הקופץ לגובה יונתן קפיטולניק (מכבי ת"א) סיים הערב (שלישי) במקום ה-12 בגמר אליפות אירופה שנערך באולימפיקו ברומא. הישראלי בן ה-21 עבר גובה של 2.17 מטרים בניסיון השני, אבל פסל לאחר מכן שלוש פעמים ב-2.22 וחלק את המקום האחרון.
ג'אנמרקו טמברי, האלוף האולימפי מטוקיו 2020 (יחד עם מועתז עיסא בארשים הקטארי), אלוף העולם המכהן ופעמיים אלוף אירופה (2016 ו-2022), ניצח בתחרות הביתית והוכתר בפעם השלישית בקריירה לאלוף היבשת. הוא עבר עבר 2.37 מטר, ובכך קבע שיא אליפות אירופה.
1 צפייה בגלריה
קפיטולניק
קפיטולניק
תוצאה מאכזבת. קפיטולניק
(צילום: AP Photo/Alessandra Tarantino)
קפיטולניק היה אחד מתשעת הקופצים שעלו לגמר ללא אף פסילה ועבר 2.21 מטר. הערב הוא ניסה לשפר את הישג שלו השנה (2.24 מטר), אך כשל במשימה. יש לציין שזה לא היה עניין פשוט עבור מי שאותת בגיל צעיר כי יהיה חלק מהצמרת העולמית, לפני שפציעות עיכבו את ההתפתחות שלו, ראשית ניתוח בקרסול ואז עוד פגיעה ברגל, שגרמו לו להחמיץ תקופה ארוכה. הקריטריון לפריז 2024 עומד על 2.33 מטרים, אבל קפיטולניק עוד יכול להיכנס דרך הדירוג העולמי.
כזכור, הוא פרץ לתודעה ב-2021 עם זכייה באליפויות העולם ואירופה לנוער, ושנה לאחר מכן קבע שיא אישי מעולה, 2.30. הוא הספיק גם לסיים במקום ה־11 בגמר אליפות העולם לבוגרים בו לא היה כשיר לחלוטין, ועכשיו הוסיף לרשימה עוד גמר יוקרתי.
הצעיר מגני תקווה (1.93 מ') התחיל להתאמן רק בגיל 15, אחרי שהמורה שלו, עופר סולומון, הפנה אותו למאמן מומחה הקפיצות אנטולי שפרן. ההתקדמות שלו הייתה מהירה במיוחד, ואחרי שעבד עם אלופי העבר ניקי פאלי ודימה קרויטר, אין לו כיום מתחרה בארץ.
חברי נבחרת המרתון הישראלית אחרי הזכייה במדליית הכסף הקבוצתית באליפות אירופה
(צילום: איגוד האתלטיקה )