דרור קשטן נפתר השבוע בגיל 79. בפרספקטיבה של היום, מדובר במאמן הכדורגל הישראלי הגדול בכל הזמנים והסיבות הן:
1. המספרים – 18 תארים לא הולכים ברגל. המאמן שעלה לגדולה בהפועל כפר סבא ובהפועל לוד, לקח תארים בצרורות בבית"ר ירושלים (שתי קדנציות), הפועל ת"א ובקדנציה קצרה מדי במכבי ת"א. זה ממש לא מקרה שבהמשך גם מונה למאמן נבחרת ישראל. בניגוד להיום, מאמן מהזן הישן היה אדם שעיצב את הקבוצה בדמותו ובצלמו. לא איזה פיון שאפשר להחליף מחר או מחרתיים, ממש אישיות. בין המספידים לו היו מטובי הכדורגלנים שלנו - אוחנה, אבוקסיס, בניון, טועמה ועוד רבים וטובים. זה אומר משהו על האיש.
1 צפייה בגלריה
קשטן
קשטן
דרור קשטן ז"ל
(צילום: ראובן שוורץ)
2. המשמעת – אצל קשטן כולם היו שווים. מלמיליאן ואוחנה סופסלו, גם נימני וקלינגר. כמובן שלדורות תיזכר ההשעייה של מילאן אוסטרץ', חלוצה הסלובני של הפועל ת"א – שחימצן את השיער. יש איזשהו מאמן שחולם בכלל לגדל ביצים מול ההנהלה ולעמוד על שלו? הרוב מוכנים שיקבעו להם את הרכש, את ההרכב ואפילו את טקטיקת המשחק - ובלבד שיישארו על הגלגל. אכן, הוא מדור שהולך ונעלם.
3. ההרגלים המוזרים - קשטן נהג ללבוש שנים חולצת מזל שסידרה לו ניצחונות רבים. לאנשים זה נשמע מגוחך, אך כאדם שלא היה קשור לדת זו הייתה האמונה שלו. בהיותו אדם שתקן (כונה בעבר "דרור שתקן"), ההופעה החיצונית הייתה עבורו כלי ביטוי יותר מכל מה שאמר על הקווים ובראיונות לטלוויזיה. כן, אפשר להגיד הרבה בלי לדבר.
אז דרור קשטן עזב לתמיד. אבל רוח הווינריות והנחישות תישאר לעולם. מבחינה מספרית, רק ברק בכר המעולה מסוגל לעמוד בסטנדרטים המקצועיים והאישיים שהותיר מאחוריו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
פורסם לראשונה: 06:09, 21.01.24