אין לי עניין לכתוב עוד פרק בספר במי שחקן יותר טוב – לאו מסי או כריסטיאנו רונאלדו. הדיון בנושא היה הדבר השני הכי טוב אחרי שזכינו לראות את שניהם משחקים. אבל כמו שאנחנו יודעים, בכדורגל הרגל המסיימת היא הקובעת, היא החשובה והיא זאת שמזכה את בעליה בפרסים, הוקרה ומשכורות עתק.
לא סתם אנחנו סופרים שערים ובישולים ולא הצלות ותיקולים. בלי שנדע לסיים כמו שצריך אי אפשר לנצח. לכן כל כך מפליא שאחד השחקנים עם הרגל המסיימת הכי טובה בדורנו לא רק שלא הצליח למצוא את הרשת במהלך טורניר שלם, אלא גם לא הצליח להבין מתי הגיע הזמן שלו לסיים ברמות הגבוהות ביותר.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת פורטוגל כריסטיאנו רונאלדו
שחקן נבחרת פורטוגל כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
(EPA/ROBERT GHEMENT)
הוויכוח על מי הטוב ביותר אולי הצית את הדמיון של חובבי הכדורגל במשך 15 שנה, אבל בשאלה מי מהם יסיים את הקריירה בצורה הטובה ביותר כנראה שלא תהיה מחלוקת. מצער לראות את רונאלדו בוכה אחרי שהחמיץ את הפנדל ואת ההזדמנות לשבור עוד שיא אישי. היה מפתיע שאת ההפסד של פורטוגל הוא לא לקח כזה קשה. אבל כרגע המצב שבו פרשנים חשובים רואים בו כמי שהיה נטל על נבחרת פורטוגל הוא בעייתי. מצד שני, מסי בקופה אמריקה המשיך להצעיד את ארגנטינה בעוד משחק ענק לגמר, שם אגב יהיה המבחן האמיתי שלו.
אבל לא רק במדי הנבחרת מסי ממשיך לנצוץ ולגרום למעריציו הנאה, אחרי שעבר לפריז לשנתיים הוא הבין היטב שהכסף חשוב משמעותית פחות מהשמחה והאושר המשפחתי ובמקום להתפתות לכסף הגדול הוא החליט לעבור למיאמי. במקום ללכת על ספורט וושינג ועל הכסף הגדול הוא הלך להיות השגריר הכי גדול של הכדורגל במדינה הכי עשירה בעולם.
אפשר להדיין על רמת הליגה הסעודית והאמריקאית מבחינת רמת המשחק, אבל אי אפשר לקיים דיון על חשיבות הספורט בארצות הברית לעומת סעודיה. מסי מצליח להפוך את הסוקר לספורט שממלא אצטדיונים ומרגש מליונים במדינת הספורט הגדולה בעולם.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ארגנטינה לאו מסי
שחקן נבחרת ארגנטינה לאו מסי
לאו מסי
( Tim Nwachukwu/AFP)
רונאלדו מכניס עוד מאה מליון דולר במדינה בה אסור לבת הזוג שלו להסתובב חופשי ברחוב. הוא לא יכול לנשק אותה ואין לו שום חשיבות מלבד הבאת המונדיאל לסעודיה באופן מושחת. אולי אתם חושבים שרונאלדו היה שחקן טוב ממסי, אבל בטח גם אתם תסכימו שהסיומת של הקריירה שלו רחוקה מלהיות כמו הסיומת שלו בימיו הגדולים.
ומילה נוספת -קומו לראות את גמר הקופה אמריקה- סיכוי טוב שזאת הפעם האחרונה שתראו את מסי ברמות הגבוהות ביותר.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.