התקפה אחת של מכבי ת"א אמש (שני) במשחק הראשון בסדרת גמר הפלייאוף מול גלבוע/גליל, סימלה את ההבדלים במנטליות איתה הגיעו שתי הקבוצות להתמודדות. באמצע הרבע השני אותלו האנטר לקח את יותם חנוכי עם הגב לסל, החטיא שלוש פעמים ברציפות ולקח שלושה כדורים חוזרים רצופים בהתקפה! כל זאת כשעמית גרשון, אייזאה קאזנס וקרי ובלאקשיר פשוט צופים בו מהצד מתעלל בחנוכי, ובסוף בהזדמנות הרביעית גם השיג שתי נקודות.
כששחקניו של אבישי גורדון הבינו באמת שהם בגמר הפלייאוף - והתחילו לשחק קצת "מלוכלך" ובעיקר פיזי ואגרסיבי - לוח השעונים בהיכל הראה פחות או יותר 20 שניות לסיום. הכוונה היא לטראש טוק בין יפתח זיו לכריס ג'ונס, וג'ון תומאסון לסקוטי ווילבקין.
4 צפייה בגלריה
ווילבקין חוגג עם החברים
ווילבקין חוגג עם החברים
ווילבקין חוגג עם החברים
(צילום: עוז מועלם)
מכבי ת"א באה חדורת מטרה לסדרת הגמר. היא זכרה שיריבתה ניצחה אותה כבר פעמיים העונה, כולל בהיכל, והבינה שלא סופרים אותה כפייבוריטית ברורה לזכייה באליפות. היא החלה את המשחק בטירוף, עלתה ליתרון 0:7 כשהיא הולכת בכוונה לכל היתרונות שלה (ווילבקין בחוץ ואנטה ז'יז'יץ' בפנים), ובעיקר הראתה שהירידה באחוזים לשלוש עד כה בפלייאוף (29 אחוזים) היא מקרית עם שלוש קליעות מדויקות מחוץ לקשת אחרי פחות מארבע דקות.
עוד נתון זועק לשמיים שמראה את ההבדלים במנטליות בין שתי הקבוצות: בסוף הרבע הראשון גלבוע/גליל הובילה 2:7 בנקודות מהזדמנות שנייה. במחצית - 7:16 למכבי ת"א - 0:14 בנקודות בהזדמנות שנייה לצהובים ברבע השני בלבד!
4 צפייה בגלריה
קלויארו חוגג
קלויארו חוגג
השפן של ספרופולוס. קלויארו
(צילום: עוז מועלם)
השפן של יאניס ספרופולוס מהכובע היה ללא ספק אנג'לו קלויארו. שחקני האורחת כנראה שכחו אותו בהגנה, או בדוחות הסקאוטינג, והפורוורד, שעל פי ההערכות לא אמור ללבוש את הגופייה הצהובה בעונה הבאה, סיים עם 16 נקודות (4 מ-6 לשלוש), ובשלושת הרבעים הראשונים בכל פעם שגלבוע/גליל ניסתה לחזור הוא היה שם עם קליעה חשובה או מהלך שעצר את המומנטום של היריבה. גם ג'ון דיברתולומיאו, שסובל מעונה מאכזבת למדי, קלע כמה זריקות חשובות והוציא את הרוח מהמפרשים של גורדון ושחקניו.
הבעיה המרכזית של החבורה מהגלבוע היא ווילבקין. בכל המשחקים העונה בין הקבוצות לא היה לה מענה אליו. הפעם הניסיון היה להוציא לו את הכדור מהידיים באמצעות שמירות כפולות, אבל הן לא היו אגרסיביות מדי ובעיקר לא החלטיות. תוסיפו לזה את יום הקליעה הטוב של חבריו לקבוצה, שהפחיד את שחקני האורחת בכל מה שקשור להימורים בהגנה, ותבינו איך הוא סיים עם 24 נקודות קלילות, כולל דומיננטיות ברבע הרביעי.
4 צפייה בגלריה
ווילבקין
ווילבקין
הבעיה המרכזית של גלבוע/גליל. ווילבקין
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
דיברתולומיאו מול זיו
דיברתולומיאו מול זיו
עד הרבע הרביעי עשה יותר נזק מאשר תרם. זיו מנסה לשמור על דיברתולומיאו
(צילום: עוז מועלם)
משהו קרה ליפתח זיו מאז שדווח שמכבי ת"א מעוניינת בשירותיו אחרי סל הניצחון שלו על חולון במשחק מספר 1 בחצי הגמר. למשחק מספר 2 (גם בראשון וגם במשחק החוזר) נגד הסגולים הוא לא הופיע, ואתמול עד הרבע הרביעי עשה יותר נזק על הפרקט מאשר תרם (2 נקודות במחצית עם 1 מ-5 לשלוש). ואז הגיעו 3-2 דקות ברבע הרביעי בהן הראה כמה הפוטנציאל שלו אדיר כשלבדו צימק את הפער לשבע נקודות. משום מה דווקא אז הצוות המקצועי בגלבוע/גליל החליט להוריד אותו לספסל והמומנטום נעצר. אם הוא באמת רוצה להגיע לרמות הגבוהות בארץ או לצאת לשחק באירופה, משחק מהסוג הזה הוא מבחן גדול עבורו, ובינתיים הוא לא צלח אותו, כשחובת ההוכחה במשחק מספר 2 עליו.
ואחרי הכל, ולמרות שלא הייתה אגרסיבית עם 8 זריקות עונשין בלבד, 5 מהן של ג'הייבה פלויד ו-3 של זיו, 29:38 בריבאונד למכבי ת"א, כולל 7:16 בריבאונד ההתקפה, ושיחקה את אחד ממשחקיה הרעים מאז שגורדון החליף את ליאור ליובין, גלבוע/גליל הפסידה בפער של תשע נקודות בלבד. זה אומר גם לא מעט על מכבי ת"א, שבסגל הנוכחי קשה לה מאוד לברוח ולסגור משחקים. אם האורחת לא רוצה שדיברתולומאו יניף על הפרקט שלה בגן נר את צלחת האליפות מחר היא חייבת להתחיל את משחק מספר 2 מאותן 20 שניות לסיום המפגש אתמול, כשהיא הבינה את גודל המעמד ואיך היא צריכה להופיע לגמר הפלייאוף.