הטור דה פראנס חווה הערב (רביעי) היסטוריה בקטע החמישי, עם ניצחון של הספרינטר הבריטי מארק קבנדיש, ששבר את שיאו של אדי מרקס האגדי והגיע ל־35 ניצחונות בקטעים בטור. הרוכב בן ה-39 השווה את ההישג כבר ב־2021, ורדף אחריו בכל הכוח לפני שיפרוש. כבר נראה היה שהוא עלול להחמיץ את ההזדמנות, אבל כל המומחיות של הרוכב שנולד באי מאן באה לידי ביטוי כשהקדים שני מאיצים גדולים בדמות יספר פיליפסן ואלכסנדר קריסטוף על קו הסיום.
בעוד מרקס הבלגי עשה זאת בין 1969 ל-1975, תקופה בה זכה בטור חמש פעמים, קבנדיש התמחה לאורך הקריירה בספרינטים בלבד וזכה פעמיים בחולצה הירוקה המוענקת למאיץ המצטיין במרוץ (עשה זאת גם פעם אחת בג'ירו פעם אחת בוואלטה).
1 צפייה בגלריה
מארק קבנדיש
מארק קבנדיש
הישג ענק. קבנדיש
(צילום: EPA/GUILLAUME HORCAJUELO)
קשה להאמין, אבל הוא ניצח לראשונה בקטע כבר ב-2008, ובנוסף הוכתר כאלוף העולם במרוץ כביש ב-2011, היה שלוש פעמים אלוף העולם במרוץ מדיסון בוולודרום, וזכה במדליית כסף אולימפית במרוץ אומניום בריו 2016. הרוכב הפעיל הקרוב ביותר אליו הוא טאדיי פוגצ'אר עם 12 קטעים בהם ניצח. הסלובני שזכה פעמיים בטור, אגב, מוביל את המרוץ גם הפעם אחרי חמישה קטעים.
בתוצאה הטובה ביותר של הקבוצה הישראלית "ישראל פרמייר טק" בטור בינתיים, הרוכב הגרמני פסקל אקרמן נצמד לדבוקה המנצחת וסיים שישי. בדירוג הכללי, הרוכב המוביל בקבוצה הישראלית הוא דרק ג'י הקנדי, שמדורג במקום ה-21.
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
(באדיבות one)