השם טריאל אבסוב הופך מוכר יותר ויותר מוכר לחובבי ה-MMA בארץ, והוא כבר מסומן כלוחם הבא שייצג את ישראל ב-UFC. הישראלי, שגדל בזרועות הסמבו הקרבי אצל המאמן המוערך פאבל מוסין, ניצח בקרב הבכורה שלו בארגון EFC (השייך לאגדת ה-MMA חביב נורמגומדוב). הוא הוסיף את הניצחון למאזן 0:5 בקריירה החובבנית שלו, והדרך שלו לפסגה מרתקת.
טריאל (25) התחיל את הרומן שלו עם אמנויות לחימה בגיל 17 בלבד, כאח למי שזכה בחו"ל בתחרויות ג'ודו וסמבו. זה היה רומן בלתי נמנע. הוא הגיע למכון של פtבל בראשון, ושם התגלה הכישרון המדהים שלו. טריאל הפך לאלוף ישראל בשתי קטגוריות משקל בסמבו קרבי, ענף המאגד בתוכו מספר אמנויות לחימה כמו ג'ודו, היאבקות ואיגרוף (נגיחות והכנעות מותרות).

1 צפייה בגלריה
טריאל אבסוב
טריאל אבסוב
טריאל אבסוב בקרב סמבו
(צילום באדיבות התאחדות "אילת")

באליפות העולם ב-2018 הגיע רגע שקשה להאמין לו. טריאל נגח ביריבו בזמן שהאחרון הרכין את הראש, וסבל מפציעה קשה - הוא סבל מאובדן חלקי של הראייה והאף נסתם בחלקו מהמכה העוצמתית שספג, אבל טריאל ניצח בחניקה אחורית. הוא הפסיד לאחר מכן ליריב שניצל את החולשה בצד הפגוע בפניו של אבסוב, אך טריאל המשיך לקרב על מדליית הארד, שם ניצח בחניקת משולש את היריב. מדהים.
המכשולים לא הפסיקו ללווץ את טריאל. אחרי המעבר ל-MMA החובבני, ואחרי שניצח בשני הקרבות הראשונים שלו, טריאל נדבק בקורונה. והמגפה תפסה אותו חזק: הוא סבל הרבה אחרי ההחלמה מתסמינים שהקשו עליו לחזור לכושר, אבל לא ויתר לעצמו. לפני הסגר השני הוא טס להתאמן בקרואטיה - כרטיס לכיוון אחד, בלי תוכניות לטווח הקרוב כי כל העולם בסגר - ושם הוא קרע את עצמו כדי לחזור למי שהיה.
אחרי העבודה הקשה הוא קיבל הצעה להשתתפות בערב קרבות, והסכים בלי לחשוב. ללא תירוצים, ומסתבר שגם ללא רחמים, טריאל השתתף בשלושה קרבות בערב אחד וניצח בכולם בהכנעה בסיבוב הראשון! כבר אמרנו שמדובר באדם מיוחד.
הצעד הבא היה המקצוענות. חברת חטיפי החלבון של חביב היא זו שנותנת לאבסוב חסות, וכך הוא זכה למעקב צמוד וחתם ב-EFC - ארגון אותו רכש חביב לאחרונה ומקדם לוחמים מקומיים ברוסיה. טריאל עלה נחוש לקרב אימתני מול לוחם בשם ארסלן מוראדבקוב. הוא שלט בקרקע ובהיאבקות בצורה אבסולוטית, בסיבוב הראשון, והיריב, שעוד התחיל עם פייט רציני, נכנע לחניקת משולש בסיבוב השני.
אחרי כל מה שעבר, והוכיח יותר מפעם אחת שהתירוצים הכי מוצדקים לא ינהלו אותו ואת הקריירה שלו, אין לי ספק קל שבקלים שאנחנו חוזים בתהליך הצמיחה של אלוף בהתהוות, של מי שהולך להטביע את חותמו ב-EFC ובעתיד גם ב-UFC.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.