כשקראתי לראשונה על ההתעניינות בדניאל פרץ מצד קבוצת הפאר הגרמנית באיירן מינכן, זו שזכתה במספר גביעי ליגת האלופות והקבוצה המעוטרת ביותר בבונדסליגה, לא יכולתי שלא להתרגש. בשביל שוער צעיר בן 23, להצטרף לקבוצה שמשחקת באחת מהליגות הטובות בעולם וחברה של קבע בליגת האלופות של אירופה, זה לא דבר של מה בכך. אבל כשמנתחים את משמעות המעבר קצת יותר לעומק, מבלי להפחית מגודל ההישג, הן מהבחינה הכלכלית והשדרוג הפיננסי הגדול והן מהבחינה המקצועית - לשחק באותה הקבוצה עם כוכבים בעלי שם עולמי כדוגמת מנואל נוייר, הארי קיין, תומאס מולר ואחרים, צריך לקחת את הדברים בפרופורציות הנכונות.
התקשורת המקומית יצאה מגדרה עם ההכרזה על המעבר הגדול ואתרי הספורט מוצפים בידיעות שמסקרות כל תנועה של השוער ובת זוגו הסלבריטאית נועה קירל, המוכרת מן הסתם ברחבי אירופה בזכות הופעתה המוצלחת באירוויזיון, אבל זאת לא הפעם הראשונה שקבוצת פאר אירופית מצרפת שחקן ישראלי. טל בן חיים שיחק בצ'לסי, בניון בליברפול ובצ'לסי, וכמובן אבי כהן ז"ל שהצטרף לליברפול בהעברה היסטורית כשזו הייתה בשיא תפארתה.

1 צפייה בגלריה
שוער באיירן מינכן דניאל פרץ
שוער באיירן מינכן דניאל פרץ
שוער באיירן מינכן דניאל פרץ
(Lars Baron/Getty Images)

הסיבה שעומדת מאחורי מקבלי ההחלטות בבאיירן לצרף שוער צעיר , מוכשר ככל שיהיה, מליגה שהיא לא מהמובילות בעולם, היא אחת ויחידה - להכשיר את הקרקע ליום שבו השוער הבכיר נוייר, אחד מגדולי השוערים בעולם כיום, יתלה את הכפפות. לצערו של השוער הישראלי, זה לא יקרה בתקופה המיידית וגם לא בשנה-שנתיים הקרובות, מה שאומר שבמקום להיות שוער ראשון בקבוצת פאר בליגה הישראלית ושוער מוביל בנבחרת, הוא מצא וימצא את עצמו בעיקר מחמם את הספסל בבירה הבווארית (ויהנה מהרבה בירה בווארית ב-Octoberfest).
אבל מעבר של שוער לקבוצה שעדיין מאמינה בשוער הראשון שלה שונה בתכלית ממעבר של שחקן שדה, שכן הסיכוי ששוער מחליף יעלה לכר הדשא בכל רגע נתון, קטן בהרבה מזה של שחקן הגנה, קישור או התקפה. לשוער נבחרת כמו פרץ, המשמעות של לא לשחק באופן קבוע טומנת בחובה השלכות די מרחיקות לכת לגבי שמירה על כושר משחק ברמה שמאפשרת להציג יכולות שוערות מרשימות, כמו שאנחנו רגילים מהשוער הטוב ביותר שגדל בישראל בשנים האחרונות, במיוחד אם אנחנו בונים על העפלה לטורניר גדול בדור השחקנים הנוכחי.
מאז שעבר השוער לקבוצת הפאר הגרמנית לפני קצת יותר משנה, הוא שיחק משחק וחצי, מתוכם משחק אחד שלם מול קבוצה חצי חובבנית בגביע הגרמני, אבל את עיקר זמנו הוא מבלה על הספסל במקרה הטוב ובישיבה ביציע במקום עמידה בין הקורות, שזאת בעצם העבודה שלו שממנה הוא מתפרנס בצורה מעוררת קנאה. הוא גם מבלה הרבה זמן בטורי הרכילות למיניהם, בעיקר בזכות העובדה שהוא בן זוגה של קירל ואף הגדיל לעשות כשהציע לה נישואים לא מזמן. שיהיה במזל.
אבל רכילויות לחוד ומקצוענות לחוד, ואם מה שעומד לנגד עיניו הוא התפתחות מקצועית, נכון יעשה הבחור הצעיר אם יבקש להשאילו לקבוצה אחרת (בבונדסליגה או בליגה אירופאית אחרת) עד למועד סמוך יותר לפרישתו של נוייר. אני באמת מקווה שהוא לא יסתפק בלבישת האפודה של קבוצה עם מסורת מפוארת והסיפוק הכלכלי מחשבון בנק מרופד, אלא יסתכל קדימה ויעשה מה שטוב לקידום הקריירה שלו.
כי קל מאוד להתפתות לרעיון של קבלת מיליוני דולרים בשביל לשבת על הספסל, אבל אני בטוח שאם הייתם שואלים את דניאל בן ה-12, זה שהתארח באולפן ליגת האלופות אצל מודי בראון ז"ל ,איפה הוא מעדיף להיות עשר שנים מאוחר יותר -מקום של קבע בין הקורות במכבי תל אביב, או על הספסל של אלופת גרמניה במשך רוב, אם לא כל העונה - הוא היה בוחר באופציה הראשונה, כי הספסל של באיירן לא בורח לשום מקום, עם הבירה או בלעדיה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.