצהרת ה-WDSF. "תזמון אסטרטגי זה אפשר לספורטאים להתמקד אך ורק בחלק האחרון של הכשרתם האולימפית ללא הלחץ הנוסף של אירועי דירוג נוספים".
אז כרגע, הנקודות מרוב האירועים האחרים פגו תוקף, ואין נקודות נוספות בגלל האולימפיאדה. זה אומר שלרוב הברייקרים יש את הנקודות מאירוע אחד בלבד שקובעות את הדירוג שלהם. ומכיוון שרייגאן ניצחה באחד האירועים האחרונים שאינם אולימפיים, היא כעת הברייקרית מספר 1 בעולם.