מצד אחד, אנדרטייקר ("הקברן"), מצד שני, קיין ובאמצע: דונלד טראמפ. עוד יום בקמפיין לנשיאות ארה"ב. אנדרטייקר יוצא מהדמות הקודרת שלו ב-WWE ומדבר בקול רגיל לגמרי כדי לעודד הצבעה למועמד הרפובליקני. ואם אנדרטייקר עושה לך טובה כזאת, כנראה שיש סיבה.
הסיבה היא סרטון של דייב בטיסטה, שפורסם כמה ימים קודם לכן לתוכנית של ג'ימי קימל. "חברים, אתם חושבים שדונלד טראמפ הוא גבר אמיתי? הוא לא, הוא משתמש ביותר איפור מדולי פרטון. הוא מפחד מציפורים, הוא לא יודע אפילו איך להשתמש במטרייה. תראו איך הוא נראה, תראו את הבטן שלו", לעג כוכב ה-WWE לשעבר. המונולוג שבר את הרשת, וכנראה הלחיץ מאוד את המועמד לנשיאות. כי ה-WWE תמיד היה המגרש הביתי שלו. כך נולד הסרטון עם אנדרטייקר, שאמר לצופים: "לבחור בחוכמה, אמריקה תלויה בזה. זה אני וטראמפ, או בטיסטה וקמלה האריס".
דובר מטעם הנשיא לשעבר הוציא הודעה לתקשורת נגד בטיסטה, בו נטען בין היתר שטראמפ חבר היכל התהילה של ה-WWE בניגוד לבטיסטה "הלוזר". מעט לפני הבחירות בארה"ב, טראמפ בחר להתראיין במשך שעה בפודקאסט של אנדרטייקר, או בשמו האמיתי מארק קאלאוויי. לפחות לפי התגובות האוהדות ביוטיוב, הראיון השיג את מטרתו. "הוא בדיוק כמונו, הוא אוהד היאבקות נלהב", נכתב באחת התגובות. כנראה שראיון אצל עיתונאי לא היה משיג תגובות ותפוצה כה רחבה. כי זה לא רק הפודקאסט: אלה עשרות האתרים שמסקרים את ה-WWE וכתבו על הראיון בהרחבה.
התמיכה של אנדרטייקר משמעותית במיוחד. בניגוד למתאבקים אחרים כמו האלק הוגן, הוא לא נקשר בשום פרשה לא נעימה (כמו פרשת הסטרואידים). הוא נחשב לאדם שמכבד מאוד את המקצוע הזה, המוניטין שלו נקי, הרבה אמריקאים אוהבים אותו. נכס מבחינת בחירות. גם ברט "היטמן" הארט נשאל על טראמפ בראיון וסיפר שהוא היה מאוד נחמד אליו בפעמיים שהם נפגשו בשנות ה-80. ברט הארט קנדי, אבל למילה שלו יש משקל בקרב אוהדי הענף בארה"ב.
טראמפ מרוויח מאוד מהקשר שלו ל-WWE, ולא בפעם הראשונה. בהבנה של המדיות החדשות, נראה שהנשיא לשעבר תמיד נמצא צעד לפני יריביו. שעה שלמה עם אנדרטייקר בכבודו ובעצמו שווה לו הרבה מצביעים חדשים.
4 צפייה בגלריה
דייב בטיסטה
דייב בטיסטה
הלחיץ את המועמד לנשיאות". בטיסטה
(צילום: Gareth Cattermole/Getty Images for BFI)
4 צפייה בגלריה
טראמפ ו-וינס מקמהן
טראמפ ו-וינס מקמהן
טראמפ ו-וינס מקמהן ב-2013
(צילום: AP)

