את הרגע הגדול של אתמול (חמישי) באולימפיאדת פריז 2024 שעוד טרם נפתחה רשמית, מקצה הדירוג של תחרות החץ וקשת לנשים, לא היה ניתן למצוא באף תחנת טלוויזיה. אבל בדיוק בשביל זה אנחנו פה. בשביל זה ובשביל מיכאלה משה, שעשתה היסטוריה כשהפכה לקשתית הישראלית הראשונה אי פעם במשחקים האולימפיים.
סביר שאת התוצאות של טורניר כלשהו בחץ וקשת לא תדרשו ממוכר העיתונים הקרוב לביתכם, אבל כשמדברים על אולימפיאדה, זה בוודאי אחד הענפים היותר קלאסיים. התחרות הראשונה נערכה אי שם בשנת 1900, ובכן, באולימפיאדת פריז. ארבע שנים אחרי הצטרפו הנשים ואז ירדה הקשתות מהתפריט האולימפי עד מינכן 1972, ומאז היא שומרת על מעמדה הלא רם אך נחוץ לרוח המשחקים.
2 צפייה בגלריה
משה
משה
עשתה היסטוריה. משה
(צילום: עוז מועלם)
לישראל לקח רק 124 שנה עד שמצאה נציגה קולעת משלה, מיכאלה משה, 21, שהתחילה באופן די מדהים בכלל כמתעמלת אמנותית. אתמול בבוקר היא השתתפה במקצה הדירוג, לצד 63 מתמודדות נוספות. הקהל היה מורכב בעיקר מאנשי תקשורת, פה ושם נציגי משפחות שהצליחו להסתנן, וכשהקשתות נדרכות, יש שקט של ספרייה באוויר. אסור לנשום, אסור למצמץ, וחבל לך על הזמן אם במקרה לא העברת את הטלפון למוד של שקט.
כל מקור רעש פוטנציאלי הוא סיבה למבטים עוינים מאנשי הצוותים, בעיקר מהסדרניות. "ששששש", הן חוזרות ומציעות. בחלומי חזרתי לבית הספר התיכון, לחדר העיון באנציקלופדיות, וזמנך עבר, אלא שאז הגיע המקבץ של מיכאלה משה ומרחוק הכל נראה ממש ממש באמצע. אבל אסור לצעוק יש, מזכיר לכם, ומתברר שלא כל החיצים ממש באמצע אלא ליד, שזה בעיקרון לא רע אבל גם לא בדיוק מה שאנחנו מבקשים בלבנו עבור משה. בכל מקרה, היא נראתה נהנית מהמעמד ההיסטורי ושברה שיא שישי, עם 660 נקודות, מה שמקנה לה מקום 18 וראוי לקראת המפגשים הבאים.
2 צפייה בגלריה
לים סיאון
לים סיאון
שברה את שיא העולם. לים סיאון
(צילום: עוז מועלם)
אפילו שיא עולמי נשבר כאן במקצה הדירוג אחרי חמש שנים. הדרום קוריאנית לים סיאון הבריקה עם 694 נקודות והיא מועמדת לניצחון. אם במקרה תבחרו להציב תפוח על הראש, זו הדמות שהייתם רוצים שתפגע. אבל דעו שגם מיכאלה משה תעשה את העבודה.
התגובות אחרי ה-1:1 בין ישראל למאלי בפתיחת הטורניר האולימפי
(צילום: עוז מועלם)