השחיין גל כהן גרומי השיג הערב (שישי) את הקריטריון האולימפי לטוקיו במשחה ל-100 מטר פרפר, והוא יהיה השחיין השביעי של ישראל באולימפיאדה.
כהן גרומי בן ה-19, קבע תוצאה של 51.93 במסגרת תחרות "שבע הגבעות" ברומא, שלוש מאיות מהר יותר מהזמן הנדרש - ושיפור של 12 מאיות לשיאו האישי, שהושג לפני פחות משבועיים באליפות ישראל. בכך, גרומי מצטרף במשחה זה לשיאן הישראלי תומר פרנקל, שגם הוא הבטיח את מקומו בטוקיו.
1 צפייה בגלריה
גל כהן גרומי
גל כהן גרומי
גל כהן גרומי
(צילום: באדיבות איגוד השחייה)
בשנה האחרונה, חוץ מפרנקל וגרומי, קבעו עוד חמישה ישראלים את מקומם בתחרות השחייה בבירה היפנית: אנסטסיה גורבנקו, אנדי מורז, מירון חירותי, רון פולונסקי ומיכאל לייטרובסקי. גרומי אמר לאחר השגת הקריטריון: "היה משחה ממש טוב, הרגשתי קליל במים, ממש זרם לי ובסוף עשיתי את מה שלא הצלחתי לעשות באליפות ישראל, הורדתי את הראש כמו שצריך בנגיעה, זה מה שעשה את ההבדל ללא ספק".
עוד ביום התחרויות הראשון ברומא, המאבק על הבכורה ב-100 חזה לגברים הוכרע כאשר איתי גולדפדן קבע 1:01.07, רק 28 מאיות משיאו הישראלי הטרי, והקדים את כריס פיצ'וגין שקבע 1:01.43. המאבק, כזכור, היה על המקום הפוטנציאלי בשליחים מיקס לטוקיו, וכעת ההחלטה עוברת למאמני הנבחרת שיכריעו את הרכב הרביעייה. עוד במשחה זה, רון פולונסקי ואלכס לבד קבעו שניהם 1:03.14 דקות.