בזמן שבית"ר ירושלים מתפרקת מקצועית, גם בגזרת הבעלות אין בשורות מעודדות עבור האוהדים. משה חוגג אמנם הסכים להתפשר על ההצעה של קבוצת המשקיעים מארה"ב, כחמישה מיליון דולר, אחרי שדרש תחילה פי שניים, אך הליך המכירה עדיין תקוע ומעמיד את המועדון בפני התרסקות בכל החזיתות.
האמריקאים דורשים לבצע בדיקת נאותות מקיפה, תנאי בסיסי בעסקאות כאלה, אבל הבעיה היא שהליך כזה אורך לפחות מספר שבועות, זמן קריטי שאין למועדון. בבית"ר הציגו לרוכשים את ספר החשבונות, חשפו מצגות עם התחייבויות עתידיות, כולל חובות לשחקנים כמו דן איינבינדר ואנטואן קונט, אלא שהרוכשים הפוטנציאליים לא מסתפקים בכך. הם חוששים שקיימות הלוואות אותן לקח חוגג, ודורשים הבהרות לגבי השלכות חקירת המשטרה על החשד כי כספים הולבנו, לכאורה, באמצעות המועדון.
4 צפייה בגלריה
ירדן שועה מאוכזב
ירדן שועה מאוכזב
שחקני בית"ר. המצב לא טוב
(צילום: עוז מועלם)
בית"ר הציעה פתרון ביניים, לפיו במידה שתהיה חריגה בין החומרים שהוצגו לרוכשים לבין מה שיתגלה בבדיקת הנאותות, הפער יירד מסכום הרכישה. אפשרות נוספת שהעלו בבית"ר היא שהאמריקאים ישמשו כספונסרים עד סוף העונה כדי לזרוק חבל הצלה, ואם בדיקת הנאותות תסתיים ללא תקלות, עסקת המכירה תושלם בקיץ.

"מושכים זמן"

"יש כאן משיכת זמן ברורה של האמריקאים, הם מבינים שאנחנו בלחץ", אומרים בבית"ר. "כל הסיפור של המעצר והחשדות נגד חוגג בטח לא עוזר, אבל כולם צריכים לדעת שאם זה לא ייסגר בימים הקרובים, כבר לא יהיה מה לקנות". בית"ר שילמה שלשום לשחקנים את משכורות דצמבר, אבל הקופה מתחילה להתרוקן. "אם לא יהיה רוכש בימים הקרובים, אין לנו איך להמשיך לשלם. נגמר הכסף", הסבירו במועדון.
חוגג הצהיר עוד לפני התפוצצות פרשת "המשחק הגדול" כי החל מינואר הוא מפסיק להזרים כספים למועדון, אבל בבית"ר היו משוכנעים כי יאתרו בינתיים רוכש. מאחר שחלון ההעברות נפתח כבר בשבוע שעבר, בקבוצה חייבים להתכונן לכל תרחיש, ותוכנית חירום כבר הוכנה למקרה שלא יצליחו למצוא בעלים. גם לאוהדים נמאס מאי-הוודאות, ואתמול הם קיבלו אישור להפגין מחרתיים בערב מחוץ לביתו של חוגג, בדרישה "לשחרר את המועדון".
4 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג . קופת המועדון ריקה
(צילום: עוז מועלם)
בתוך כל הכאוס הזה, הנאמן, עו"ד יצחק יונגר, והמנכ"ל מוני ברוש, מנסים להחיות את עסקת המכירה שתציל את המועדון מפירוק או מכינוס נכסים, אבל בינתיים התוצאות והיכולת של השחקנים - שחלקם מקבל שכר גבוה - לא מוסיפות לאווירה הכללית. ההפסד לאשדוד, במפגן מביך במיוחד, קירב את הקבוצה לכדי שלוש נקודות מהקו האדום, והכיוון ברור. בזמן שמכבי פ"ת מתכוונת לעוט על כל רכש אפשרי, הפועל ירושלים התחמשה בספונסר חזק בדמותו של אורי אלון, ונוף הגליל החליפה מאמן ומצרפת כמה שחקנים משמעותיים, בית"ר הופכת לקבוצה החלשה בליגה - וכל זאת עוד לפני מכירת החיסול.
גורם בבית"ר: "יש פה כאלה שרגע לפני משחק מתקשרים לסוכנים שלהם כדי שימצאו להם קבוצה אחרת"
גם ההחלטה של היו"ר אלי אוחנה למנות את יוסי מזרחי למאמן חירום מתבררת כטעות קשה. מזרחי, שכלל לא רצה בתפקיד, נראה חסר אונים על הקווים, והשחקנים לא סופרים אותו. במועדון מודעים לאי-הבהירות שמחלחלת לחדר ההלבשה, אבל ישנה ביקורת קשה על כמה מהשחקנים בטענה שהם לא נותנים מעצמם בתקופה הזו. גורם בבית"ר: "יש פה כאלה שרגע לפני משחק מתקשרים לסוכנים שלהם כדי שימצאו להם קבוצה אחרת. שחקנים עם פציעות בורחים ממשחקים כי הם לא רוצים לסכן את עצמם".
4 צפייה בגלריה
יוסי מזרחי על הקווים
יוסי מזרחי על הקווים
יוסי מזרחי. לא רצה את התפקיד
(צילום: ראובן שוורץ)
מי שנשמע שבור והניף דגל לבן הוא הקפטן איתמר ניצן, שהודה: "אנחנו הקבוצה הכי חלשה בליגה. אם לא יקרה נס, נרד ליגה. העתיד תלוי רק בנו, ואם לא נציל את המועדון אז דמנו בראשנו".במידה שהליך הרכישה לא יישא פרי, אופציה שנראית מיום ליום כסבירה היא שבית"ר תנסה למכור כמה שיותר נכסים, ביניהם אביאל זרגרי, מרקו ינקוביץ' וירדן שועה. יתר השחקנים יידרשו לקצץ בשכרם.
בחדשות 13 פורסם אמש כי חוגג חתם על חוזה מול שני יזמים, לפיו יסכים למכור את שטח האימונים בבית וגן - על אף שאינו שייך לו - ויקבל בתמורה ארבעה מיליון שקל ושלוש דירות.
4 צפייה בגלריה
פרץ מול זרגרי
פרץ מול זרגרי
אביאל זרגרי. עשוי להימכר
(צילום: עוז מועלם)
בבית"ר מיהרו למסור בתגובה: "המועדון מכחיש בתוקף את הפרסום השקרי על קיומה של עסקה סודית כביכול של בעלי הקבוצה. המו"מ, טיוטת החוזים וכל ההתנהלות הייתה ידועה לנאמן יצחק יונגר ולמנכ"ל מוני ברוש, אשר גם חתם על העסקה. כמו כן, התקיימה התייעצות משפטית בנושא הזכויות על הקרקע עם עורך הדין רונן מוזסון, יועצה המשפטי של בית"ר".
בוינתיים, אף אחד לא משלה את עצמו בבית"ר לקראת שמינית גמר הגביע מחר מול מכבי חיפה. מזרחי אמר לשחקנים: "לא מבין איך אתם מרשים לעצמכם להיראות ככה. מי שלא רוצה להיות פה, שילך לאוחנה ויזדכה".
פורסם לראשונה: 11:54, 11.01.22