לאחר שהפער ממכבי חיפה כבר עמד על 9 נקודות, הצליח פטריק ואן לוון לסחוף אחריו את מכבי ת"א בחזרה למאבק צמוד על האליפות, כשהפער עומד על 2 נקודות בלבד, וללא הפסד בתקופתו. הצהובים נראים כמי שיילחמו על התואר עד הסוף.
לאחר פיטוריו של יורגוס דוניס היה נראה שהמינוי של ואן לוון הוא זמני, אך המנהל הביצועי והאחראי על מחלקת הנוער הוכיח שיש על מי לסמוך והחזיר לשחקנים את החשק והרוח שהיו כל כך חסרים אצל היווני.
1 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
מחוברים. ואן לוון עם השחקנים
(צילום: עוז מועלם)
מאז הגעתו הצליח ההולנדי להשיב את חדוות המשחק והתשוקה לקבוצה, שלא מוותרת על הנקודות גם כשהכל נראה אבוד. שחקנים כמו טל בן חיים ודור פרץ, איתי שכטר ואבי ריקן חזרו לחיים יחד עם פשיץ' ודן ביטון שמצליחים לנפק מספרים יפים, למרות היעדרותו של הכוכב יונתן כהן. מתן חוזז מקבל הזדמנות אמיתית ומראה ניצוצות של שחקן מצוין, וגולת הכותרת – משחק ההגנה שהתייצב, והקבוצה כמעט לא סופגת שערים.
המפנה היה במשחק העונה נגד מכבי חיפה, בידיעה שתיקו משאיר את הפער על 8 נקודות וניצחון של מכבי ת"א פותח את המאבק מחדש. כמו בכל העשור האחרון, לירוקים שוב רעדו הרגליים והם ראו מולם קבוצה אולי לא מרשימה, אבל רעבה ונחושה. הפנדל עמוק בתוך תוספת הזמן שלח את חיפה מרוסקת חזרה הביתה, ואת הצהובים מאושרים עם פער של 5 נקודות בלבד מהפסגה.
לוואן לוון יש חבורה לוחמת ומנצחת שמצליחה להשיג את הנקודות עמוק בתוך תוספת הזמן בלא מעט משחקים - אופי של אלופה. אם תחילה היה נראה שמינויו של ההולנדי הוא זמני, ההצלחה תחתיו גרמה לראשי מכבי ת"א לדבר על המשך העסקתו בעונה הבאה. הוא הרוויח את האמון – ואת האימון – ביושר.
אז קיבלנו מאבק רותח עם מכבי חיפה, שלא זכתה כבר עשור באליפות ונראה שסובלת ממחסום מנטלי רציני מול החבר'ה מת"א. מהעבר השני, הצהובים רעבים לאליפות שלישית ברציפות, ולא מתכוונים להרפות. האם ואן לוון יהפוך לג'ורדי קרויף הבא? בקצב הזה בהחלט ייתכן.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
= אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
ההולנדי עושה פלאים מאז שירד לקווים, והוא הרוויח ביושר את האמון (והאימון) של ראשי מכבי לקראת העונה הבאה. בקצב הזה, הוא יהיה האיש הכל יכול הבא במועדון. גם לכם יש מה להגיד? כתבו לנו טורים לכתובת: kick@ynet.co.il