קיץ 2018 - קיליאן אמבאפה, בן פחות מ-20, הוא אחד מכוכבי נבחרת צרפת בכדורגל, עם שלושער בגמר מונדיאל. הוא עשה זאת ברוסיה בניצחון 2:4 על הקרואטים. כעבור 4 שנים, כשהוא כבר הכוכב, צרפת ניסתה להיות הראשונה מאז ברזיל של פלה שזוכה פעמיים רצופות במונדיאל, אך נכנעה בגמר לארגנטינה של מסי ושותפיו.
סתיו 2024 - אמבאפה מחוזר שנים ארוכות ע"י ריאל מדריד, אחרי שהשיג שרשרת תארים במדי פ.ס.ז' (חוץ מליגת האלופות). הוא הצטרף לבלאנקוס ועושה שם חיל, אבל לאחרונה עובר משהו בינו לבין מאמן נבחרת צרפת, דידייה דשאן. ע"פ דיווחים בצרפת, אמבאפה לא אוהב את הדרך בה משחק דשאן והנהיג במהלך היורו מרד, בסגנון מה שעשו הצרפתים למאמן ריימונד דומנק במונדיאל 2010.

1 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
(צילום: Alex Livesey/Getty Images)

כעת הסיטואציה בעייתית מאוד. התדמית של אמבאפה נסדקה, ולצרפת אין הרבה אופציות התקפיות ראויות לשמן. גריזמן וז'ירו, מכוכבי הזכייה ברוסיה, פרשו לאחרונה מהנבחרת. רנדל קולו מואני ומרקוס תוראם, שמאיישים את התקפת הנבחרת, בהיעדרו של אמבאפה, עוד לא הגיעו אישית וקבוצתית לחצי ממה שהוא הספיק בקריירה שלו – ובטח שקשה להשוותם לשני הפורשים. כרגע צרפת מתמודדת עם זה והחיסרון בחלוצים לא יפריע לנבחרתם יותר מדי בליגת האומות (כפי שנכחה לדעת נבחרת ישראל), אבל המונדיאל ב-2026 יכול להיגמר ככישלון מוחלט שאחריו דשאן יעזוב את הנבחרת בתום 14 שנה של מעט הצלחות והרבה כשלונות.
ואמבאפה? הוא בטח משווע לכך שזידאן יהיה מאמן הנבחרת הבא. זידאן נחשב למאמן עם חושים פסיכולוגיים ופחות אולד סקול כמו דשאן. עד אז, מומלץ לאמבאפה שישתלט על האגו. אפילו כריסטיאנו רונאלדו, אותו הוא מעריץ מילדות ושכולו גוש אגו גדול ומנופח – לא זייף פציעות וברח מהנבחרת כדי להשתתף במשחקים של ריאל מדריד או מנצ'סטר יונייטד. להפך, הוא שם את הנבחרת בראש סדר העדיפויות וממשיך לשחק בה בגיל קרוב ל-40 . אולי כדאי לחלוץ הצרפתי לאמץ את אותה גישה, כדי להחזיר לעצמו את אהדת הקהל הצרפתי שהולכת ונשחקת.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.