ה"בוסים"

יוסי, אבי, והרבה אגו
בקושי הספקנו להתאושש מכישלון הקמפיין הפאתטי של איל ברקוביץ' לאימון הנבחרת, והנה זה שוב קורה לנו. יוסי בניון, המטאור החדש שהפציע באופק הלאומי, לא יקבל תפקיד עם כוח והשפעה בנבחרת. ועדת חקירה לבדיקת המחדל לא הוקמה, אך למזלנו בעל המו"מ חשף טפח ומקורבו הסוכן והפרשן כיסח טפחיים.
אז איך באמת ייתכן שמנהל מקצועי עם ניסיון של למעלה משנה לצד משה חוגג ואלי אוחנה ביציע האח"מים, לא יוקפץ היישר לנבחרת? "אני מרגיש שניהול מקצועי זה מה שמתאים לי", התוודה בניון לאחר כישלון המגעים, והוסיף: "כמעט סוכם הכל, דברים אחרי זה השתנו... כיום אני לא רואה את עצמי כמנהל טכני של הנבחרות הצעירות... אם אני לא יכול להשפיע מלמטה, והבנתי שאני לא יכול, אז אין טעם... אם אני יושב עם מישהו ואנחנו מדברים על אחת־שתיים־שלוש, ופתאום זה נהיה אחת־שלוש־חמש, אז בשבילי, באופי שלי, זה לא מתאים"... כלומר, אם חשבתם שבשיחות נדונו שיטות המשחק המתאימות לנבחרת – 3-3-4 או 2-3-5 – יש לכם טעות במספר. הם דיברו על 3-2-1 ואחר כך על 5-3-1.
6 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים
בית"ר ירושלים
בניון. שנה ניסיון ביציע האח"מים עם חוגג ואוחנה
(צילום: טל שחר)
6 צפייה בגלריה
בניון ונמני
בניון ונמני
בניון ונימני
(איור: אופיר בגון)
ניסיון לברר בהתאחדות את פשר הקודים הנ"ל, לא עלה יפה. "כל חברי ועדת האיתור למינוי המנהל הטכני לנבחרות הצעירות (היו"ר אורן חסון, יו"ר הוועדה המקצועית שינו זוארץ, אלי אוחנה ואלי כהן), ראו בבניון מועמד ראוי לתפקיד. חסון ואוחנה נפגשו איתו, אך הדבר לא הבשיל לכדי לסיכום", נמסר לי משם אתמול. לא ברור מה הייתה עמדתו של אוחנה, אבל דברים לא מבשילים כנראה על טפלון.
זוארץ, להזכירכם, זה ההוא שנבחר ליו"ר ההתאחדות בקומבינה, נבחר מחדש אחרי ששינו עבורו את התקנון, התפטר מתפקידו – אך עדיין מתעקש למשוך בחוטים. כהן, המוכר בכינוי "השריף", נראה לאחרונה כיועץ מקצועי בבית"ר, ופוטר בגלל התבטאות אומללה על רקע גזעני. היום השריף מאתר מועמדים לנבחרת, על רקע השקיעה.
אז מה השתבש בשיחות? בשביל זה יש לנו פרשן שיודע הכל. "התפקיד היה תפור ממזמן אך פתאום הכניסו פרמטרים של לא להיות בנבחרת הבוגרת", עידכן נימני והוסיף: "רוטנשטיינר הציע לבניון להיות עוזר מאמן, והוא לא הסכים... חסון אומר שהוא לוקח החלטות לבד, אז מתברר שיש עוד אנשים שבוחשים ומתערבים"... הבנתם מה מרתיח את האיש שידו בכל? אנשים שבוחשים ומתערבים.
6 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
לא מתאים לנימני, רוטנשטיינר.
(צילום: EPA)
"אני לא פוסל את וילי, אך הוא מעולם לא אימן", הוסיף נימני, שהוכתר בזמנו כמנג'ר מכבי ת"א למרות שמעולם לא אימן, ונאלץ להחליף מקצוע. גם עם הרזומה הדל של בניון, סוכנו עד לא מכבר חי בשלום. למה לעבור מסלול של עבודה בשטח עם צעירים, לאמן בקבוצות ולהיות חשוף לביקורות? הם נולדו להיות בוסים ורוצים ישר סמכויות. נושאים כמו קידום הענף לא הוזכרו בראיונות איתם, הכי חשוב זה כמה כוח וכבוד יהיו בתפקיד.
"הכסף אף פעם לא עניין אותי", אמר בניון, ואפשר להאמין לו, כי מזה יש לו מספיק. אלא שגם במשחקי כבוד יש לו ניסיון עשיר. השחקן שעשה בצעירותו סצנות למאמנים שרצו להחליפו, ובבגרותו לא הגיע למשחק שבו לא נכלל בהרכב, רוצה להיות ישר מנהל בנבחרת ישראל.
אצל הסוכן נימני יש גם שיקולים אחרים, ולקוחות שצריך לדאוג להם. זאת אחת הסיבות מדוע כל כך קריטי שהצוות המקצועי בנבחרת ישראל יהיה מורכב רק מזרים. אחרת, נישאר עם שלושת הכ"פים של הטאלנטים שפרשו — כוח, כבוד וכסף, ושלושת הקו"פים הכי מזוהים עם ההתאחדות - קשרים, קומבינות וקיצורי דרך.

