סר כריס הוי, אחד מהספורטאים האולימפיים הבריטיים המעוטרים בהיסטוריה, גילה בריאיון שהעניק ל"סאנדיי טיימס" כי נותרו לו "בין שנתיים לארבע שנים לחיות" לאחר שאובחן עם סרטן סופני.
הרוכב האגדי, שזכה בשש מדליות זהב אולימפיות, סיפר כי סריקה שעבר בספטמבר גילתה גידול בכתפו. סריקה נוספת כעבור יומיים איתרה את הסרטן העיקרי בערמונית, שהתפשט מאז לכתף, לאגן, לירך, לצלעות ולעמוד השדרה, והוגדר כשלב 4.
2 צפייה בגלריה
הוי
הוי
אגדה ספורטיבית. הוי
(צילום: Paul Gilham - WPA Pool/Getty Images)
למרות הנסיבות הקשות, הוי מגלה אופטימיות מרשימה: "כולנו נולדנו וכולנו נמות, זה פשוט חלק מהחיים". הוי, אב לשניים, מקבל טיפול כימותרפי שאין בו "הבטחה" להקטנת הגידולים, אך מספק את התוצאות המבטיחות ביותר. מבין הגברים שהשתתפו בניסוי הראשוני של התרופה ב-2011, רבע עדיין בחיים. הוי, שסבו ואביו חלו גם הם בסרטן הערמונית, רואה בכך תקווה: "אחד מארבעה עשוי להישמע כמו סטטיסטיקה נוראית. לא עבורי".
בספרו החדש, "All That Matters", הוי חושף גם כי אשתו, סארה, אובחנה עם טרשת נפוצה בשנה שעברה. למרות זאת, הזוג מפגין אופטימיות מעוררת השראה. "היא אומרת לי כל הזמן: 'כמה אנחנו בני מזל? לשנינו יש מחלות חשוכות מרפא שעבורן יש טיפול מסוים. לא לכל מחלה יש את זה. זה יכול היה להיות הרבה יותר גרוע'", סיפר הוי.
2 צפייה בגלריה
הוי
הוי
זכה בשש מדליות זהב אולימפיות. הוי
(צילום: Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)
הוי בן ה-48 זכה, כאמור, בשש מדליות זהב אולימפיות. המדליה האולימפית הראשונה שלו הייתה בצבע כסף בסידני 2000, שם סיים שני במירוץ הספרינט הקבוצתי עם נבחרת בריטניה. מאז, הוא זכה אך ורק במדליות הזהב.
באולימפיאדת אתונה ניצח הוי במירוץ לקילומטר נגד השעון, אך האולימפיאדה המוצלחת ביותר שלו הייתה בבייג'ינג שם זכה בשלוש מדליות זהב, בספרינט האישי, הקבוצתי ובקיירין (מירוץ אופני מסלול באולם). בלונדון הוא זכה בזהב נוסף בקיירין ובספרינט הקבוצתי. בנוסף הוי זכה במהלך הקריירה המפוארת שלו ב-11 מדליות זהב באליפויות העולם, שמונה מדליות כסף ושש מדליות ארד.