נבחרת ישראל בכדורסל השיגה בשבת ניצחון ענק בוולנסיה על נבחרת ספרד במוקדמות אליפות אירופה, אחרי קאמבק מרשים ברבע השלישי בו מחקה פער שכבר עמד על 16 נקודות בהפסקה, והבטיחה כמעט בוודאות את עלייתה לאליפות אירופה ב-2022. ספרד הגיעה בהרכב חסר מאוד, בלי שחקני ה-NBA והיורוליג, וה-nba שלה כמובן לא היו בסגל למשחק אבל עדיין מדובר בניצחון מרשים.
הנבחרת הראתה אופי גדול, ומגיע לה הרבה קרדיט על כך, אבל המשחק לא היה נטול טעויות וצריך להעלות מספר סימני שאלה לגבי היכולות העתידית של הנבחרת. דבר ראשון - ההגנה: במחצית הראשונה הנבחרת חטפה 56 נקודות, והשאירה פעם אחר פעם את השחקנים הספרדיים פנויים לזריקות חופשיות. הגבוהים של הנבחרת התקשו להתמודד עם חסימות וחטפו שלשות מהגארדים של הספרדים. בנוסף, הספרדים לקחו יותר מדי ריבאונדים בהתקפה, והגבוהים הראו רכות בצבע. הנבחרת איבדה יותר מדי כדורים שטותיים, וללא אחוזי קליעה גבוהים מאוד לשלוש במחצית השנייה, שכנראה לא יחזרו על עצמם במשחקים הבאים, יהיה קשה מאוד לנצח.

1 צפייה בגלריה
פרס לא מתקשה מול ההגנה הישראלית
פרס לא מתקשה מול ההגנה הישראלית
פרס לא מתקשה מול ההגנה הישראלית
(צילום: FIBA.PHOTO)

עניין נוסף הוא הספסל: הוא היה חלש מאוד, ולמעשה, ללא התעלות של גל מקל, תמיר בלאט ותומר גינת, ספק אם הנבחרת הייתה מנצחת. אי אפשר לסמוך עליהם בכל פעם, משחק ההתקפה של הנבחרת חייב להיות מגוון יותר והספסל חייב להיות יותר אפקטיבי. החילופים של עודד קטש לא היו מובנים. הוא נתן הרבה מאוד קרדיט לגולן גוט ללא סיבה ברורה, והעדיף את ים מדר על פני יפתח זיו למרות שמדר התקשה מול ההגנה האגרסיבית של הספרדים ואיבד לא מעט כדורים. בנוסף, נמרוד לוי קיבל הזדמנות על פני רומן סורקין, למרות שלא תרם בהתקפה, התקשה הגנתית ואיבד כדורים חוזרים חשובים.
לקטש יש לא מעט סיבות למחשבה לקראת המשחק הבא נגד פולין מחר, אם לא ירצה להיקלע לפיגור שהפעם לא בטוח שיצליח למחוק.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
*אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.