הג'ורה

ברקוביץ' ואבו־אלעם שוברים שיאים
הרבה קלישאות המציא הכדורגל הישראלי, אבל מי היה מאמין שנגיע ל"כדורגל מאמנים 90 דקות"?
ניר ברקוביץ', שפוטר לא מזמן מבני־יהודה אחרי שאיים על הפרשן לירן שטראובר: "אני אגמור אותך", חתם בהפועל אום אל־פחם מתחתית הלאומית. שלשום, אחרי תבוסה 3:0 להפועל ר"ג במשחק הבכורה, הוא ברח הביתה. יו"ר הקבוצה, אחמד אבו־אלעם, טוען שזו הייתה מזימה, ורמז שהוא בדרך להפועל פ"ת של אחיו איל, היריבה בקרב נגד הירידה לליגה א'. אז בינתיים היו"ר והאח הגדול ירדו אתמול זה על זה ברדיו, ונמוך מזה באמת שאין.
6 צפייה בגלריה
ניר ברקוביץ'
ניר ברקוביץ'
"התנהג כמו ילד קטן". ניר ברקוביץ'
(צילום: אלעד גרשגורן)
6 צפייה בגלריה
איל ברקוביץ'
איל ברקוביץ'
הדרבי מול אום אל פאחם מתקרב. איל ברקוביץ'
(צילום: עוז מועלם)
אבו־אלעם: "ניר התנהג כמו ילד קטן. כבר במחצית ראיתי שזאת מזימה".
איל: "בנית קבוצה חרא, אז תאכל את החרא שלך, ואל תאשים אחרים".
אבו־אלעם: "אני פוגש אותך בעוד שלושה שבועות, ונראה איזה קבוצה חרא".
ועכשיו עוברת ההכרעה (סליחה על הביטוי) לדרבי הגדול: אום אל־פחם נגד אום המושבות. גם לכם זה מריח כמו אפס־אפס?

