איגוד השייט הודיע אתמול (שלישי) לנבחרות הנשים והגברים בשייט במפרשיות 470, כי הוא מפסיק לחלוטין את הפעילות בנבחרת ומוציא לחל"ת את המאמנים יוגב יוסף ואילן תשתש.
הספורטאים נמצאים בישורת האחרונה לפני החזרה לתחרויות ולפניהם המאבק על הכרטיסים לאולימפיאדת טוקיו בשנה הבא. שייטי נבחרת הגברים החליטו לפרסם מכתב עליו חתומים ניתאי חסון, מאור עבו, טל הררי ויואב רוז, בו הם מבקשים לשנות את רוע הגזרה ולהחזיר את מאמנם לעבודתו.
1 צפייה בגלריה
המדליסטים עם המאמן יוגב יוסף
המדליסטים עם המאמן יוגב יוסף
חברי הנבחרת עם המאמן יוגב יוסף
(צילום באדיבות איגוד השייט)
"כל אחד ואחד מחברי הנבחרת והמאמן הקריב רבות למען הצלחת הקמפיין", נכתב. "יוגב יוסף ויתר על הקמת בית, ניתאי חסון עבר גיבוש טייס ובחר לוותר בשל מסע שכנועים של מובילי המערכת, שהסבירו לו שהמערכת רואה בו פוטנציאל ותמשיך ללוות אותו להצלחה. טל הררי נסע כל יום במשך שש שנים מתל אביב לשדות ים ולאחרונה אף עבר לגור בקרבת המועדון בדירה שהחזיק בעצמו. מאור עבו ויואב רוז השקיעו כ-60 אלף שקל לקניית סירה חדשה שתשמש אותם להשגת הקריטריון האולימפי. כולנו שילמנו מכיסנו האישיים למימון נסיעות לתחרויות ומחנות אימונים.
"ההחלטה להפסיק את פעילות הנבחרת תהיה פגיעה משמעותית בתהליך העבודה בזמן קריטי זה ועל כך קיבלנו החלטה לעשות את מירב המאמצים לממן את המשך העבודה הסדורה. ראשית, כל חברי הנבחרת התחייבו לתרום 20 אחוזים ממשכורתם לתשלום משכורתו של המאמן. שנית, מועדון השייט אליו אנו שייכים תרם 10,000 שקל. אנחנו מבקשים להחזיר את יוגב לעבודה".
מאיגוד השייט נמסר בתגובה: "איגוד השייט נאלץ לשלוח לחל"ת את מאמני דגם ה-470, אילן תשתש ויוגב יוסף, החל מהבוקר ולמשך החודשים ספטמבר ואוקטובר. זאת, בשל הודעת משרד התרבות והספורט על כך שיעביר רק 70% מתקציב ההכנות האולימפיות לשנת 2020. באיגוד לומדים כעת את המצב החדש המאלץ התמודדות עם קיצוץ של 30% מתקציב ההכנות לטוקיו בכל דגמי השייט האולימפיים. איגוד השייט משקיע מאמץ רב בפתרון הבעיה מול משרד התרבות והספורט. אם המשרד הממשלתי יעביר לפחות 90% מהתקציב המתוכנן , לא ייפגעו ההכנות האולימפיות".