רבים ציפו שגמר ווימבלדון יהיה צמוד, שנראה קלאסיקה נוספת בין נובאק ג'וקוביץ' לקרלוס אלקראס, אבל הקרב על התואר היה במעמד צד אחד - זה הספרדי. אלקראס ניצח בפעם השנייה ברציפות את ג'וקוביץ' באול אינגלנד קלאב עם 2:6, 2:6, 6:7 (4) ושמר על התואר שלו. בגיל 21, אלקראס הפך לטניסאי התשיעי בהיסטוריה שזוכה בווימבלדון פעמיים ברציפות.
אלקראס ניצח בשתי המערכות הראשונות בקלות, במערכה השלישית הוא איבד שלוש נקודות משחק וג'וקוביץ' הצליח לכפות שובר שוויון. אולם בסופו של דבר, הספרדי היה הרבה יותר טוב וסגר עניין עם ניצחון חלק בשלוש מערכות.
9 צפייה בגלריה
אלקראס מניף את הגביע
אלקראס מניף את הגביע
אלקראס מניף את הגביע
(צילום: REUTERS/Hannah Mckay)
9 צפייה בגלריה
אלקראס והנסיכה קייט
אלקראס והנסיכה קייט
קיבל את התואר מהנסיכה קייט. אלקראס
(צילום: Francois Nel/Getty Images)
9 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
הפסד לא קל. נובאק ג'וקוביץ'
(צילום:EPA/TOLGA AKMEN)
9 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
לא היה במשחק. נובאק ג'וקוביץ'
(צילום: EPA/NEIL HALL)
ג'וקוביץ' בן ה-37 קיווה לנצל את הניסיון הרב שלו בגמר ווימבלדון ולזכות בפעם השמינית, אבל אלקראס הראה שוב למה הוא נחשב למלך החדש של הטניס. אחרי שזכה ברולאן גארוס, הוא הוסיף לרזומה שלו עוד גראנד סלאם ועלה למאזן מרשים של 0:4 בגמרי מייג'ור. הספרדי בן ה-21 כבר הפך לשחקן הכי צעיר בהיסטוריה שזוכה בגראנד סלאם בשלושה משטחים שונים (דשא, חימר ומגרש קשה). הוא ינסה לעשות את מה שרוג'ר פדרר השיג במהלך הקריירה (ואף אחד לא שחזר מאז) - לנצח בשבעה גמרים רצופים.
בינתיים הוא חוגג את התואר הרביעי שלו, והשני הרצוף בווימבלדון. זה משהו שטניסאים גדולים ממנו לא הצליחו לעשות. בנוסף, הוא הטניסאי השישי בהיסטוריה שזוכה ברולאן גארוס ובווימבלדון באותה שנה.
9 צפייה בגלריה
קרלוס אלקראס
קרלוס אלקראס
אלקראס מאושר, רגע אחרי הניצחון בגמר
(צילום: REUTERS/Hannah Mckay)
הדרך של אלקראס לגמר הייתה קשה מאוד. בחצי הגמר הוא ניצח את דניל מדבדב (5 בעולם) בארבע מערכות ולפני כן עבד קשה גם ברבע הגמר מול טומי פול (12 בעולם) וגם מול אוגו הומבר (16 בעולם). עם זאת, הקרב הקשה ביותר של הספרדי עד כה היה ללא ספק בסיבוב השלישי, כשהיה כבר על סף הדחה מול פרנסיס טיאפו מארה"ב אך ניצח בסופו של דבר בחמש מערכות. היום היה לו הרבה יותר קל, ג'וקוביץ' פשוט לא הצליח לעצור אותו.
2024 לא מחייכת עד כה לנובאק ג'וקוביץ', והוא לא זכה עד כה בתואר. בווימבלדון הוא הצליח להגיע לגמר אחרי שעבר ניתוח, הגמר החמישי שלו ברציפות בטורניר זה. אבל כאמור, הוא רשם הפסד חד-צדדי.
9 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ' אלקראס
ג'וקוביץ' אלקראס
מתחבקים לפני הגמר
(צילום: EPA/NEIL HALL )
9 צפייה בגלריה
הנסיכה קייט
הנסיכה קייט
הנסיכה קייט
(צילום: AP Photo/Kirsty Wigglesworth)
9 צפייה בגלריה
בנדיקט קמברבאץ'
בנדיקט קמברבאץ'
בנדיקט קמברבאץ' ביציע
(צילום: . EPA/NEIL HALL)