קשר ארוך ומשתלם

הקשר של ה-WWE ומייסדה וינס מקמהן עם דונלד טראמפ הולך הרבה אחורה. מהשיאים באמצע שנות ה-80 ועד ימינו. הוא גם חבר היכל התהילה של הארגון. באייטיז, הנשיא לשעבר התאהב בהיאבקות המקצועית וממש רצה לקחת בה חלק. "זה כבש את אמריקה", הוא סיפר, "כולם רצו להיות חלק מהדבר הזה". הוא היה הספונסר של רסלמניה, אירוע השיא של ה-WWE, ב-1988 וב-1989. נאמר שהאירועים נערכו ב"טראמפ פלאזה", הקזינו המפורסם של טראמפ באטלנטיק סיטי למרות שהם נערכו באולם סמוך. הוא הכיר שם את הכוכב הגדול של ה-WWE האלק הוגן, שפתח את קמפיין הבחירות שלו ב-2024, כולל קריעת החולצה המפורסמת. "הייתי בזירה עם המתאבקים הקשוחים ביותר בהיסטוריה, טראמפ יותר קשוח מהם. כולם נגדו והוא עדיין מכסח אותם", אמר הוגן והקהל השתגע. הדמות של האלק הוגן, טרי בוליאה בשמו האמיתי, תמיד הייתה מגה-פטריוטית, נלחמה ב"רשעים" שבאים ממדינות אחרות.
סרטון התמיכה של באטיסטה בהאריס
4 צפייה בגלריה
האלק הוגן
האלק הוגן
האלק הוגן קורע חולצה למען טראמפ
(צילום: AP)
ב-2004 נערך ריאיון קצר עם טראמפ ב'רסלמניה 20' בו סיפר על ההיכרות רבת השנים שלו עם וינס מקמהן, וכמה שהרסלמניה חשובה לנשיא לעתיד. שלוש שנים מאוחר יותר הוא הגשים את חלומו, והפך לחלק מהעלילה עצמה. טראמפ ו-וינס מקמהן הפכו ליריבים על המסך ואירגנו קרב שנקרא "קרב המיליארדרים". כל איש עסקים בחר מתאבק שייצג אותו בקרב, בשיפוטו של אגדת ה-WWE סטון קולד סטיב אוסטין.
מקמהן בחר בענק הסמואני אומאגה, בעוד שטראמפ בחר בבובי לאשלי הענק לא פחות. המיליארדר המפסיד היה אמור לגלח את ראשו בשידור חי בזירה. לאשלי כמובן ניצח, הרי אף אחד לא באמת חשב שטראמפ יוותר על השיער שלו. הנשיא לשעבר גילח את ראשו של מקמהן, היריב שהוא גם חבר, וצעק את משפט המחץ שלו מהתוכנית המתמחה: "אתה מפוטר!".
4 צפייה בגלריה
טראמפ ו-וינס מקמהן
טראמפ ו-וינס מקמהן
טראמפ ו-וינס מקמהן בקרב המפורסם
(צילום: AP)
טראמפ ומקמהן שמרו על קשר קרוב, האחרון אף תרם מיליונים לקמפיין הנשיאות של ידידו ב-2016. לינדה מקמהן, אשתו של וינס, כיהנה כראש מינהל העסקים הקטנים בקבינט של הנשיא לשעבר, הובילה ארגון המנהל תרומות לקמפיין הבחירות שלו, כעת היא במועצת המנהלים של קבוצת המדיה והטכנולוגיה 'טראמפ' הנסחרת בבורסה. הקשרים ההדוקים לשלטון השתלמו ל-WWE בתקופת הקורונה. בשיא המגפה ב-2020, כשעסקים ובתי ספר נסגרו. ארגון ההיאבקות קיבל אישור להמשיך בפעילות בפלורידה מהמושל הרפובליקני רון דה סנטיס, שהגדיר את ה-WWE כ"עסק חיוני". ההחלטה עוררה ביקורת רבה בארה"ב.

"הפכת את הפוליטיקה לכיפית"

וינס מקמהן נאלץ להתפטר ממפעל חייו לאחר האשמות חמורות כלפיו הכוללות אונס וסחר בבני אדם. אך הוא שמר על קשר עם טראמפ. בתקשורת האמריקאית פורסם כי השניים שוחחו מספר פעמים בתקופה האחרונה, בעוד הם הכחישו זאת.
הנשיא לשעבר לא צריך את מקמהן, כשיש לו את שני כוכבי ה-WWE הגדולים בכל הזמנים בכיסו. האלק הוגן כאמור תומך בו בכל הזדמנות ואמר לאחרונה שהוא מאמין כי המתמודד לנשיאות ינצח בקלות בבחירות. בנוסף לסרטון התמיכה, אנדרטייקר כאמור אירח אותו בפודקאסט שלו, הרעיף עליו מחמאות במשך כשעה, וחשף, אולי בטעות, את סוד קסמו של הנשיא לשעבר. "אני חושב שהפכת את הפוליטיקה לכיפית שוב. אני חושב שעכשיו רואים פוליטיקאים כמו מתאבקים, כמו קרב היאבקות". בעוד טראמפ ענה לו: "אני מביא 100,000 איש לנאומים שלי בלי להתאבק". טיירוס, לשעבר ב-WWE, העניק למועמד חגורת אליפות וקרא לו "האלוף של האנשים". אם הבחירות היו נערכות בקרב מתאבקים, אין ספק מי היה מנצח.
פורסם לראשונה: 19:01, 23.10.24