אני יודע שאין לי סיכוי לשנות משהו, שכך כולם מדברים גם ברחבי העולם, אבל אנסה בכל זאת. הרבה שנים אני צופה במשחקי כדורגל, ופעם אחר פעם אני קצת מתוסכל מהתופעה.
בחצי גמר הצ'מפיונס, במשחק השני בין ריאל מדריד לבאיירן מינכן, שמט השוער מנואל נוייר כדור שבעט ויניסיוס, ועל הכדור החוזר השתלט חוסלו ובעט לשער. כולם מדברים על "הטעות של נוייר". לא חסרים אירועים דומים בהיסטוריה של הכדורגל, שהבולט בהם הוא השמטת הכדור של שוער נבחרת גרמניה אוליבר קאן בגמר מונדיאל 2002, כדור שנבעט על ידי ריבלדו, ועל הכדור החוזר השתלט רונלדו ובעט פנימה. עד היום מדברים על "הטעות" של השוער קאן במשחק הגמר, ואף היו מי שהשוו אותה ל"טעות" הנ"ל של השוער נוייר.
1 צפייה בגלריה
שוער באיירן מינכן מנואל נוייר
שוער באיירן מינכן מנואל נוייר
שוער באיירן מינכן מנואל נוייר
(Alexander Hassenstein/Getty Images)
אבל האם אלה אכן טעויות? אני יכול להבין את זה כאשר מדובר בהחלטה שגויה שקיבל שוער. לדוגמה, במשחק השני של שמינית גמר הצ'מפיונס לפני שנתיים, בין ריאל לפריז סן ז'רמן, השוער דונארומה לא הרחיק כדור שנבעט אליו על ידי אחד מהמגינים, נלחץ על ידי כרים בנזמה והפסיד את הכדור, מה שהוביל להבקעת שער לזכות ריאל מדריד. שם בפירוש הייתה החלטה שגויה של השוער. זו אכן טעות אמיתית. דונארומה קיבל החלטה שגויה בלחץ המאורע. גם מקרים שבהם שוערים בועטים מבלי להתחשב בשחקני יריב שמתקרבים אליהם ובעקבות כך מובקע שער, יכולים להיכנס לקטגוריה הזו. כמו אליסון בקר שוער ליברפול במשחק שמינית גמר הצ'מפיונס בעונה שעברה מול ריאל מדריד. ניסיון הרחקה מרושל שלו פגע בוויניסיוס ונכנס לשער. גם זו טעות בקבלת החלטה.
אבל מה קורה כשחלוץ מחמיץ הזדמנות להבקיע שער כי הכדור לא "התלבש" על הרגל כמו שצריך? האם זו טעות? בוודאי שלא. זו לכל היותר החמצה. לא הייתה כאן שאלה של החלטה שצריך לקבל. וזה בדיוק גם המקרה של מנואל נוייר. האם הוא "החליט" לשמוט את הכדור? לא. האם הייתה לו אלטרנטיבה שהחליט לא לעשות? לא. אז למה זו "טעות"? זו לכל היותר החמצה. הכדור שנבעט אליו נשמט שלא ברצונו.
אז אולי מישהו יסביר לי למה בכל המקרים האלה מדברים על "הטעות של השוער"? אני יודע שזה אולי קטנוני, אבל כדאי לתת תיאור יותר "נכון" לאירועים האלה, ולתת קצת יותר קרדיט לשוערים שהכדור נשמט להם שלא ברצונם. הם לא טעו, אלא החמיצו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.