אחרי שבני יהודה ירדה ליגה בעונה הקודמת, במועדון שמו למטרה לעלות בחזרה לליגת העל תוך עונה אחת. עם זאת, בשכונת התקווה הבינו מהר מאוד שהליגה הלאומית זה לא משחק ילדים. פתיחת העונה הייתה חלשה מאוד והכתומים, שחשבו שהם הולכים לדרוס את הליגה, סוגרים את הסיבוב הראשון במקום השישי בטבלה.
למרות זאת, ניכר כי הקבוצה במגמת שיפור והפער מהמקום שמוביל לליגה הבכירה עומד על שתי נקודות בלבד. אבל רגע לפני שהסיבוב השני יוצא לדרך, מחכה לכתומים מפגש פיקנטי מול הפועל תל אביב (שבת, 20:30) בסיבוב ח' של גביע המדינה.
8 צפייה בגלריה
שחקני בני יהודה חוגגים
שחקני בני יהודה חוגגים
שחקני בני יהודה חוגגים
(צילום: אורן אהרוני)
8 צפייה בגלריה
אלירן עטר
אלירן עטר
מתחיל להתחמם. אלירן עטר
(צילום: אורן אהרוני)
סיוט זו המילה שמגדירה בצורה הטובה ביותר את פתיחת העונה של בני יהודה. הכתומים פתחו את העונה עם הפסד להפועל פתח תקווה, קבוצה שהייתה אמורה לרדת לליגה א', ואז הגיע תיקו מאכזב עם הפועל רמת גן. הניצחון הראשון של בני יהודה בלאומית הגיע מול בית"ר ת"א/בת-ים במחזור השלישי, אך הקבוצה התקשתה לייצר יציבות והובסה על-ידי הפועל ראשון לציון.
ההפסד הצורב הוביל למפולת שלגים ולרצף של חמישה משחקים ללא ניצחון והידרדרות עד למקום ה-14. כן, המקום ממנו יורדים ליגה. ההתאוששות החלה עם חמישייה גדולה על הפועל עפולה ומשם הכתומים צברו ביטחון בדרך לשבעה מחזורים ללא הפסד.

בונים על עטר

אחרי הירידה, בבני יהודה חיפשו כוכב שובר שוויון שיסחוף אותה חזרה לליגת העל. האוהדים לא היו מרוצים מההחתמות בתחילת הקיץ ואחרי מו"מ מתמשך והתלבטות ארוכה, זה הגיע: אלירן עטר חזר לקדנציה נוספת בשכונת התקווה, המועדון בו גדל. עבור האוהדים זו הייתה בשורה משמחת, לראות את החלוץ בן ה-34 לובש שוב כתום אחרי 11 שנה.
עטר, המשתכר הבכיר בקבוצה (מרוויח 100 אלף שקלים לחודש), התקשה לספק את הסחורה בפתיחה ולקח לו זמן להתרגל לליגה הלאומית. למרות שיש לו שבעה שערים העונה בכל המסגרות, הוא עדיין לא התאקלם לגמרי וגם התמודד עם פציעה שגרמה לו להחמיץ מספר משחקים. במקביל היו דיווחים על כך שהוא רוצה לעזוב בעקבות היכולת הלא משכנעת וההצעות שקיבל מליגת העל.
8 צפייה בגלריה
אלירן עטר
אלירן עטר
עטר נגד הפועל פ"ת
(צילום: אורן אהרוני)
8 צפייה בגלריה
אלמוג בוזגלו חוגג
אלמוג בוזגלו חוגג
אלמוג בוזגלו חוגג
(צילום: אורן אהרוני)
על רקע כל זה, במחזור האחרון הוא שב לסגל למשחק מול הפועל עכו ונכנס במחצית השנייה, מה שגרם לאופטימיות במועדון. לצד עטר משחקים עוד מספר שחקנים מובילים שאמורים לעשות את ההבדל: עמית זנטי, שרצה לעזוב בתחילת העונה ולא שותף במשחקים, אבל בסוף החליט להישאר, אלמוג בוזגלו שחזר לשכונה בעונה הקודמת, והקפטן הוותיק דן מורי.

אברמוב נותן שקט

לצד מחאות אוהדים והצעה לרכוש את בית"ר ירושלים, נראה שהבעלים ברק אברמוב החליט להוריד פרופיל העונה. הסיבה: מקורבים אליו מספרים כי הוא שוקל בכובד ראש את המשך דרכו בקבוצה ללא קשר לתוצאות, וזה עלול לקרות גם אם הקבוצה תעלה ליגה. אברמוב יחליט על כך סופית בחודשים הקרובים.
זה נראה מהצד שאברמוב הבין שכדי לעלות ליגה הקבוצה צריכה שקט. הבעלים הדומיננטי, שרק לפני עונה אחת זרק את אלישע לוי והוריד את המנכ"ל כפיר אדרי לדשא, נותן לקבוצה לעבוד ונראה שבינתיים יש שקט במועדון, מה שעוזר לקבוצה לספק תוצאות.
8 צפייה בגלריה
ברק אברמוב במסיבת עיתונאים
ברק אברמוב במסיבת עיתונאים
הוריד פרופיל. ברק אברמוב
(צילום: אורן אהרוני)
כשהקבוצה ירדה ליגה, אברמוב הצהיר שיעמיד את התקציב הגבוה ביותר בלאומית במטרה לשוב מיידית לליגה הבכירה. הוא אכן עמד במילתו ולכתומים יש את אחד התקציבים הגדולים שהיו לקבוצה בלאומית בשנים האחרונות - 14 מיליון שקלים.