הבדיחה

בלומפילד מועמד ל"אצטדיון השנה"
"בלומפילד נכנס להיכל התהילה של האצטדיונים מכל העולם... בואו נדאג שהוא ידורג מקום ראשון!" זו ההודעה החגיגית שפורסמה השבוע בעמוד הפייסבוק של חברת היכלי הספורט – המנהלת את האצטדיון היפואי – עם הנחיות כיצד ניתן להצביע ולהשפיע, לצד אימוג'י של ליצן. בחירה מצוינת, כי זה ממש מצחיק.
6 צפייה בגלריה
אצטדיון בלומפילד
אצטדיון בלומפילד
נכנס להיכל התהילה? בלומפילד
(צילום: עוז מועלם)
בקישור לאתר שעורך את הסקר – StadiumDB.com – ניתן לראות את כל 20 ה"פיינליסטים" של המתקנים שנבנו או שופצו ב־2020 - מארה"ב וצ'ילה, דרך אנגליה וחוף השנהב, ועד קטאר, מלזיה ואוסטרליה. הנציג שלנו הוא היחיד ברשימה שנותר ללא קורת גג.
וזה עוד לפני שדיברנו על מצוקת החניה הבלתי נסבלת, דליפת המים מהמפלס העליון אחרי המבול הראשון, האסתטיקה של מתקן להתפלת מים והאקוסטיקה הנוראית. כל אלה עשויים להקנות לבלומפילד המשופץ ניצחון, בתנאי שהמתחרים יהיו האצטדיון האירוני באשדוד, האמפיתיאטרון בר"ג והקולוסיאום בסכנין.
בקיצור, למען כבוד הכדורגל הישראלי ומתקניו כדאי שמנכ"ל היכלי הספורט, מאור בנימיני, ייקח דוגמה מהאיש שהחליט להשאיר את בלומפילד קר, מנוכר ובעיקר מגושם (תרתי משמע) – ויודיע על פרישה מהמרוץ.

השלגון

בן 48 גולש בשם ישראל
בשבוע שעבר נערכה בעיירה הגרמנית אוברסטדורף שלמרגלות האלפים, תחרות מוקדמות אליפות העולם בקרוס־קאנטרי, ובמקצה לעשרה ק"מ גם לנו היה נציג. וורן זמברג, יהודי אמריקאי, סיים במקום ה־80 מתוך 86 משתתפים, אבל בדבר אחד לא היו לו בכלל מתחרים: הגיל.
ביום ראשון הקרוב יחגוג גולש הסקי שייצג את ישראל את יום הולדתו ה־48, וכאחד הילידים של חורף שנת 73', חשוב לברר איך הצלחנו לגייס ספורטאי כל כך מבטיח. מה עוד שהתאחדות הסקי פורקה לפני כשנתיים, בעקבות ניהול שערורייתי של היו"ר דאז סטנלי רובינשטיין, שחירפן את הענף.
שלום יניב אשכנזי, האחראי לספורט החורף ביחידה לספורט הישגי. שמעת על התוצאה של זמברג?
"כן, הוא לא עלה לגמר".
זה אנדרסטייטמנט רציני. אתה מכיר אותו?
"לא. כשההתאחדות פורקה, אמרנו לבית המשפט שאנחנו מוכנים לעזור לספורטאים האלה. זמברג נכנס ממש בתפר, והקשר היחידי שלנו מולו זה שרשמנו אותו לתחרות. גילינו חמלה ועשינו לו טובה, במירכאות".
אתה יודע בן כמה הוא?
"30 פלוס?"
תעלה.
"40 פלוס?"
פלוס־פלוס. נוטה ל־50.
"מה אתה אומר? אז יש לו גנטיקה טובה".
לא כדאי לעשות סינון קצת יותר רציני למי שמייצג את המדינה?
"הסינון קיים. אנחנו מקבלים ודוחים המון פניות מיהודים בעולם. במקרה שלו שיתפנו פעולה, והוא כמובן מימן הכל".
אז נכון, למשחקי החורף בשנה הבאה בבייג'ינג זה כבר נראה אבוד, אבל עם הניסיון שיצבור זמברג שלנו (והשיפור התמידי במהירות הגלישה), באולימפיאדת מילאנו 2026 אפשר לפנטז על מדליה.

"טעות פטאלית של ברקמן. חוסר ניסיון של שחקן מנוסה"

השדר הפטאלי רז זהבי מפרשן בשיטת ניסוי וטעייה