לנצח 11 משחקים מתוך 13 זה באמת מרשים, אבל למה להפסיד דווקא לבני ריינה? להבקיע 29 שערים (רק שער אחד פחות ממכבי ת"א והפועל באר שבע) בסיבוב – זה נחמד. אבל למה לספוג 13 שערים בסיבוב? גול בממוצע למשחק.
להציג 9 כובשים שונים שחולקים את שערי הזכות בקבוצה (בנוסף לשני עצמיים) – זה מראה על גיוון בקבוצה. אבל איפה דולב חזיזה, ניקיטה רוקאביצה ומאוויס צ'יבוטה שיצטרפו גם לחגיגת השערים? למרות כל ה"אבל", מכבי חיפה מודל 2022/23 מובילה בפער של 4 נקודות מהדולקות אחריה וזה אחרי שכבר שיחקו 26 משחקים רשמיים העונה.
1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
זה התחיל במשחק אלוף האלופים מול הפועל באר שבע, דרך עוד 6 משחקים בקמפיין מוקדמות ליגת האלופות וכלה בעוד 6 משחקים ברמה הכי גבוהה בשלב הבתים של ליגת האלופות. בין לבין נכנסו עוד 13 משחקי ליגה. ללא ספק עומס משחקים בתקופה קצרה ומתישה.
דווקא בגלל כל ה"אבל" ודווקא אחרי המשחק האחרון מול הפועל ת"א, נראה שלירוקים יש עוד הרבה מה להראות על הדשא ברמת היכולת. מבחינת ברק בכר והצוות, עצם ההגעה לשלב הזה של העונה עם העומסים, העייפות, הפציעות, זה כבר הישג גדול. היכולת ההתקפית עוד יכולה יותר להשתפר אחרי שחזיזה יחזור מפציעה ואולי סוף סוף רוקאביצה ימצא את הגול הראשון שיפתח לו את כל המחסנית.
היכולת ההגנתית עוד תהיה יותר טובה, אחרי שהעייפות תרד ורמת העומסים של שני משחקים בשבוע תפחת. לכן מכבי חיפה במבט קדימה יש לה נקודת מוצא להתפרצות וליכולת הרבה יותר טובה.
אבל גם כאן יש "אבל" וגדול מאוד. מצד אחד פגרת המונדיאל הגיעה בול בזמן מבחינת התארגנות מחדש והחזרת הפצועים לכושר משחק, אבל מצד שני הפגרה משביתה את הליגה לחמישה שבועות, פרק זמן ארוך שמשול לסיום עונה.
לאחר הפגרה, הקבוצות יתחילו סיבוב מחדש לגמרי. עבור קבוצה כמו באר שבע שניצחה 5 מתוך 5 משחקיה האחרונים, הפגרה יכולה לפגוע לה במומנטום החיובי. לעומתה הפועל חיפה, למשל, יכולה לקטוע רצף שלילי של שני הפסדים ומומנטום רע. בעצם אפשר לומר שהליגה תיפתח מחדש.
בזמן הפגרה, ברק בכר והצוות תיכננו מחנה אימונים לקבוצה, וזה דבר שיכול להיות רגע מכריע בפתיחת העונה מחדש לאחר הפגרה. במשך כל 26 המשחקים, היה פחות זמן לאימונים משמעותיים, כאלה שאפשר באמת לעבוד על תרגילים למשל. כתבתי פה בעבר שהעונה למכבי חיפה יש את "שלושת הענקים" שיכולים וצריכים לתת לה יותר במצבים נייחים. אני כמובן מתכוון לסק, דילן ופיירו. אני מאמין שבאותו מחנה אימונים יהיה אפשר לתת דגש על בניית מהלכים ל"שלושת הענקים".
בנוסף, ממש בסמוך לחזרה מהפגרה ייפתח חלון ההעברות בינואר. מאמין שמכבי חיפה שואפת להחתים עוד 3-4 שחקנים טובים. מה שגם יגביר תחרות ואולי גם קצב שערים ויכולת הגנתית טובה יותר. אם אחרי 26 משחקים, מכבי חיפה נמצאת במקום הראשון, אזי אפשר לקוות שמכאן זה רק יעלה. או כמו שאומרים: "אתה מתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט מגביר".
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.