הפתעה גדולה ברולאן גארוס: קרולינה מוחובה הפתיעה את ארינה סבאלנקה, השנייה בעולם, ועלתה לגמר בתום ניצחון 6:7 (5), 7:6 (5), 5:7. הצ'כית, שמדורגת במקום ה-43 בעולם, תנסה להדהים גם את האלופה המכהנת והמדורגת 1 בעולם, הפולנייה איגה שוויונטק, שגברה על ביאטריס חדד מאיה (14).
רבים ציפו כי הגמר יהיה בין סבאלנקה לשוויונטק, אך למוחובה היו תוכניות אחרות. לאחר ששמונת המשחקונים הראשונים של המערכה הראשונה כל אחת שמרה על הגשותיה, מוחובה שברה במשחקון התשיעי, אך סבאלנקה הגיבה מיד שבירה משלה. הטניסאית בת ה-26 מצ'כיה הראתה המון אופי וניצחה את המערכה 6:7 (5) בתום שובר שוויון במהלכו שברה פעמיים את ההגשות של המדורגת שנייה בעולם.
2 צפייה בגלריה
הטניסאית הצ'כית קרולינה מוחובה
הטניסאית הצ'כית קרולינה מוחובה
הפתיעה את סבאלנקה בדרך להישג השיא בקריירה. קרולינה מוחובה
(REUTERS/Lisi Niesner)
הצ'כית פתחה היטב את המערכה השנייה, ועלתה ל-0:2 לאחר ששברה את יריבתה הבלארוסית במשחקון השני, אך סבאלנקה הגיבה בשבירה משלה במשחקון שלאחר מכן. מוחובה שברה פעם נוספת, אך סבאלנקה ענתה שוב בשבירה משלה, וגם מערכה זו הלכה לשובר שוויון. סבאלנקה הצליחה לצאת בעור שינה עם ניצחון במערכה זו, לאחר שנשברה בתחילת שובר השוויון, אך הגיבה בשתי שבירות משלה בדרך ל-6:7 (5).
במערכה המכריעה נראה היה שסבאלנקה נכנסה לקצב, ולאחר ששברה את יריבתה במשחקן השישי, ניצחה גם את זה שאחריו והייתה רחוקה משחקון אחד מניצחון בהתמודדות כולה ועלייה לגמר. אך אז, שוב הראתה מוחובה אופי ברזל וניצחה את חמשת המשחקונים הבאים, כולל שתי שבירות, והשיגה ניצחון גדול בדרך להישג השיא שלה בקריירה.
2 צפייה בגלריה
איגה שוויונטק
איגה שוויונטק
איגה שוויונטק
(צילום: gettyimages)
שוויונטק כאמור העפילה לגמר אחרי ניצחון בשתי מערכות חלקות, 2:6, (9) 6:7 על הברזילאית המדורגת 14 בעולם בתום שעתיים ו-11 דקות. המערכה הראשונה הלכה חלק והסתיימה תוך 41 דקות הודות לשתי שבירות, אך המערכה השנייה הייתה צמודה בהרבה ומלאה במהפכים. בסופו של דבר השתיים הגיעו לשובר שוויון ושם שוויונטק אף הצילה נקודת מערכה והצליחה לסגור סיפור.
פורסם לראשונה: 19:25, 08.06.23