כחלק מהרצון של הוועדה המארגנת בפריז להנגיש את המשחקים האולימיפיים, הוחלט על הקמת פארק מדליות בגני טרוקדרו, מול מגדל אייפל, שם נערך אירוע פתיחת האולימפיאדה. מדי ערב מגיעים לשם המדליסטים מכל העולם על מנת להציג את המדליות שלהם בפני אלפי אוהדים נלהבים. כל המדליטסים האולימפיים - חוץ מששת הישראלים.
הסיבה לכך נעוצה בהחלטה של האבטחה הישראלית ששומרת על ספורטאי המשלחת בכחול-לכן, והיא התקבלה בשל איומים וחששות מפגיעה בספורטאים. השישה - ענבר לניר, פיטר פלצ'יק, רז הרשקו, שרון קנטור, תום ראובני וארטיום דולגופיאט - היו מאוד רוצים להיות חלק מהחוויה המדהימה והייחודית, בעיקר ראובני, האלוף האולימפי, שיגיע היום (ראשון) לכפר האולימפי יחד עם קנטור, והיה משוכנע שיוכל להגיע - ורצה מאוד להיות חלק מהאירוע - אך זה לא יתאפשר, כאמור.
3 צפייה בגלריה
טרוקדרו
טרוקדרו
טקס הפתיחה בטרוקדרו
(צילום: Maja Hitij / POOL / AFP)
3 צפייה בגלריה
טרוקדרו
טרוקדרו
הישראלים לא יהיו חלק מהחגיגה
(צילום: Odd ANDERSEN / AFP)
3 צפייה בגלריה
ראובני
ראובני
אכזבה למדליסטים הישראלים. ראובני
(צילום: Clive Mason/Getty Images)
אחד הספורטאים הישראלים אמר: "זו הייתה יכולה להיות חווייה לכל החיים. אנחנו מבינים את דרישות האבטחה, אבל זה מראה עד כמה ישראל היא לא חלק מהעולם הרגיל היום".
"זה ה-DNA של פריז, אנחנו פותחים את המשחקים בקונספט של ספורטאים ואוהדים מכל העולם בלב העיר", כך נכתב באתר האולימפי, אולם, לצערם של הישראלי, הם לא יוכלו להיות חלק מהחגיגה.
שחר צוברי וגל פרידמן מדברים אחרי המדליות של תום ראובני ושרון קנטור
( צילום: נדב צנציפר)