אי שם בשנת 1869, הסינסינטי רד סטוקינגס, שנחשבה לקבוצת הבייסבול המקצוענית הראשונה בכל הזמנים, שיחקה את משחקה הרשמי הראשון. יותר ממאה שנים לאחר מכן, בשנת 1991, ליגת ה-MLB הכריזה על הקמת קבוצת הקולורדו רוקיז. היא הקבוצה השלישית הכי צעירה בליגה והקבוצות העשירות נוטות לגנוב לה את הנכסים, ובכל זאת, היא הצליחה לייצר ארבעה כוכבים ענקיים ולא מעט סיפורים בלתי נשכחים. הנה כמה מהם.
אלופת הנשיונל ליג לשנת 2007: אחד הדברים היפים בבייסבול הוא חוסר היכולת לנחש מי תיקח אליפות בכל עונה נתונה. כך קרה שהקבוצה משום מקום יצאה לרצף ניצחונות היסטורי לקראת סוף אותה עונה, בהובלתם של מאט הולידיי וטרוי טולוויצקי. הקבוצה ניצחה 14 מתוך 15 המשחקים האחרונים, עם 11 ניצחונות ברצף, השתחלה בקושי לפלייאוף והגיעה עד לגמר שם הפסידה לבוסטון בסוויפ. כולם יזכרו מאותה עונה את המשחק ה-163, שובר השוויון מול סן דייגו, שבו הולידיי הגיע בקושי לבסיס האחרון וניצח את המשחק בסוף האינינג התשיעי. הריצה שלהם לגמר הייתה אחת הבלתי סבירות בהיסטוריה של המשחק.

1 צפייה בגלריה
נולאן ארנאדו סנט לואיס קרדינלס
נולאן ארנאדו סנט לואיס קרדינלס
נולאן ארנאדו אחרי המעבר לסנט לואיס קרדינלס
(איי-פי)

הסיפור המשוגע של טרבור סטורי: לרוב השחקנים לוקח כמה משחקים מלאים ב-MLB כדי להבין איפה בדיוק הם נחתו. רובם, אפילו הטובים ביותר שביניהם, נותנים חבטת הומראן אפילו שבוע אחר כך. לא במקרה של סטורי. בשנת 2016, הוא שבר את שיא חבטות ההומראן לשחקן חדש כשנתן 7 בטווח של 6 משחקים, כשבראשון של הקריירה ושל אותה עונה הוא נתן 2. שבוע לתוך אותה עונה הוא הספיק לחבוט יותר הומראנים מ-16 קבוצות. מטורף, בלתי צפוי בעליל ותענוג לכל אוהד בייסבול עלי אדמות. את העונה הנוכחית הוא פתח במדי הבוסטון רד סוקס והוא עדיין נותן תפוקה מעולה.
נולאן ארנאדו והטעות הגדולה של הרוקיז: במהלך עונת הקורונה של שנת 2020, ארנאדו בן ה-29 הביע את חוסר שביעות רצונו מהכיוון אליו הקבוצה הלכה. זו הייתה העונה השביעית שלו בקבוצה, מתוכם נבחר חמש פעמים למשחק האולסטאר. עם ממוצע הומראן עונתי של כמעט 40 לעונה לצד יכולות הגנתיות מפוארות, הוא נחשב כוכב העתיד, לא רק בקבוצה אלא בליגה כולה. לבסוף הקבוצה העבירה אותו לסנט לואיס קרדינלס לצד 51 מיליון דולר שמטרתן לכסות חלק מהמשכורת העצומה שלו (מרוויח העונה 35 מיליון כחלק מחוזה ארוך טווח בשווי 260 עם נקודות יציאה). התמורה הייתה מגוחכת, גררה המון ביקורת על התנהלות הרוקיז והתפוקה של ממשיכה להיות יציבה פלוס בהגנה ובהתקפה.
מדובר בקבוצה נהדרת, שללא אמצעים פיננסיים משמעותיים (מקום 18 בטבלה התקציבית העונה), ללא היסטוריה וללא מסורת ארוכות שנים הצליחה לפתח מספר שחקנים יוצאים מן הכלל. כפי שהוצג בסרט מאניבול, קולורדו היא אחת מהקבוצות שלא מסוגלות להתחרות עם המשכורות המוצעות בקבוצות הגדולות והשחקנים המובילים שלה נחטפים במהירות. הם כמעט כולם ללא יוצא מן הכלל מהווים תוספת כוח משמעותית לכל קבוצה אליה הם מגיעים. כמה כיף שיש סיפורים כאלה. כמה כיף שיש בייסבול.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.