מנור סולומון הוא סופרסטאר. רק כוכבים אמיתיים מתעלים כפי שהוא התעלה אמש (שישי) מול אלבניה. הקשר עשה כל מה שהוא רוצה על המגרש מהרגע הראשון, לא הוריד את הראש אחרי שהנבחרת חטפה שער, והוביל אותה למהפך ולניצחון יוקרתי על נבחרת חזקה ממנה.
סולומון נתן את ההצגה שלו אחרי שלא שיחק חצי שנה, אבל נראה שהפגרה הכפויה עקב המלחמה באוקראינה דווקא עשתה לו טוב. הוא חזר ממנה רעב והתנפל על ההזדמנות הראשונה שלו לשחק כדורגל, גם מול איסלנד הוא היה נהדר עם בישול גאוני לליאל עבדה. אמש הוא רקד על המגרש וכבש את אחד השערים הגדולים בקריירה הקצרה שלו. תהיה לו קריירה ארוכה, ויהיו לו רגעים גדולים נוספים. הוא נולד כדי לשחק כדורגל. אחרי ההופעות האלה, קבוצות באירופה שאולי התלבטו לגביו כבר לא צריכות לחשוב אם הוא מתאים להן. סולומון שייך לרמות הגבוהות ביותר ביבשת. והוא רק בהתחלה.
3 צפייה בגלריה
סולומון חוגג
סולומון חוגג
סולומון חוגג. הוכיח שהוא שייך לרמות הגבוהות
(צילום: רויטרס)
אלבניה היא נבחרת טובה יותר מישראל, הסגל שלה עמוק יותר והיא עלתה בהרכב עם שבעה שחקנים שמשחקים בליגה האיטלקית, ועם כישרון גדול כמו ארמנדו ברויה (ששייך לצ'לסי). כך שאי אפשר לזלזל בניצחון הזה, במיוחד כשמדובר בנבחרת שלא יודעת לנצח בחוץ. סוף סוף זה קורה, אבל צריך לקחת את זה בפרופורציה הנכונה.
כמעט לכל מאמן נבחרת בעשור האחרון היה ניצחון גדול בתחילת הקמפיין שלו. הנבחרת הוכיחה שהיא יכולה לתת חמישייה לאוסטריה ולהפסיד לנבחרות חלשות יותר, יציבות זאת מילה גסה בשבילה. אנחנו חוגגים את הניצחונות ושוכחים לקום לאימון הבוקר למחרת. גם אצל אנדי הרצוג ו-ווילי רוטנשטיינר הנבחרת נתנה הצגות, ולרוב התרסקה מיד לאחר מכן.
3 צפייה בגלריה
דורון ליידנר
דורון ליידנר
דורון ליידנר מול ברויה. אלבניה איכותית יותר מישראל
(צילום: רויטרס)
אלון חזן עשה קמפיין נהדר עם הנבחרת הצעירה (שהעפילה בסופו של דבר לפלייאוף היורו), אז המאמן כבר מנוסה בניהול קמפיינים, ובתור שחקן עבר אגדי הוא מכיר היטב את אווירת השאננות בנבחרת. אפשר לסמוך עליו שהוא יעשה הכל כדי שזה לא יקרה.
בכלל, אלון חזן אולי לא יפתור את כל הבעיות של הנבחרת - אבל הוא ממשיך את הקו של הצוות האוסטרי ומשחק התקפי. לא מכניס בלם במקום חלוץ ולא מסתפק בתיקו, הוא נותן לליאל עבדה ומנור סולומון לשרוף את האגפים, והתוצאה היא נבחרת כיפית לצפייה.
3 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
אלון חזן. בנה נבחרת כיפית
(צילום: רויטרס)
לא האופי ניצח את המשחק הזה, אלא יותר האומץ של חזן ללכת יותר קדימה וללחוץ את האלבנים, להכניס את רמזי ספורי עם האוריינציה ההתקפית במחצית במקום עדן קארצב, להכניס את מונס דאבור במקום מנור סולומון ולא איזה קשר או מגן.
עכשיו לנבחרת יש משחק לא קל מול איסלנד בחוץ. משום מה זילזלו באיסלנד אבל במשחק בסמי עופר גילינו שזאת נבחרת צעירה שבונה את עצמה מחדש וכבר לא מתרפקת על העבר שלה. זה קלאסי שישראל תפסיד במשחק הזה, אולם הנבחרת של חזן נתנה תקווה שזה יכול להיות אחרת.