מערכה ראשונה - 2:6 לאלקראס

כבר במשחקון הראשון, ראינו שזה הולך להיות משחק מרתק. אחרי שבעה שוברי שוויון, וחמש נקודות שבירה - אלקראס שבר את ג'וקוביץ' ועלה ליתרון אחרי 14 דקות. המשחקון השני היה הרבה יותר קליל עבור אלקראס ששמר על ההגשה שלו - 0:2. ג'וקוביץ' שמר על ההגשה שלו וצימק ל-2:1. אלקראס מצד שני שוב ניצח בקלות במשחקון שלו - 1:3. הספרדי המשיך לשלוט במערכה, ושבר את ג'וקוביץ' בפעם השנייה - 1:4. אלקראס המשיך להיות דומיננטי ועלה ל-1:5, ג'וקוביץ' נראה חסר אונים מול הטניס המושלם של הספרדי - אבל הצליח לשמור על ההגשה שלו והוריד ל-5:2. אלקראס השלים ניצחון במערכה - 2:6. המערכה הייתה 41 דקות, 14 דקות לקחה הנקודה הראשונה.

מערכה שנייה - 2:6 לאלקראס

אלקראס שוב שבר את ג'וקוביץ', והפעם זה היה הרבה יותר מהר מ-14 דקות - 0:1. ג'וקוביץ' הצליח לכפות שובר שוויון במשחקון השני, אבל לא יותר מזה. אלקראס עלה ל-0:2. ג'וקוביץ' לקח את המשחקון השלישי - 2:1. בשני המשחקונים לאחר מכן, כל אחד שמר על ההגשה שלו - 2:3 אלקראס. אלקראס שמר שוב על ההגשה שלו, הפעם ג'וקוביץ' לא היה קרוב - 2:4. בינתיים, זה לא ג'וקוביץ' שאנחנו רגילים לראות, הוא עשה לא מעט טעויות במשחק הזה, ואלקראס שוב שבר אותו - 2:5. אבל הספרדי ניצח בקלות במשחקון הבא ועלה ל-0:2 במערכות.
9 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
לא עצר את אלקראס. נובאק ג'וקוביץ'
(צילום: EPA/ADAM VAUGHAN)

מערכה שלישית - 6:7 לאלקראס

בניגוד לשתי המערכות הראשונות, ג'וקוביץ' הצליח לשמור על הגשותיו בתחילת המערכה - 1:2. הסרבי המשיך להיראות מצוין במערכה השלישית, ושמר שוב בדרך ל-2:3. המשחקון הבא היה צמוד וארך 10 דקות, ג'וקוביץ' הצליח להשיג נקודת שבירה - אבל לא שבר את הספרדי שהשווה ל-3:3. הסרבי לא ויתר על המשחק, ועלה ל-3:4 במשחקון חד צדדי. גם קרלוס אלקראס שמר על שלו - 4:4. בסופו של דבר, השבירה של אלקראס הגיעה והוא עלה ל-4:5. אלקראס איבד שלוש נקודות משחק (!) וג'וקוביץ' חזר ל-5:5. במשחקון הבא הסרבי עלה ל-5:6. אלקראס לא נשבר והשווה ל-6:6. בשובר השוויון, אלקראס עמד בלחץ - והשלים ניצחון חלק.
פורסם לראשונה: 15:57, 14.07.24