ההתאקלמות של אבוקסיס

על פניו נראה היה שהיחידי שמצליח להסתדר עם ברק אברמוב הוא המאמן יוסי אבוקסיס, ששב לקבוצה בעונה הקודמת אחרי קדנציה קצרה בהפועל באר שבע, היה מועמד לאמן את הנבחרת, ובסוף מצא את עצמו יורד ליגה עם בני יהודה שאיתה הוא מזוהה.
כבר במהלך הקיץ, כשאבוקסיס הכין את הקבוצה לליגה השנייה, הוא הצהיר שיעשה הכל על מנת לעלות את הקבוצה בחזרה, אך גם הוא הבין מהר מאוד שהדרך לשם אינה פשוטה. אבוקסיס לא שכח לאמן, אך נראה שמפתיחת העונה משהו לא טוב עבר עליו.
8 צפייה בגלריה
המאמנים יוסי אבוקסיס ושלומי דורה
המאמנים יוסי אבוקסיס ושלומי דורה
לקח לו זמן להיכנס לקצב. יוסי אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)
הוא התקשה להוביל את הקבוצה לתוצאות וספג ביקורות על סגנון הגנתי מדי, כאשר הלאומית מאופיינת בכדורגל התקפי ואינטנסיבי. החיבור בין המאמן לבעלים בא לידי ביטוי בתמיכה שהוא קיבל למרות פתיחת העונה הרעה, ופיטורים כלל לא היו על הפרק. דבר שלא בטוח היה קורה אם מאמן אחר היה עומד על הקווים, כבר ראינו מה קרה בעונה הקודמת.
אבוקסיס ספג ביקורות גם מהקהל מפתיחת העונה, וכל מחזור מחדש הם קראו לו להתפטר, אך הוא הצהיר לא פעם כי ימשיך לאמן את הקבוצה למרות רעשי הרקע מסביב. צריך לזכור שהוא כבר היה בסרט הזה עם בני יהודה כשבעונת 2014/15 הצעיד את הקבוצה לליגת העל.

האוהדים נוטשים

אם זה היה תלוי באוהדים, ברק אברמוב כבר מזמן לא היה הבעלים של הקבוצה. מעונה לעונה הקרע בין האוהדים להנהלה רק מעמיק.
העונה הקודמת הייתה מלווה במחאות בלתי פוסקות שהגיעו עד ביתו של הבעלים. לא מעט מאוהדי הקבוצה הכריזו כי הם הרימו ידיים, ועד שהבעלים לא יעזוב הם לא מתכוונים לתמוך בה.
8 צפייה בגלריה
אוהדי בני יהודה
אוהדי בני יהודה
פחות מגיעים, יותר מוחים. אוהדי בני יהודה
(צילום: אורן אהרוני)
את תוצאות המחאה אפשר לראות ביציעים הריקים במשחקי הקבוצה. עשרות בלבד הגיעו למפגש מול עכו במחזור האחרון, זאת למרות שהקבוצה נמצאת במומנטום הכי טוב שהיה לה מפתיחת העונה. מה שבלט במיוחד ביציע הוא השלט נגד אירוח המשחקים בבלומפילד הענק: "השכונה דורשת בית".

מסתערים על הגביע

זה לא סוד שבני יהודה היא קבוצת גביע טיפוסית, במיוחד כשיוסי אבוקסיס עומד על הקווים.
הקבוצה משכונת התקווה זכתה בארבעה גביעים, כאשר שניים מהם הגיעו בעידן של אברמוב (אחת עם אבוקסיס), כאשר בעונת 2019/20 היא הצליחה להעפיל לחצי הגמר תחת אלישע לוי. באותה עונה, אגב, אבוקסיס הוביל את הפועל באר שבע לזכייה.
8 צפייה בגלריה
בני יהודה מול הפועל תל אביב
בני יהודה מול הפועל תל אביב
דן מורי מול הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
כאמור, בשבת היא תפגוש את הפועל ת"א לדרבי לוהט בגביע, זאת אחרי שגברה על נס ציונה בסיבוב הקודם. אין ספק שניצחון על האדומים בגביע ועלייה לשלב הבא יכניסו הרבה אוויר למפרשים וימשיכו את המומנטום שהקבוצה נמצאת בו בליגה.