רבים שואלים מהי הסיבה האמיתית לשינוי של באיירן מינכן העונה. האם זו העובדה שרוברט לבנדובסקי הוא הפולני הכי לא קר שיש, השחקן הראשון שסיים עם יותר שערים מרונאלדו או מסי ב-13 השנים האחרונות בליגת האלופות? אולי הפריצה של סרג' גנאברי ושפם הצ'ארלי צ'פלין שלו? או אולי איך שלאון גורצקה חזר מהקורונה כמו קפטן אמריקה. לדעתי התשובה היא איך שהמאמן האנזי הפליק לכל אירופה.
באיירן התחילה בצורה צולעת את עונת 2019/2020 והבינה שהיא צריכה שינוי. בנובמבר הוחלט לפטר את המאמן ניקו קובאץ' ולתת את המושכות באופן זמני לעוזר המאמן האנזי פליק, הטקטיקן המחונן שלאורך השנה פתר את כל הבעיות שהותיר קובאץ' אחריו והפך את באיירן לקבוצה הטובה באירופה.

1 צפייה בגלריה
פליק והגביע
פליק והגביע
פליק והגביע
(צילום: רויטרס)

קובאץ' הוא מאמן קשוח, בלשון המעטה, כזה שיצר תסכול ענק בקרב השחקנים ואפילו סיפסל את תומאס מולר והוציא אותו מהתוכניות שלו. קובאץ' לא התאים בכלל לבאיירן, אבל פליק, לעומת זאת, מתאים כמו כפפה ליד. פליק הוא מאמן של שחקנים, והוא החזיר את שמחת החיים של הקבוצה, הוסיף יצירתיות בהתקפה וסדר בהגנה. את אותו מולר החזיר להרכב והפך אותו לבורג משמעותי במערכת, והכוכב גמל בכך שסיים עם 21 בישולים ושבר את השיא העונתי של הבונדסליגה. בדצמבר באיירן הכריזה שפליק יסיים את העונה כמאמן ובאפריל האריכה את את חוזהו עד 2023!
מאזנו של פליק כמאמן באיירן עומד על 32 ניצחונות, תיקו אחד ושני הפסדים בלבד מתוך 35 משחקים, זכייה באליפות, בגביע הגרמני ובתואר היוקרתי מכולם - ליגת האלופות, כשהוא וחניכיו הופכים לראשונים שמנצחים בכל משחקיהם בקמפיין.
לקראת גמר הצ'מפיונס מול פ.ס.ז' היו הרבה תהיות בנוגע למשחק הלחץ הגבוה בו דוגל פליק. הוא ממקם את הקו האחורי שלו מאוד גבוה, סגנון שחושף את הקבוצה למתפרצות ובעייתי נגד שחקנים מהירים ומסוכנים כמו ניימאר וקיליאן אמבאפה, שניים משחקני ההתקפה הטובים בעולם. פליק הוכיח לנו שהוא מאמין בשיטה ובשחקנים, ולא ויתר על ה"אני מאמין שלו". פליק הבין שבשביל למנוע את המתפרצות הקטלניות הוא צריך להפעיל לחץ אדיר על חוליית הקישור של פריז, ובראשה לאנדרו פארדס, השחקן היצירתי שתפקידו למצוא את החלוצים. שחקני באיירן לחצו על פארדס כך שהיה הקשר שנגע הכי פחות בכדור בפ.ס.ז' עד שהוחלף. כאשר פריז כן הצליחה לחדור את קו ההגנה הגבוה היא פגשה את השוער האגדי מנואל נוייר, שהזכיר לנו שמוקדם עדיין להספיד אותו ושהוא עדיין אחד מהשוערים הטובים בעולם. באיירן נשארה בדרך שלה והפכה להיות הקבוצה הראשונה שפריז לא כובשת מולה מזה 34 משחקים.
פליק הוכיח לכולנו שמקומו בטופ העולמי של מאמני הכדורגל, ושהוא יישאר שם עוד הרבה מאוד זמן.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.